دوست پسرم معتاد به شیشه است چگونه او را ترک بدهم

با سلام آقای دکتر
دوست پسرم شیشه مصرف میکنه و من در صدد کمک بهش هستم و میدونه که منم اطلاع دارم ولی از حرف زدن با من طفره میره ،نمیدونم چه مقدار میکشه، ولی فکر میکنم یک ساله که مصرف میکنه، میخواستم ببینم میتونم یواشکی دارویی بدم بهش که به ترکش کمک کنه؟خودش میگه از وقتی با تو دوست شدم کم کردم ولی نمیدونم راست میگه یا نه! علت رو آوردن به شیشه را هم فوت دوست دختر قبلیش عنوان میکنه و میگه میدونستم چه بلایی سرم میاد با کشیدنش ولی میخواستم آروم بشم.لطفا کمکم کنید ،با تشکر
جواب
PTSD می تواند یکی از علل شروع کننده اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان باشد اما اعتیاد به متامفتامین نه تنها باعث کاهش غم و غصه نمی شود بلکه انرا افزایش هم می دهد و باعث بروز افسردگی های مقاوم به درمان می شود .
در تحقیقات جدید نشان داده شده است که فراموش کردن خاطرات بد و ضربات روحی و روانی می تواند کمک بزرگی به درمان اعتیاد و افسردگی بکند
برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته داروهای زیادی مورد مطالعه قرار گرفته است اما هیچ دارویی به اندازه خواستن خود فرد موثر نیست
برای فراموش کردن خاطرات بد و ناکامی های عشقی و یا خاطره مرگ اشنایان متد غسل فراموشی می تواند بسیار موثر باشد
داروهای زیادی برای ترک اعتیاد به شیشه وجود دارد اما نمی توان بدون اطلاع بیمار انرا به او داد .بهتر است ابتدا با بیمار صجبت شود و ابتدا با ذکر این مطلب که شما با عشق خود به او کمک می کنید که این اعتیاد را ترک می کند ابتدا از میزان مصرف او مطلع شوید و بعد با دادن داروهای که میزان مصرف شیشه را کاهش می دهد میزان استفاده را به پائین تر حد رسانده و بعد با کمک دارو های دیگر و استفاده از متد های روانشناختی برای همیشه او را درمان کنید

نظریه روانشناسانه نویسنده
بسیار از معتادان به شیشه برای فرار از مذمت اطرافیان رو به ترفند های خاص می اورند
از نظر ما دوست پسر شما دروغ می گوید و شما را بازیچه احساسات خودش قرار داده است کافی است ابتدا از او به پرسید نام و فامیل دوست دختر سابقش که فوت کرده است چه بوده است و به چه علت فوت کرده است بعدا از او بخواهید برای ادای دین یک شب جمعه به همراه هم برای فاتحه خوانی به سر قبر معشوق سابقش بروید به زودی متوجه خواهید شد هر انچه در این باره به شما گفته است دروغ محض است

هیچ نظری موجود نیست: