عرضه موادمخدر صنعتی در قالب اقلام آرایشی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اخیراً انواع خطرناک و جدید مواد مخدر شیمیایی و صنعتی در قالب دستمال های معطر،عطر و سایر اقلام آرایشی به کشور وارد شده که مردم باید برای پیشگیری از دچار شدن به عوارض اعتیادآور آن،هنگام خرید به برچسب تایید وزارت بهداشت توجه کنند.
دکتر بابک عشرتی در گفتگو با مهر با بیان بیان این مطلب افزود: طیف وسیعی از محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی به تازگی وارد بازار شده که مصرف آن ها سلامت افراد را تهدید می کند.
وی گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی ممکن است به صورت فله ای و یا در بسته بندی های پرزرق و برق خارجی و داخلی عرضه شوند و مردم باید نسبت به مصرف آن ها حساس باشند.
دکترعشرتی گفت: قرمزی، تورم، خارش پوست، تاول‌های آبدار، جوش، کهیر، عفونت پوست، عفونت ریشه مو، تغییر رنگ پوست و خشکی و شکنندگی ناخن،ریزش مو و... از عوارض شایع محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی است.
وی ادامه داد:عطرهای تقلبی و خوشبوکننده ها از محصولات خطرآفرین جدی هستند که سلامت پوست و دستگاه تنفسی را نشانه گرفته و طیف وسیعی از حساسیت و آلرژی ها را با خود همراه دارند.
وی اظهار داشت:عطرها و خوشبوکننده های تقلبی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و به همین دلیل ارزان قیمت هستند،اما هیچ تضمینی برای سلامت و محتوای آن ها نیست.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: تنها استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی ساخت داخل و یا دارای تاییدیه وزارت بهداشت توصیه می شود و در صورت خرید و مصرف لوازم و مواد فاقد برچسب رسمی،مسوولیت بروز هرگونه عوارض برعهده خود فرد است

opium - Blogger-Index

هیچ نظری موجود نیست: