ایالت واشنگتن هم فروش ماری‌جوانا را قانونی اعلام کرد

ایالت واشنگتن هم فروش ماری‌جوانا را قانونی اعلام کرد

خرید‌، فروش و مصرف ماری‌جوانا از این پس در ایالت واشنگتن قانونی است. واشنگتن پس از کلرادو، دومین ایالت آمریکاست که مصرف ماری‌جوانا در آن قانونی اعلام شده است. تصویب این قانون با موافقت و حمایت شهروندان بوده است.
ایالت واشنگتن، واقع در شمال غرب آمریکا، روز سه‌شنبه (۸ ژوئیه/ ۱۷ تیر) پا جای پا ایالت کلرادو گذاشت و خرید، فروش و مصرف ماری‌جوانا را برای شهروندان بالای ۲۱ سال قانونی اعلام کرد. پیش‌تر شهروندان این ایالت در جریان یک همه‌پرسی به قانونی شدن فروش و مصرف ماری‌جوانا رأی مثبت داده بودند.

تا کنون برای ۲۵ به اصطلاح "کافی‌شاپ" در واشنگتن، مجوز فروش ماری‌جوانا صادر و به آنها تحویل داده شده است. این مغازه‌ها که از آن با نام "کافی‌شاپ‌" یاد می‌شود محلی برای فروش و استعمال مواد مخدر هستند. درخواست اعطای مجوز به ۳۰۰ کافی شاپ دیگر نیز در حال بررسی است. هر شهروند بالای ۲۱ سال در این ایالت اجازه دارد تا ۲۸ گرم از این ماده مخدر را با خود همراه داشته باشد.

همچنین خرید حدود ۴۵۰ گرم محصول حاوی ماری‌جوانا به صورت جامد نظیر شکلات و خرید حداکثر دو کیلوگرم از این ماده مخدر به صورت مایع، آزاد اعلام شده است.

آنطور که روزنامه "نیویورک تایمز" گزارش داده، نزدیک به ۸۰ تولیدکننده ماری‌جوانا پیش‌تر در ماه مارس امسال موافقت دولت را کسب کرده بودند. انتظار می‌رود که با آزاد شدن فروش ماری‌جوانا قیمت این ماده مخدر نیز در ایالت واشنگتن با افزایش روبرو شود.

قانونی کردن با هدف نظارت بهتر

هدف ادارات آمریکایی از قانونی کردن ماری‌جوانا نظارت بر بازار این ماده مخدر و تحت کنترل درآوردن آن است. به گفته سخنگوی یک نهاد ناظر آمریکایی، در حال حاضر تقریبا در تمامی شهرهای بزرگ آمریکا ماری‌جوانا در بازار سیاه خرید و فروش می‌شود.

۲۳ ایالت آمریکا از جمله شهر واشنگتن، پایتخت این کشور تا به اینجا مصرف ماری‌جوانا را برای مصارف پزشکی مجاز می‌دانند.

فروش قانونی ماری‌جوانا در ایالت کلرادو از روز اول ژانویه امسال آغاز شد. از یک سال پیش از آن به همراه داشتن ماری‌جوانا، کاشت و مصرف شخصی آن در این ایالت آزاد اعلام شده بود اما فروش آن تنها برای مصارف پزشکی مجاز بود. از زمان آزاد شدن خرید و فروش ماری‌جوانا کسب و کار تورهای ویژه حشیش و ماری‌جوانا در این ایالت رونق گرفته است.

هر شهروند بالای ۲۱ سال در این ایالت اجازه دارد تا ۲۸ گرم از این ماده مخدر را با خود همراه داشته باشد هر شهروند بالای ۲۱ سال در این ایالت اجازه دارد تا ۲۸ گرم از این ماده مخدر را با خود همراه داشته باشد
افزون بر این تا پایان ماه آوریل نزدیک به یازده میلیون دلار مالیات حاصل از ماری‌جوانا، نصیب اداره مالیات کلرادو شده است.

به گزارش نهادهای اجرایی در کلرادو، این ایالت می‌تواند با از میان رفتن مجازات زندان برای به همراه داشتن ماری‌جوانا، سالانه تا ۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی کند. همچنین گزارش‌ها حاکی از کاهش چشمگیر نرخ بزهکاری در کلرادو بوده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر تأکید کرده بود که حاضر نیست مصرف حشیش یا ماری‌جوانا را در همه ایالت‌های کشور قانونی کند.

منبع دویچه وله
OPIUM.SITE : مصرف ماری‌جوانا در واشنگتن قانونی شد + عکس
پشت پرده آزادی مصرف ماری جوانا تک جنسی در امریکا و رواج ...
فروش ماری‌جوانا در کلرادو آمریکا آزاد شد - opium.site - Blogger
آزاد شدن تجارت ماری‌جوانا درکشور اروگوئه - opium.site - Blogger