افزایش قند خون فراموشی را تشدید می‌کند

افزایش قند خون فراموشی را تشدید می‌کند

پاستیل و شیرینی در سنین بالا فراموشی می‌آورد.
 کسی که در سن بالا مواد شیرین را به مقدار زیاد مصرف می‌کند باید خطر حافظه‌‌ای ضعیف‌تر را به جان بخرد.
 این نتیجه از تحقیقات پژوهشگران بیمارستان شاریته برلین به دست آمده است.
کنار گذاشتن شیرینی نه تنها باعث می‌شود که هیکل متناسب‌تری داشته باشیم بلکه تمرکز را هم بهبود می‌بخشد. بررسی مطالعاتی بیمارستان شاریته برلین نشان می‌دهد که کم‌تر بودن میزان قند خون در سنین بالا کارکرد حافظه را بهتر می‌کند.
وب‌سایت روزنامه آلمانی "زوددویچه" به نقل از مجله علمی "نورولوژی" می‌نویسد، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که دقت و حافظه آزمون‌شوندگانی که حداقل ۶۳ سال داشتند به شدت به میزان قند خونشان بستگی داشت.
اگر قند خون آنها دائما بالا بود به طور مثال کلمات را مشکل‌تر به یاد می‌آوردند. در این بررسی پزشکان شاریته کارکرد حافظه ۱۴۱ داوطلب سالم را آزمایش کردند. این تیم در ابتدا میزان دقت و یادآوری داوطلبان را بررسی کرده و سپس از
آنها آزمایش قند خون گرفت و مغز آنها را مورد تصویربرداری تشدید مغناطیسی (ام‌آر‌آی) قرار داد. "ام‌آرآی" برای این انجام شد تا بتوان از این طریق بزرگی و ساختار هیپوکامپوس مغز که در کارکرد حافظه نقش مهمی دارد را سنجید.
نتایج آزمون
در یکی از آزمایش‌های به عمل‌‌آمده، داوطلبان باید از یک فهرست ۳۰ لغتی ۱۵ لغت را به خاطر می‌سپردند. آزمون‌شوندگانی که قند خونشان بالا بود به طور متوسط ۲ لغت کمتر از آنهایی که قند خون پایین‌تری داشتند به خاطر می‌سپردند.
به علاوه تجزیه و تحلیل "ام‌آرآی" هم نشان داد که هیپوکامپوس داوطلبانی که به مواد شیرین علاقه بیشتری داشتند کوچک‌تر و ساختار آن هم بدتر از سایرین بود.
حتی کسانی که میزان قند خونشان معمولی است می‌توانند از این آزمون بهره برده و در سنین بالا با کمتر مصرف کردن مواد شیرین حافظه خود را قوت بخشند.
در حقیقت این بدان معنی است که بهتر است رژیم غذایی ما شامل مقدار زیادی سبزی، میوه، غلات و ماهی باشد تا هم حافظه بهتر داشته باشیم و هم با اضافه‌وزن مواجه نشویم.
 بدیهی است که انجام حرکات بدنی بیشتر و مرتب هم بر میزان قند خون تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
opium.site: مغز معتادان به شیشه چگونه منهدم می شود 
opium.site: مواد مخدر چه بلایی سر انسان می آورد؟ 
opium.site: افزایش قند خون فراموشی را تشدید می‌کند 
opium.site: از کجا بفهمیم طرف ماده مخدر شیشه مصرف کرده است 
opium.site: آموزش مقدماتی تقویت مغز برای رسیدن به قدرت ماوراء(ذهن ... 
opium.site: من تو را دوست دارم تو چرا خودت را دوست نداری؟ 
opium.site: ما برای ترک دادن اعتیاد شما دو برابر دیگران پول می گیریم ؟ 
opium.site: شیشه ای ها هروئینی نمی شوند 
opium.site: ماده مخدر اکستازی امید تازه ای برای درمان بیماران مبتلا به ... 
ریتالین عملکرد مغز معتادان به مواد مخدر محرک - opium.site - Blogger 
opium.site: هرماده مخدر کریستال شکل متامفتامین نیست ؟ 
افزایش مصرف الکل - opium.site - Blogger 
متدهای کنترل فکر و اشتغال فکر برای دوری از افکار ب... - opium.site 
opium.site: ورزش سطح اندورفین بدن را بالا می برد 
opium.site: تقاوت ریتالین با روبیفن چیست و کدام برای تمرکز فکر ... 
opium.site: فلورانس نایتینگل مظهر پرستاران دنیا معتاد به تریاک ... 
opium.site: ژن مسوول اعتیاد در مغز کشف شد 
opium.site: موثرترین دارو برای ترک اعتیاد به مخدر شیشه ایجاد یک ... 
opium.site: ماده مخدر یونانی (مخلوط پودر کوکائین با ماریجوانا ) 
opium.site: جنگ نرم‌افزاری با اعتیاد! 
opium.site: سوءمصرف مواد مخدر و امواج مغزی انسان (استفاده ازنقشه مغزی ... 
opium.site: ساخت قرص اکستاسی از قرص های سرماخوردگی و آنتی ... 
opium.site: تست شاه داماد برای اعتیاد قبل از ازدواج shah damad ... 
opium.site: ماری جوانا ریسک ابتلا به سرطان بیضه را افزایش می دهد ... 
opium.site: شیوع هیپوتیروئیدی در معتادان به متامفتامین (شیشه) 
opium.site: عکس جاسازی هروئین داخل اسکناس 
opium.site: ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی نهمین ابرCloud 9 (دی متیل ...  
opium.site: مواد مخدر روانگردان جدید در اروپا و ناتوانایی های قانونی 
opium.site: ترک اعتیاد ( به روش TC)تی سی 
opium.site: پیامد مصرف کوکائین به روایت تصویر 
opium.site: داروهای موثر برای کاهش ولع مصرف ماده مخدر شیشه ... 
اعتیاد به مواد مخدر در بین حیوانات - opium.site - Blogger 
بوت فلای مگسی که بر روی بدن حیوانات و انسان تخم می گذارد - opium.site
opium.site: کشف نقش سیستم ایمنی بدن در ابتلا به بیماری آلزایمر 
ژن کامت COMT و ابتلا به اسکیزوفرنی در معتادان به حشیش -

کشف نقش سیستم ایمنی بدن در ابتلا به بیماری آلزایمر



 
بر مبنای پژوهشی جدید «سیستم ایمنی بدن انسان» در مقاومت مغز در برابر بیماری آلزایمر و تأثیر ۱۱ نوع ژن جدید عامل این بیماری نقش اساسی دارد.

به نوشته روزنامه «ایندی‌پندنت»، دانشمندان می‌گویند یافته‌های پژوهش اخیر نشان می‌دهد که عامل اصلی ابتلای افراد به بیماری آلزایمر ناتوانی سیستم ایمنی بدن در دفع پروتئین‌های لخته شده و دیگر انواع ناخالصی‌های انباشته در مغز بیماران آلزایمری است.

پروفسور جرارد شِلِنبرگ از دانشگاه پنسیلوانیا با اشاره به تحقیق یاد شده گفت: «می دانیم که سلول‌های سالم به خوبی از عهده پاک‌سازی بافت‌های مغز از آلودگی‌ها برمی‌آیند، امری که در واقع خود آن بخشی از عملکرد یک سیستم ایمنی سالم است.»

وی در ادامه افزود: «اما در بیماری‌های انحطاط عصبی مغز در اثر واکنش در برابر پروتئین‌های مضر دچار تورم می‌شود و پلاک و لخته تولید می‌کند. در یک چنین حالتی، این احتمال وجود دارد که عملکرد منظم سیستم دفاعی بدن دچار اختلال شده و به بدن شخص آسیب وارد کند.»

با مُسن شدن تدریجی جمعیت جهان، افراد بیشتری به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند. در آینده نزدیک از هر سه نفر انسان بالای ۶۵ سال، یک نفر به فراموشی مبتلا می‌شود و در حالت نسیان و بی‌خبری فوت خواهد شد، از این تعداد بیش از نیمی بیماران آلزایمری خواهند بود.

بر همین اساس، نگرانی از نحوه برخورد کشورهای توسعه‌یافته با جمعیت رو به افزایش بیماران آلزایمری در این کشورها موجب شده که همایش ویژه‌ای با همین موضوع در شهر لندن در ماه دسامبر سال جاری برگزار شود. همایش فوق به عنوان بخشی از برنامه‌های دوره ریاست بریتانیا بر گروه هشت (جی-۸) تدارک دیده شده است.

جیمز پیکت، مدیر پژوهشی انجمن آلزایمر در بریتانیا، نیز با اشاره به این برنامه انجام کوشش‌های بین‌المللی با هدف بررسی دقیق ریشه‌های علمی بیماری آلزایمر را «حیاتی» توصیف کرد.

این دانشمند پیدا کردن روش‌های درمانی جدید برای آلزایمر را هدف اصلی چنین برنامه‌هایی دانسته و تصریح کرد: «این اقدام به معنای واقعی جهانی بوده و تاکنون، بر پایه یافته‌های آن، تعداد ژن‌های شناخته شده مؤثر در آلزایمر به دو برابر افزایش یافته است، دستاوردی که ناشی از همکاری محققانی [از سراسر جهان] بوده است.»

پیشتر هم خبرگزاری رویترز در گزارشی بر اساس نتايج تحقيقات و نظرسنجی که در مورد نيم ميليون بازنشسته ساکن کشورهای اروپايی انجام شده بود خبر داده بود که شاغلانی که ديرتر بازنشسته می‌شوند نسبت به افرادی که در ۶۰ سالگی بازنشسته می‌شوند با احتمال کمتر ابتلا به بيماری‌های دوران کهنسالی، مثل آلزايمر، روبه‌رو خواهند بود.

به گزارش این خبرگزاری، پژوهشگران در تحقيقات خود پرونده‌های پزشکی و دفترچه بيمه درمانی بيش از ۴۰۰ هزار نفر از افراد بازنشسته‌ در فرانسه را بررسی کرده و متوجه شدند که هر سال ادامه کار و اشتغال پس از سن معمولی بازنشستگی که ۶۰ سالگی است احتمال ابتلا به بيماری‌های دوران کهنسالی را کاهش می‌دهد.

هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا (بنده) خود کرده

هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا (بنده) خود کرده
یاداشت های من    

رنجی که از حماقت می کشم
ان چیزی که مرا در زندگی رنج می دهد حماقت است  زیرا تحمل افراد احمق را ندارم  ولی متاسفانه  تمامی انهایی که می شناسم مرا رنج می دهند ؟
   
میخ اهنین نرود در سنگ ؟
حاضر شدم ۴۰۰ میلیون تومان به کسی بدهم که فقط چهار سوال مرا جواب بدهد  چون انگاه به خود می گفتم بلاخره بعد از چهار سال نوشتن  توانستی چهار کلام علمی  به کسی بیاموزی  و او را بنده خود کنی اما حیف  که این طور نشد و چهار سال عمر من به هدر رفت و تنها بنده ای که می بنیم خود بنده ام که اسیر عشق دانستن   تا ابد مانده ام  

  گاه باشد که کودکی نادان, به غلط بر هدف زند تیری
بسیاری فکر کردند من با گذاشتن  ۴۰۰ میلیون تومان جایزه   انها را به بازی گرفتم اصلا این طور نیست  من فقط می خواستم نشان بدهم  مردم این کشور دو دسته اند  گروهی شجاعت دارند و بقیه ترسو و نادان  هستند و  این ازمون  فقط مشخص کرد که  چه اندک هستند  افراد شجاع و چه بیشمارند افراد ترسو  و نادان که  از ترس رسوایی شکست در هیچ ازمونی شرکت نمی کنند  انها حتی سعی نکردند همچون  ان کودک نادان رفتار کنند  البته معلوم هم نیست شاید  قصاوت ما اشتباه و بعکس باشد ؟ 

    
می دانید مردم جهان  چرا مواد مخدر استفاده می کنند  ؟ 
در کشوریهای  که رویاها ی انسان غیر قابل دسترس هستند   انهایی که  عاقلترند  می دانند  که تا اخر عمر نمی توانند  به ان رویاها دست پیدا کنند  
 پس سعی می کنند با عمل خود  حداقل در رویاهای خود  به ان رویاها دست  پیدا کنند  
  
همیشه دوستش دارم  
همیشه دوستش داشتم  همیشه  وقتی با او بودم  در شادی سرخوشی دنیایی دیگر را می دیدم   همیشه او معشوق بود و من عاشق  او ارباب بود و من بنده ای فرمانبردار و اسیر هوسهایش ؟ 
اما ان روز که فهیمد می خواهم او را ترک کنم به من گفت  اگر ترکم کنی تو را تا سرحد مرگ شکنجه ات می دهم  عشق بین من تو عشقی ابدی است یا با من  تا مرگ هستی یا اگر ترکم کنی  تو را ان چنان عذابت می دهم که از شدت درد  از  خدا تقاضای مرگ کنی   
انگاه عقلم نهیب زد این عشق نیست هوس است او را رها کن ؟ 
 بابت  ترک این عشق و جفا به معشوق  او  ابتدا مرا  درد رنچی عظیم دارد و انگاه که خواست رهایم کند گفت هر انچه از جوانی زیبایی سلامت داری  از تو می گیرم  تا بگذارم جانت را به در به بری  
من هر انچه داشتم را دادم و اکنون پیر زشت مریض در گوشه ای در انتظار مرگ هستم  
گاهی ارزو می کردم کاش  فرمان عقل را نمی پذیرفتم و هنوز اسیر عشق  او بودم  زیرا زمانی که با هم بودم مرا عقلی نبود و دیوانگان جهان برایشان بهشت است

نویسنده
من امشب بابت توهین های که در  کامنت های  یکی از وبلاگ هایم برایم  نوشته اند کمی دچار ناراحتی هستم  برای همین ان وبلاگ را درش را گل گرفتم تا ان عده ای که فکر می کنند مطالب من  عاری از صداقت و کمال است  چراغ برداشته و کمی جستجو بکنند تا بفهمند من اگر مستانه ره فسون می زنم همچون دیگران  فسانه بافی برای مستان نمی زنم  

معنی اسم مستانه. مستانه : ۱- (به مجاز) سرخوش و شاد، همراه با سرخوشی و شادی؛ ۲- (در قدیم) (به مجاز) با حالت سرخوشی و سرمستی
مثل . داستان . افسانه . (یادداشت بخط مؤلف )
فسون : فسون . [ ف ُ ] (اِ) افسون و آن کلماتی باشد که فسونگران و عزائم خوانان و ساحران بجهت مقاصد خوانند


توجه مسابفه 400 میلیون  سر جای خود باقی است و فقط یک نفر در ان  وبلاگ بسته شده  جواب داده بود که برای او هم ای میل زدم جواب هایش را این جا بگذارد  که بعدا معترض نشود ما برای  ندادن جایزه  ایشان  وبلاگ را بستیم که البته از سه تا سوال هم دو تاش را غلط جواب داده است
رقابت 400 میلیون تومانی بین امیر و  الهه اتش و علیرضا شاهی .rashid5527 

جواب افراد را می نویسم که بعدا حرف حدیث در نیاید
اقای علی رضا  شاهی این جواب  ها را دادند alireza.shahi74@gmail.com>
پاسخ شماره 4 سابوکسون استفاده میکنم صحیح است
جواب 5 :برای ساخت متامفتامین می توان از وایتکس استفاده کرد.صحیح است.
چون ماده ای که با وایتکس ساخته می شود متکاتینون است
پاسخ سوال شماره 2جواب شماره 4 :طبق اعلام پزشکان در ایران اعتیاد به
شیشه درمان ندارد .صحیح است

ایشان به سه سوال تا کنون جواب دادند



اقا یا خانم الهه اتش jojikz@yahoo.com
سوال متامفتامین  یعنی  سوال سوم =گزینه 5
سوال دوم گزینه 4 
سوال اول گزینه  جواب نداده اند اگر نامه یا جواب را در جایی نوشته اند ما را مطلع کنند  البته برای شما پارتی بازی کردم ؟

نویسنده اقای الهه اتش من می دانم شما یک را جواب داده اید اما دوباره انرا برای ما در این وبلاک بنویسد

rashid5527 سوال چهارم منتظر جواب های دوم سوم شما است یا تا شنبه بنویس یا حذف می شوی توی همین پست باشد
rashid5527  سوال اول گزینه 1
سوال دوم ؟
سوال سوم
ایشان هم فقط  به  یک سوال جواب داده اند
5527 تا شنبه بقیه جواب  ها را همین جا بنویس والا حذف می شوید


امیرamir.ma.1974@gmail.com>
 
از نظر بنده جواب گزینه 4 میباشد بعنی 
4- از سابوکسون  استفاده می کنم
سلام
بله جناب دکتر من همان امیر هستم البته  فعلا فقط سوال اول را جواب دادم
جواب سوال دوم رو اگر منظورتان از سوال این است:

گزینه های زیر در درمان اعتیاد معتادان به ماده مخدر  شیشه صحیع  است  بجز ؟
 
 فکر میکنم گزینه 3 صحیح باشد یعنی:
3- موارد یک و دو صحیع  نیست
و جواب سوال سومتان نیز فکر میکنم گزینه 5باشد یعنی:
5-  برای ساخت متامفتامین می توان از وایتکس استفاده کرد
 نویسنده من فکر می کنم جناب اقای  امیر ما همان علی مان  یا در اصل زری مان است اما خوب زرنگ است دیگه  با دو تا ای میل در یک مسابقه شرکت کرده است و از لحاظ ما مانعی ندارد  البته کلک زده و سوالی را که شک داشته یک دفعه جواب 3 را زدن یک دفعه دو ازش خوشم امد البته بماند که فکرنمی کنم ایشان اصلا مذکر باشند وهر دو اسم ایز گم کنی است  ؟
 این درسته که  انسان در موقع رسیدن به شانس از حداکثر ای کیو استفاده بکند البته بماند که یک جاسوس هم  برای جاسوسی جواب ها فرستاده بود  هالش به بر ؟
سوال  خصوصی  از امیر عزیر ما که امیر همه مردان است ؟
امیر جان و علی جان  شما چقدر به 74 علاقه دارید ؟ 
توجه توجه
به دلیل اینکه من این مسابقه را برگذار می کنم یک پارتی بازی می کنم و یکی از بهترین خواننده گان صدیق این وبلاگ را که کمی جواب دیر داده است  را در این مسابقه شرکت داده و جواب های ایشان را می نویسم
شرکت کننده 5 یا در اصل دوم ؟
:haale1986
 جواب های ایشان
جواب  سابوکسن
پاسخ سوال دوم گزینه 4 می باشد.

پاسخ سوال سوم جواب 5 :برای ساخت متامفتامین می توان از وایتکس استفاده کرد.صحیح است.
چون ماده ای که با وایتکس ساخته می شود متکاتینون است.
انشالله که ایشان از ما راضی و یکی از برندگان باشد در ضمن با من هم فامیل نیست  که برنده اش بکنم بعدا پشت سر ما شایعه بندازید بگید 400 میلیون پول الکی بود این کار من هم هم دلیل علمی دارد

خاطرات نوستالژیک از کودکی که عاشق اسطورهای پرواز بود (عشق من آسمان ایران و تیمسار نادر جهانبانی و سرلشکر رفعت)

این پست را برای خودم می نویسم
عشق من آسمان ایران و تیمسار  جهانبانی و سرلشکر  رفعت
انسان  ها تا اخر عمر همیشه  با به یاد اوری خاطرات شیرین کودکی دچار مستی ذهن می شوند
این پست را برای خودم می نویسم و خاطراتی که همیشه  با به یاد اوری ان دچار سرخوشی می شوم
عشق همه جوانان در ابتدای زندگی  پرواز است  زیرا اسمان دنیایی است  ابی و  بی انتها
همه ما زمانی عاشق پرواز کردن بودیم زیرا طیران ما را از زمین و خاک بلند می کند و به اسمان میبرد  رفتن به سوی اسمانها برای یافتن  بهشت  بر فراز ابرها
زمانی که کودک بودم برای رسیدن  به این ارزو عضو باشگاه هواپیمای کشوری شدم  با 50 ریال من هم به جمع دوستداران پرواز پیوستم
پدرم کارگر بود اما توان پرداخت 50 ریال را داشتم
اولین روز را همیشه به یاد دارم باد سردی می وزید و من مادرم بعد از پیاده شدن در اتوبوس در  میدان شهیاد  به سمت باشگاه هواپیمای کشوری پیاده  می رفتیم باد شدیدی می وزید و من  چادر سیاه مادرم را در دستانم می فشردم و قلبم به طپش افتاده بود

پرواز با گلایدر هر سورتی 50 ریال ؟
باشگاه هواپیمای کشوری  معیاد گاه عاشقان بود  بعضی دوست داشتند با چتری  از اسمان فرو افتند و زمین را در زیر پای خود بنگرند  و گروهی با پرداخت 50 ریال سوار بر  ارابه ای اهنین به نام گلایدر با استادی بر فراز اسمان  چرخی می زدند  و گروهی مثل من که هنوز خردسال بودند به عشق انکه به اسمان پرواز کنند مرکبی کوچک می ساختند
هر زمان که به باشگاه می رفتم مجلات زیادی روی هم چیده در جلوی درب ان قرار داشت  مجله اسمان ایران و مجله نیروی هوای شاهنشاهی  و من همیشه   بعد از برداشتن انها را  همچون نامه ای عاشقانه  می خواندم
یادش به خیر ما هم پرواز کردیم و به اسمان رفتیم و امروز نیز جوانان پرواز می کنند و به اسمان می روند
اما این کجا و ان کجا ؟
تیم اکروجت تاج طلایی  محبوب همه ما جوانان قدیم اسمان ایران بود


مجله هوایی اسمان ایران متعلق به  باشگاه هواپیمایی کشوری ایران که بعدا به باشگاه هواپیمای شاهنشاهی تغییر نام داد
عکس از خودم مجله مربوط به مهر 1344 است  


تاریخ عکس: بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۵۹

سپهبد نادر جهانبانی متولد ۲۷ فروردین سال ۱۳۰۷ از خلبانان ویژه نیروی هوایی ارتش ایران پیش از انقلاب اسلامی بود. از او به عنوان یکی از بهترین خلبانان عصر خود نام می‌برند.

تاریخ عکس: ۱۹۵۷

نادرجهانبانی در سن ۱۸ سالگی وارد دانشگاه خلبانی نیروی هوایی روسیه شد. پس از اتمام تحصیلات وارد نیروی هوایی ایران شد. پس از آن نادرجهانبانی برای آموزش دوره خلبانی جت راهی آلمان شد. نادر جهانبانی در آلمان با لیدر تیم آکروجت آمریکا آشنا می‌شود و از طریق او فنون آکروباسی هوایی با هواپیمای جت را فرا می‌گیرد. سپهبد نادر جهانبانی پس از بازگشت به ایران اولین تیم آکروجت ایران را به تشکیل می‌دهد.

تاریخ عکس: بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۵۹

پدر سپهبد نادرجهانبانی، امان‌الله جهانبانی از فرماندهان ارتش، وزیر و سناتور بود. مادر او نیز روس‌تبار بود. همسر نادر جهانبانی فرخ زنگنه و دو فرزند او انوشیروان و گلنار نام دارند.

تاریخ عکس: بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۵۹

نادر جهانبانی تیم آکروجت تاج طلایی را در سال ۱۹۵۸ بنیان نهاد.

تاریخ عکس: بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۰

یک سال پس از تشکیل تیم آکروجت تاج طلایی، در مسابقه‌ای با حضور ایران، نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی بریتانیا، تیم ایران مقام نخست را به دست آورد.

تاریخ عکس: ۱۹۶۰

تیم آکروجت تاج طلایی ایران تا زمان انحلال آن یعنی در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، جزو قدرتمندترین تیم‌های آکروباسی هوایی با هواپیمای جت در دنیا بود که در چندین رقابت بین‌المللی، مقام‌هایی را نیز کسب کرد.


تاریخ عکس: ۱۹۶۰

با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷، سپهبد نادر جهانبانی دستگیر و ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ به حکم صادق خلخالی حاکم شرع وقت در پشت بام مدرسه علوی تیرباران شد.

تاریخ عکس: ۱۹۶۰

از خاطرات منتشر شده‌ خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جنگ ایران و عراق شرکت کردند و پیش از انقلاب نیز در نیروی هوایی خدمت می‌کردند، بر می‌آید که سپهبد نادرجهانبانی از محبوب‌ترین چهره‌ها بین پرسنل نیروی هوایی پیش از انقلاب بوده است.

تاریخ عکس: ۱۹۶۰

داستان‌های بسیاری درباره توانایی‌های سپهبد نادر جهانبانی در خلبانی وجود دارد که برخی غیرواقعی هستند و برخی حقیقت دارند.

تاریخ عکس: ۱۹۶۱

انوشیروان جهانبانی برای اولین‌بار پس از تیرباران پدرش در سال ۵۷ در گفت‌وگو با دویچه‌وله از زوایای پنهان زندگی او حرف می‌زند.

تاریخ عکس: ۱۹۷۰

انوشیروان جهانبانی در زمان وقوع انقلاب اسلامی ۳۰ ساله و مدیرعامل شرکت هواپیمایی "ایرتاکسی" بود. با وقوع انقلاب و یک هفته پس از تیرباران سپهبد نادر جهانبانی، او نیز دستگیر شد و ۵ ماه زندان کشید.

تاریخ عکس: ۱۹۷۰

انوشیروان جهانبانی درباره روایت‌های نادرست از سپهبد نادر جهانبانی می‌گوید: «متاسفانه خیلی از این داستان‌ها غلو است. مثلا این‌که پدرم با هواپیما از زیر پل کارون پرواز کرد دروغ است. این کار بی‌انظباطی است و پدرم خلبان بسیار با انضباطی بود و ابدا چنین کاری نمی‌کرد و این داستان سال‌های سال است که روایت می‌شود.»

تاریخ عکس: ۱۹۷۰

«داستان غیرواقعی دیگر این است که پدرم بدون اجازه پادشاه به عراق پرواز کردند و هواپیماهای عراقی ایشان را محاصره کردند و به بغداد بردند و پدرم با مهارت از چنگ آن‌ها فرار کرد. این داستان از ابتدا تا انتها دروغ است.»

تاریخ عکس: ۱۹۷۲

«یکی دیگر هم این‌که می‌گویند پدرم فانتوم را از روی جاده بلند کرده است، ‌آن هم در حالی که آمریکایی‌هایی که آن‌جا بودند می‌گفتند این کار خیلی اشتباه و خطرناکی‌ست. پدرم هیچ وقت چنین کاری نکرده است. متاسفانه این داستان‌ها مدام دارد بیشتر و بزرگ‌تر می‌شود و زیاد باعث افتخار نیست.»

تاریخ عکس: ۱۹۷۴

«پدرم خلبان شجاعی بود ولی خلبان بسیار با انضباطی بود. او هیچ وقت کاری نمی‌کرد که درس بدی برای خلبان‌های جوان‌تر باشد. کارهای دیگری می‌کرد. شجاعت‌شان در پرواز فوق‌العاده بود یا هنر خلبانی‌شان که در آکروجت نشان دادند.»

تاریخ عکس: ۱۹۷۵

«داستانی که حقیقت دارد این است که در یکی از دوره‌هایی که پدرم آموزش آکروجت می‌دادند، یکی از خلبانان جوان از بغل به بال هواپیمای پدرم زد. جفت هواپیماها صدمه زیادی دیدند. پدرم به خلبان جوان دستور می‌دهد که با چتر نجات از هواپیما بیرون بپرد. خودشان ولی با سختی هواپیمایشان را روی باند نشاندند.»

تاریخ عکس: ۱۹۷۶

در صفحات اینترنتی بسیاری، متنی با عنوان دفاعیه سپهبد جهانبانی در دادگاه وجود دارد. فرزند سپهبد نادر جهانبانی در این باره می‌گوید: «درباره دادگاه خیلی چیزها نوشته شده که به نظر من خیلی دور از حقیقت هستند. واقعا چه در دادگاه پیش آمد، ما نمی‌دانیم. خیلی جمله‌ها وجود دارد که پدرم هیچ وقت نمی‌گفتند و این جمله‌ها را بعدها مرتب اضافه می‌کنند.»

تاریخ عکس: ۱۹۷۷

انوشیروان جهانبانی: «البته یک نوشته‌ای با دست‌خط خودشان وجود دارد که از ما خداحافظی کردند. یک چیز دیگری هم که داریم ساعتی است که پدرم دستشان بود و الان دست من است و این باارزش‌ترین چیزی است که من در زندگی‌ام دارم.»

تاریخ عکس: ۱۹۷۷

با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تیم آکروجت تاج طلایی منحل شد و برخی از خلبانان آن در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جذب شدند. برخی نیز یا توسط انقلابیون اعدام شدند یا به خارج از کشور مهاجرت کردند.

تاریخ عکس: ۱۹۷۷

انوشیروان جهانبانی: «پدرم روز آخر در پست نیروی هوایی در دوشان تپه بودند. بعدازظهر روز انقلاب بود. من هر یک ساعت یک‌بار با ایشان صحبت می‌کردم. آخرین باری که با پدرم صحبت کردم ساعت ۷ شب بود. از ساعت ۸ شب به بعد هر چه قدر زنگ ‌زدم می‌گفتند نیستند تا این‌که آخرهای شب بالاخره یک افسری گفت پدرتان را بردند به آن مدرسه (رفاه). دیگر نتوانستم با پدرم تماس داشته باشم، اجازه هم نمی‌دادند بروم ایشان را ببینم.»

تاریخ عکس: ۱۲ مارس ۱۹۷۹ • سپهبد نادر جهانبانی در دادگاه صادق خلخالی

انوشیروان جهانبانی: «بعد از گذشت یک‌ماه، یک روز که در حال رفتن سر کار بودم از رادیو این خبر وحشتناک (تیرباران سپهبد نادر جهانبانی) را شنیدم.»

 

تاریخ عکس: ۲۰۱۲

 

خواص گیاه وج (اگیر ترکی) سوسن اصغر Acorus Calamus Effects

 

 
نام‌های دیگر گیاه وج: اشباطه، باش، بچه، اگور، سوسن زرد، اورکلبک، بج، سوسن باتلاقی، قصب الذریره، آلوا، اکسیر ترکی، عودالوج، کان، اروماتیک، ابامرون، اَگَر ترکی، اِگِر ترکی، اگیر ترکی و بچ می‌باشد. 

خواص گیاه اگیر ترکی و چگونگی مصرف آن
۱. طبع آن گرم و خشک می‌باشد.
۲. بیشتر از ساقه زیرزمینی این گیاه در طبابت استفاده می‌شود.
۳. اگیر ترکی محرک و مقوی معده است.
۴. برای روشن شدن پوست صورت ۵ گرم پودر ریشه اگیر ترکی را با ۴۵ گرم آرد جوانه گندم در عرق کاسنی خمیر کرده به صورت ماسک روی پوست بگذارید.
۵. برای لکنت زبان ۱۰ گرم اگیر ترکی را در ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده روزی یک قاشق مرباخوری همراه کمی شیر یا آب هویج بنوشید.
۶. ۲ گرم اگیر ترکی را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم ‌کرده حدود ساعت ۵ عصر همراه عسل بنوشید این نوشیدنی زیادکننده اسپرم و تقویت‌کننده نیروی جنسی می‌باشد.
۷. برای درد سینه و سرفه ۳ گرم در ۲۰۰ سی‌سی آب جوش دم‌ کرده پس از سرد شدن صاف نموده با عسل مخلوط نموده روزی ۳ فنجان بنوشید.
۸. برای سفتی و درد طحال به صورت دم‌کرده استفاده شود.
۹. جهت تسکین درد ماهیچه‌ها از روغن اگیر ترکی استفاده شود.
مصرف خوراکی و تزریقی با دوز بالا گیاه وج قادر است میزان یادآوری اطلاعات
را افزایش دهد
۱۰. جهت درمان ورم مفاصل از روغن آن روزی ۲ بار بمالید.
* طرز تهیه روغن اگیر ترکی: ۵۰ گرم اگیر ترکی را در ۱۵۰ گرم عرق طارونه خیسانده سپس با روغن کنجد حرارت داده تا آب آن تبخیر شود و روغن باقی بماند.
۱۱. برای لکه‌های قهوه‌ای و سفید پوستی پودر اگیر ترکی را با آب‌لیمو مخلوط کرده لک‌ها را ماساژ دهید.
۱۲. کسانی که سوءهاضمه دارند از دم‌کرده اگیر ترکی نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان بنوشند.
۱۳. برای سنگ‌های مجاری ادرار ۴ گرم در ۲۵۰ سی‌سی آب جوش دم‌کرده هر ۶ ساعت یک فنجان بنوشید.
۱۴. کسانی که سکته مغزی کرده‌اند از دم‌کرده اگیر ترکی استفاده کنند. ۱۰ صبح و ۵ عصر یک فنجان میل شود.
۱۵. جهت کمردرد از روغن اگیر ترکی شب‌ها بمالید و از دم‌کرده آن بنوشید.
۱۶. برای بی‌نظمی ضربان قلب از دم‌کرده اگیر ترکی استفاده شود. ۳ گرم در ۲۰۰ سی‌سی آب جوش ۱۵ دقیقه دم ‌کرده بعد بنوشید.
۱۷. جهت بیماری برص ریشه اگیر ترکی را به صورت ضماد بگذارید.
۱۸. برای زخم روده و ورم روده از دم‌کرده اگیر ترکی استفاده شود.
۱۹. جهت خون‌دماغ با جوشانده اگیر ترکی بینی را بشویید.
۲۰. کسانی که بیماری راشیتیسم دارند از دم‌کرده آن استفاده کنند و با روغن آن ماساژ دهند.
۲۱. برای گرم مزاجان زیاد مناسب نیست.
۲۲. دم‌کرده اگیر ترکی ضد تشنج می‌باشد.
۲۳. جهت تسریع جریان و گردش خون با جوشانده اگیر ترکی استحمام کنید.
۲۴. برای کشتن حشرات مانند ساس، کک، بید و شپش به صورت پاشیدنی مۆثر است.
۲۵. افراد گرم مزاج اگیر ترکی را با سکنجبین میل کنند.
۲۶. جهت تقویت حافظه از اگیر ترکی استفاده شود.
۲۷. جویدن اگیر ترکی باعث می‌شود که اطفال زود به تکلم آیند.
۲۸. جهت تسکین دردهای رماتیسم از دم‌کرده اگیر ترکی بنوشند و از روغن آن به محل درد بمالند.
۲۹. برای رفع نزله (سرماخوردگی که باعث تب و سرفه شود) از دم‌کرده اگیر ترکی استفاده گردد.
۳۰. برطرف کننده بلغم است به صورت دم‌کرده میل شود.
۳۱. برای رفع تاری چشم و لکه‌های سفید از سرمه اگیر ترکی استفاده گردد.
کسانی که سکته مغزی کرده‌اند از دم‌کرده اگیر ترکی استفاده کنند. ۱۰ صبح و ۵ عصر یک فنجان میل شود
۳۲. جهت درمان قطره‌قطره ادرار کردن از دم‌کرده اگیر ترکی استفاده شود.
۳۳. جهت پادزهر سموم می‌توان از دم‌کرده این گیاه ۴ گرم در ۲۰۰ سی‌سی آب جوش استفاده کرد.
۳۴. جهت درمان ثقل زبان هر روز یک گرم ریشه اگیر ترکی را بمالید.
۳۵. جهت التیام زخم‌ها ۲۰ گرم اگیر ترکی  را در یک لیتر آب جوشانده صاف نموده زخم را بشویید.
۳۶. جهت فلج می‌توان از مربای اگیر ترکی استفاده کرد.
۳۷. جهت کم‌اشتهایی کودکان ۲ گرم اگیر ترکی را در ۱۵۰ سی‌سی آب دم‌کرده میل شود.
۳۸. جهت درمان نفخ ۲ گرم اگیر ترکی را در ۱۰۰ سی‌سی آب دم ‌کرده میل نمایید.
 
نقش گیاه وج  (سوسن اصغر ) در تقویت حافظه
مصرف خوراکی و تزریقی داخل صفاقی عصاره گیاه سوسن اصغر (وج ) بر میزان حافظه و افزایش یادآوری اطلاعات در موش‌های صحرایی نر موثر است.
محسن خلیلی دانشیار فیزیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد، مطالعه‌ای تجربی را با هدف بررسی خواص گیاه وج (Acorus calamus L) به عنوان یکی از گیاهان شاخص طب سنتی در جهت تقویت حافظه انجام داده است. کاهش سطح حافظه و یادگیری طی گذشت زمان در اثر فاکتورهای مختلف به خصوص پیری مغز تأثیر بسزایی در روند زندگی انسان داشته است. از طرف دیگر کمبود و یا نبود مکانیسم‌های پیشگیری و درمان، مطالعه بر روی این بیماری را مهم ساخته است. برای این منظور موش‌های صحرایی نر به طور تصادفی به دو گروه کنترل و تحت درمان تقسیم شدند. در گروه درمان گیاه وج به دو شکل خوراکی (پودر گیاه مخلوط شده با غذای استاندارد موش با نسبت ۲۵/۶ درصد) به مدت دو هفته و تزریقی در سه دوز ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم به شکل داخل صفاقی مورد استفاده قرار گرفت. موش‌های گروه‌های مختلف وارد آزمون‌های یادگیری با ماز Y شکل و جعبه شاتل جهت بررسی رفتار اجتنابی غیر فعال می‌شدند و داده‌های آن‌ها ثبت می‌شد.
یافته‌ها بیانگر این مطلب است که تأخیر حین عبور از ماز و جعبه شاتل در گروه‌های خوراکی و تزریقی با دوز ۱۰۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم تفاوت معنی داری نسبت به گروه کنترل نشان می‌دهد. همچنین میزان بروز رفتار تناوبی در گروه درمان خوراکی نسبت به گروه کنترل افزایش معنی‌داری را پیدا کرد.
به طور کلی نتایج این تحقیق نشان داد که مصرف خوراکی و تزریقی با دوز بالا گیاه سوسن اصغر  قادر است میزان یادآوری اطلاعات را افزایش دهد. 
 
opium.site: گیاه روانگردان توهم زای سوسن اصغرAcorus calamus دارای ...
opium.site: خورش فسنجان یک معجون کامل روانگردان برای درمان ...
opium.site: آیا تعداد سلول‌های حافظه در مغز همیشه ثابت است؟
مغز مه آلود (کمبود حافظه و تیرگی شعور آگاهی ) -
اصول دوپینگ مغزی با داروی ریتالین .(افزایش حافظه با دارو). -
opium.site: دانشگاه MIT در مسیر ایجاد حافظه مصنوعی
opium.site: طنز میزگرد سیاسی بین آقایان کوکائین متامفتامین خانم ...
opium.site: چرا در ایران از ریتالین برای ترک و درمان اعتیاد به مخدر ...
opium.site: متامفتامین و ریتالین و سندرم ژیل دولاتوره
opium.site: مواد مخدر روانگردان .متامفتامین .ریتالین.مفدرون.حشیش ...
opium.site: پروویجیل برای افزایش حافظه و تمرکز
opium.site: اسنیف پروویجیل Snorting Provigil-modifinal
opium.site: داروهای Nootropic چیست .(مودافینیل .ریتالین.پروویجیل )
opium.site: پروویجیل برای افزایش حافظه و تمرکز فکر
opium.site: نوتروپیک ها Nootropic موثرترین داروها در ترک و درمان ...
opium.site: من عاشق نوتروپیک ها هستم
opium.site: مرگ بر مخدرکولینرژیک زنده باد نوتروپیک ها ؟
opium.site: داروهای نوتروپیک خانواده رستام
opium.site: مواد مخدر جدید روانگردان صنعتی و گیاهی ناشناخته در ایران
opium.site: جینکوبیلوبا اثراتی مشابه با پتیدین و ریتالین دارد
opium.site: آمپول جینکوبیلوبا Ginkgo biloba ampulla برای دوپینگ ...
opium.site: جایگزین ریتالین برای افزایش حافظه جینکوبیلوبا و ...
اب بشقابی - opium.site - Blogger
opium.site: Arylcyclohexylamine آریل سیکلوهگزیل آمین
opium.site: ماده مخدر مس امبرنول ,مس امبرینون , مس امبرین ,mesembrine ...