کریستال، شیشه و کراک در صدر مواد مخدر مصرفی جوانان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اثرات مخرب و جبران‌ناپذیر مواد مخدر برای همه اقشار جامعه بویژه جوانان گفت: قدرت تخریب مواد مخدر در فروپاشی بنیان شخص، خانواده و به تبع آن جامعه غیرقابل انکار است که باید در راستای مقابله با آن تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ حمیدعلی باغبانی در همایش پیشگیری از اعتیاد در عجب‌شیر، مخدر و اعتیاد را خطرناک‌ترین پدیده جامعه امروزی دانست که جوامع انسانی را به طور جدی مورد تهدید قرار داده است.

وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان نابسامانی اجتماعی، پدیده‌ای است که آن را بلای هستی بشر نام نهاده‌اند زیرا ویرانگری‌های حاصل از آن زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است.

وی علت گرفتار شدن جوانان در دام مواد مخدر صنعتی را بی‌اطلاعی از آثار سوء این مواد، گرفتاری در دام افراد ناباب و مصرف اولیه تفننی دانست و تاکید کرد: افرادی که از روی سهل‌انگاری و عدم آگاهی، به هر عنوان به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند به‌تدریج خود را در منجلاب اعتیاد به مواد مخدر گرفتار می‌سازند.

باغبان گفت: بی‌تردید بالا بردن میزان آگاهی عموم شهروندان بویژه جوانان در ارتباط با اعتیاد و اثرات و نحوه درمان آن از مؤثرترین عوامل در راستای مقابله با این بلای خانمان‌سوز است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان ضمن معرفی انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و تشریح عوارض و آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، شایعترین نوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان کشور را کریستال، شیشه و کراک عنوان کرد