ریشه اعتیاد در بی دینی و بی اعتقادی به خدا است

ریشه اعتیاد در بی دینی  و بی اعتقادی به خدا است
در دین اسلام مصرف مواد مخدر نهی شده است و تمامی ایات اعظام نیز در ایران اعلام کرده اند که مصرف مواد مخدر حرام است .
پس چرا در جامعه ایران این همه معتاد است ؟
ایا تا کنون دیده اید که معتاد به مواد مخدر نماز بخواند ؟؟



بله من دیده ایم فقط کسانی که به ماده مخدر تریاک اعتیاد دارند ممکن است نماز خوانده و اداب دینی را رعایت کنند در غیر این صورت می بینم که تمامی معتادان به مواد مخدر شیشه و یا هروئین و یا ال اس دی و یا حشیش هیچکدام نه نماز می خوانند نه مسائل دینی را رعایت می کنند .
در واقع به راستی می توان گفت که معتادان به مواد مخدر در ایران هیچ کدام به راستی مسلمان نیستند و ریشه اعتیاد در بی دینی افراد است
علت اعتیاد، بی‎دینی است

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز اظهار کرد: مخدر در لغت ماده‎‌ای است که برای ضعف و سستی بدن استفاده می‌شود و اگر افرادی که به این مواد رغبت پیدا می‌کنند، تنها یک بار به مضرات مخدر تفکر کنند، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در اجتناب آنان از این مواد داشته باشد.

حجت‌الاسلام "علی چهری" تصریح کرد: بحث موادمخدر، مقوله جدیدی نیست و حدود 11 هزار سال قدمت دارد و باید گفت که همه ائمه و علما نیز استفاده از آن را حرام دانسته‎اند، چرا که دین اسلام جز خلاف برخی ادیان تحریف شده مخالف هر آن چیزی است که برخلاف عقل و عقل‌گرایی عمل کند و در دین اسلام به صراحت بیان شده است که هر چیزی که باعث محو شدن عقل شود، حرام است.

وی افزود: دشمنان اسلام در زمینه موادمخدر و استفاده از آن به عنوان ابزار جنگ‌نرم بسیار پیشرو هستند و همین امر موجب آن شده است که مسلمانان و مردم همه خود را مسئول بدانند و در از بین بردن این معضل اجتماعی سهیم باشند.

این مقام مسئول در ادامه به آماری از افراد معتادی که شاغل هستند اشاره کرد و گفت: درست است که بیکاری یکی از مشکلات جامعه محسوب می‌شود، ولی نمی‎توان ادعا کرد که این امر مسبب اعتیاد در جامعه است، چرا که 72 درصد از افرادی که به موادمخدر اعتیاد دارند، شاغل‎اند و همچنین در بحث ازدواج نیز حدود 61 درصد از این افراد نیز متاهل هستند و این عدد نشانگر آن است که بیکاری و مجرد بودن ریشه اصلی اعتیاد نیست، چرا که دلیل اصلی اعتیاد بی‎دینی افراد است که به تک‌تک جنبه‎های زندگی وی تأثیر دارد.

یک روان‌پزشک و متخصص اعصاب و روان نیز که سخنران دیگر این جلسه بود، ابتدا به اهمیت آموزه‎های دینی در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: آموزه‎های دینی و تربیت درست کودکان و جوانان می‎تواند تأثیر به‌سزایی در پیشگیری از اعتبار این افراد در جامعه داشته باشد، چرا که اگر به جوانان و نوجوانان آموزش "نه" گفتن توسط والدین ارائه شود، این افراد تا حد قابل توجهی از خطر مصون خواهند ماند.

"رضا حسینی" تصریح کرد: موادمخدر در واقع به ماده‎ای گفته می‌شود که موجب تغییر در کارکرد طبیعی مغز می‌شود و مضراتی مانند تغییر خواب، بی‎اشتهایی، افسردگی و رفتارهای ناهنجار را در پی خواهد داشت.

وی گفت: در رابطه با اعتیاد نیز باید گفت که اعتیاد حالتی است که خود هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی به ماده مخدر وابستگی پیدا می‎کند و نشانه‎های وابستگی به آن نیز ایجاد تحمیل بالا در افراد، بروز علائم ترک، تمایل به کاهش و با قطع مصرفی با وجود عدم توانایی فرد، تغییرات در عملکرد خانوادگی، شغلی و ... همچنین تغییرات فیزیکی است.

حسینی همچنین به حالت‌های مصرف موادمخدر اشاره کرد و گفت: مصرف آزمایشی، مصرف گهگاهی یا تفننی، مصرف پزشکی، مصرف آسیب‌‎زا یا سوء‌مصرف و مصرف به صورت وابستگی و اعتیاد است که آخرین مورد جزو پرخطرترین حالت مصرف محسوب می‎شود.

این روان‎پزشک در ادامه به مواد افیونی در حوزه موادمخدر تاکید کرد و افزود: حشیش، تریاک و شیره جزو مواد افیونی محسوب می‎شوند و هروئین و کراک نیز جزو مواد نیمه صناعی هستند.

وی، موادمخدر صناعی را از انواع دیگر مخدر دانست و یادآور شد: اولین موادمخدر صناعی مرفین است که عمدتاً به صورت تزریق استفاده می‌شود و مزه آن تلخ بوده و فاقد هرگونه بو است و نشانه‎های آن نیز سرخوشی، ضددرد، خشکی دهان است و برخلاف معتادان به تریاک که کمتر عصبی هستند به شدت پرخاشگر و عصبی‎اند و بسیار سریع‎تر از حالات قبل خود را معتاد کرده و ایجاد وابستگی می‌کنند، چرا که یکی از ترکیبات تریاک است و در پزشکی نیز استفاده می‌شود.

کراک ایرانی موادمخدر دیگری بود که این متختص اعصاب و روان به آن اشاره و تأکید کرد: بلور هروئین به همراه پودر کدئین شبیه کشک جامدی است که روش منجمد آن اغلب به صورت تدفینی و بعضاً تزریقی است و لازم به ذکر است کراک ایرانی و شیشه آخرین حد موادمخدر است و این ماده قدرت اعتیادآوری در حدود چند برابری هروئین را داراست و بسیار خطرناک است و آثار کوتاه مدت و بلندمدتی دارد که خشکی دهان، تهوع، بی‎قراری شدید، کندی نفس، سرگیجه، کند شدن حرکات قلب از آثار کوتاه مدت آن و اعتیاد و وابستگی و تغییرات بارز در مغز و رفتار فرد جزو آثار بلندمدت آن است.

وی همچنین به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان و آگاه‎سازی آنان از خطرات موجود در جامعه اشاره کرد و والدین را به مطالعه و کسب آگاهی هرچه بیشتر در زمینه اعتیاد توصیه كرد.

opium.site: اعتیاد به مواد مخدر ریشه ژنتیکی دارد

opium.site: میریستیسین در ریشه و اندامهای هوایی گیاه جعفری فرنگی ...

opium.site: رحیمی :گسترش مواد مخدر ریشه در کتاب تلمود یهودیان دارد

opium.site: استخراج دی متیل تریپتامین از ریشه درخت (اقاقیا)

opium.site: اعتیاد به هرنوع ماده مخدر نشان دهنده شخصیت ژن و هوش شما است.

opium.site: * علائم عمومی اعتیاد و شناسایی یک معتاد چگونه است ...

opium.site: داروی ترک اعتیاد hangingبرای ترک شیشه .تریاک ...

opium.site: راز اعتیاد به ریتالین Secret Ritalin Addiction

هیچ نظری موجود نیست: