آیا برای جلوگیری از اسنیف ریتالین ترامادول و کونتین فلفل(کپسایسین ) Capsaicin اضافه خواهد شد

آیا به ریتالین ترامادول و کونتین  فلفل(کپسایسین ) Capsaicin اضافه خواهد شد  .
کپسایسین  ماده موثره در فلفل  قرمز است که امروزه در طب از ان در داروها و پماد های  مختلف برای درمان دردهای ارتزور و ارتریت رماتید و بیمارهای پوستی  (زونا -پسورزیایس ) استفاده می شود کپسایسین در بر خورد با مخاط بدن انسان احساس سوزش شدید می دهد و سوزش زیان بعلت خوردن فلفل ناشی از کپسایسین موجود در ان است .  
در اسپری های دفاع شخصی (اسپری فلفل ) هم از ماده کپسایسین  استفاده می شود
در سال 2006  در امریکا Clifford Woolf, the Richard J. Kitz پرفسور کلیفورد استاد بخش  بیهوشی دانشگاه هاروارد پیشنها د کرد که برای انکه از داروهای ریتالین و کونتین و ترامادول سو استفاده نشود و انرا به طور اسنیف استفاده نکنند بهتر است به ان از ترکبیات کپسایسین (فلفل) اضافه شود تا دیگر کسی نتواند انرا خرناس (اسنیف )کند  
. این پیشنهاد با مخالفت گروهی از کارخانجات دارویی روبرو شد و انها با  ذکر این دلیل که اگر ما به  ریتالین ترامادول و کونتین  فلفل(کپسایسین )( Capsaicin)بزنیم و مصرف کنند ها نتوانند از انها استفاده کنند معتادان به جای استفاده از  ریتالین و کونتین و ترامادول به  مخدر خیابانی ناخالص روی خواهند اورد  که ضرر ان بیشتر از این مواد دارویی کارخانه ای است  و از انجام این کار تاکنون خودداری کرده اند اما بحث  در این مورد هنوز ادامه دارد و شاید اولین دارویی که به ان کپسایسین (فلفل) زده شود کونتین خواهد بود زیرا امار اعتیاد اسنیف به ان در ایالات متحده بالا است
کپسایسین

کـاپسایسین مشتق یک مـاده شیمیایـی طبیعـی از گیاهان خــانواده سـولاناس(Solanaceae) می باشد. کاپسایسین یک ضد التهاب سنتی به حساب نمی آید و شواهد حاکی از آن است که دارو باعث عدم حساسیت مفاصل و پوست به درد با کاهش یا اجتناب از تجمع ماده P در نورون های حسی محیطی می شود . ماده P واسطه شیمیایی اصلی انتقال پالس های دردیاست که از اعصاب محیطی به سیستم اعصاب مرکزی می روند .
  کاپسا ای سین بطور موثری پارستزی(درد سوزشی) اندامهای تحتانی را کاهش میدهد.
این ماده برای بهبودی موقت دردهای ناشی از آرتریت روماتوئید ، استئوآرتریت و نورالژی هایی همچون دردهای بعد از بیماری زونا (Post herpetic neuralgia) یا نوروپاتی دردناک دیابتی استفاده می شود. همچنین تحقیقات جدید نشان می دهند که کاپسایسین در درمان بیماری هـایی چون پسوریازیس ، ویتیلیگو ، خارش های مقاوم ، نورومای ناشی از برداشتن سینه یـا قطـع عضو (سنـدرم فانتـوم) و همچنین وستیبولیت ولـوار ( و Reflex Sympathetic dystrophy نیز به کـار می رود .
  عوارض جانبی معمول این دارو شامل سوزش ، گرمی ، خارش ، قرمزی در ناحیه مورد مصرف و سرفه و تحریک دستگاه تنفسی در اثر استنشاق باقیمانده ذرات کرم می باشد.
  زمان مورد نیاز برای کاهش درد بسته به نوع درد متفاوت می باشد که معمولاً در آرتریت ها حدود 2-1 هفته و نورالژیا 6-4 هفته زمان مورد نیاز است . از بانداژ کردن محکم ، موضعی که دارو مالیده شده است باید اجتناب ورزید.


opium: اکسی کدون -کونتین-Oxycodone

opium: سیگاری ریتالین smoking ritalin

opium: چرا اسنیف کوکائین و ریتالین با اسکناس ؟اعتیاد به ...

opium: اسنیف ترامادول با ریتالین خطر تشنج و مرگ دارد

هیچ نظری موجود نیست: