سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مافیایی که مغز پزشکان را در جهان شستشو می دهد .

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مافیایی که  مغز پزشکان  را در جهان شستشو می دهد .
مقدمه
زمانی که در دانشکده  تحصیل می کردم  در همه کتاب های پزشکی اسامی داروهایی نوشته می شود که به تائید سازمان غذا و دارویی امریکا FDA رسیده است  . این اموزش در اکثر کشورهای دنیا به  پزشکان داده می شود که اگر  خواستید برای درمان بیماری  دارویی بدهید  ابتدا به بیند که ایا به تائید اف دی ای  رسیده است یا نه و بعد انرا با خیال راحت بدهید زیرا تائید FDA به معنی استاندار بودن و بی خطر بودن ان دارو است اما ایا واقعا چنین است .
سالها است که تحقیقات  دانشمندان و دانشکده های پزشکی مطرح در دنیا مثل جان هاپکینز اثرات  درمانی داروهای مثل سایلوسبین و یا ایبوگین را برای درمان کامل افسردگی و یا ترک اعتیاد مواد مخدر مورد بررسی و تائید قرار داده است اما چرا  FDAانرا تائید نمی کند .
مونسانتو  از یک طرف درد و از طرف دیگر داروی درمان انرا می سازد دارویی که  در انحصار خودش است و با تائید اف دی ای  توسط عواملش انرا در جهان می فروشد
مونسانتو
مونسانتو يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي غذايي دنيا و مخوف‌ترين از نوع خود است اعضای اصلی ان اکثرا از سیاست مداران مهم و کلیدی در امریکا هستند  بسیاری از این افراد علاوه بر اینکه سهامدار دارویی شرکت های  معتبر  بین المللی  در خود امریکا و  دنیا هستند از اعضای  مهم و اصلی FDA هستند
.شرکت مونسانتو بزرگ‌ترين شرکت کشاورزي و غذايي جهان است. مونسانتو با ابداعات خود در زمينه‌هاي اصلاحات ژنتيکي محصولات کشاورزي و آفت‌کش‌هاي صنعتي در سطح جهان مشهور است.
اما چيزي که باعث بدنامي اين شرکت آمريکايي‌است سوء استفاده‌ها و جناياتي است که در طول بيش از يک قرن فعاليت خود نسبت به جامعه بشري انجام داده است.


تاريخچه شرکت مخوف مونسانتو
شرکت مونسانتو بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده بذر(بويژه ذرت) و آفت‌کشهای تراریخته است. تراريخته يعني محصولاتي كه به‌طور ژنتيکي اصلاح شده‌اند.

وب‌سايت شرکت مونسانتو
اين شرکت در سال 1901 در ميسوري توسط جان فرانسيس کوييني(John Francis Queeny)، کارمند صنايع داروسازي تاسيس شد.
 او آغاز کار را با پول خود و سرمايه يک توزيع‌کننده نوشابه‌هاي گازدار شروع کرد. نام شرکت از نام خانوادگي همسر وي گرفته شده است. پدرزن وي امانوئل مندز دو مونسانتو، سرمايه‌دار و صاحب يک شرکت شکر در پورتوريکو بود. اولين محصول مونسانتو شيرين‌کننده مصنوعي ساخارين بود که به کارخانه فروخته مي‌شد.

ذرت تراریخته مونسانتو و پیدایش ابرآفت‌ها
ذرت‌های تراریخته ساخت مونسانتو با ژن BT تلفیق و حاوی پروتیئن Cry3Bb1 شده‌اند. این پروتيین سبب می‌شود که آفات در صورت تغذیه از این نوع ذرتها نابود شوند. این ذرت‌های مهندسی‌شده از سال 2003 وارد بازار شدند و قرار بود که انقلابی بوجود آورند که البته به کودتا بیشتر شبیه بود و امروز می‌توانیم آن‌را کودتایی شکست خورده بدانیم زیرا همان آفاتی که قرار بود توسط ذرت‌ها نابود شوند، توانسته‌اند خود را با این ذرتها تطبیق، از آنها تغذیه و جمعیت‌های خود را با تکیه بر آنها بازسازی کرده و افزایش دهند که به معنی پیدایش نسل جدیدی از آفات مقاوم به سموم یا همان ابرآفات است. ميزان بقای رشد آفات در مزارع ذرت تراریخته 11 برابر شده که نسبت به سال قبل از آن (2009) 8 برابر افزایش یافته است.

مونسانتو و بمب هسته‌اي
در دهه 1920، مونسانتو صنعت شيميايي خود را گسترش داد. در طي جنگ جهاني دوم، مونسانتو در تحقيقات درباره اورانيوم در پروژه منهتن مشارکت داشت که منجبر به بمب اتم شد. مونسانتو تا اواخر دهه 80 ميلادي در مسائل مرتبط به بمب اتم به دولت آمريکا کمک مي‌کرد.
مونستانتو توليد کننده خطرناک‌ترين مواد شيميايي جهان
در دهه 40 مونسانتو به توليد کننده اصلي فيبرهاي مصنوعي و پلاستيک مانند پلي‌استرين تبديل شد که درميان مواد شيميايي پنجمين ماده‌اي‌است که خطرناک‌ترين ضايعات را توليد مي‌کند.


آغاز جنايت‌هاي مونسانتو از سال 1930
جنايت‌هاي مونسانتو از دهه 1930 با بی‌فنیل‌های‌ پلی‌کلرینه معروف به PCB آغاز شد که سردکننده و روان‌کننده‌هاي صنعتي مقاوم در برابر گرما هستند. این ترکیبات در زنجیره غذایی آبی مؤثرتر از خاکی است، لذا بیشترین غلظت این ترکیبات در محیط‌های طبیعی، در پستانداران دریایی و شکاری، سمور دریایی، پرندگان ماهی‌خوار و ماهیان شکارچی گزارش شده است .آزمایش‌های مختلف برای نشان دادن اثرات PCBS   روی گونه‌های مختلف نشان داد که این ترکیبات می‌توانند روی سیستم ایمنی، تولید مثل، عصبی و نیز میزان ترشح غدد درون ریز بدن این حیوانات تأثیر منفی بگذارد، ضمن این که این مواد سبب بروز انواع سرطان‌ها در این حیوانات می‌شوند.
اثرات این ترکیبات در انسان شامل بروز انواع سرطان‌های صفرا، کبد و مغز در افرادی است که در معرض این ماده شیمیایی قرار دارند. در پروسه شیر دهی بخش عمده‌ای از ترکیبات PCBS از بدن مادران دفع می‌شود. مادران شیر‌ده ماهانه حدود 0.8 میلی گرم PCBS از طریق شیر از بدن دفع می‌کنند که این مقدار 3 درصد کلPCBS   بدن است. در نوزادانی که مادران آن‌ها در زمان بارداری در معرض آلودگی به PCBS قرار گرفتند علائمی نظیر، هیپرپلازی لثه، مخاطی شدن پوست، آسیب استخوان‌ها و تولد زود‌رس مشاهده شد، ضمن این که رشد کند مغزی و تغییرات رفتاری نوزادان تازه متولد شده از مادرانی که شیر آنها محتوی ترکیبات PCBS   بود از دیگر عوارض این ترکیبات است. پي‌سي‌بي‌ها به مدت 4 دهه زمين را آلوده مي‌کردند تا اينکه بعد از اين‌که بيماري‌ها و سرطان‌هاي زيادي را در جهان توليد کردند در سال 1997 ممنوع شدند. پي‌سي‌‌بي‌ها نسبت به فساد بيولوژيکي طبيعي مقاوم هستند و در بافت چربي از طريق زنجريه غذايي در سطح زيادي در بدن جمع مي‌شود.


دنيا در چشم مونستانتو: آلودگي، سياست و قدرت
معاون رييس مونستانتو در سال 1998 خطاب به کارمندان جديد خود گفت:
چيزي که براي ما اهميت دارد پول در آوردن است.
تمام صحبت‌هاي مونستانتو درباره معجزات زيست‌شناسي و انساني محصولات تراريخته بلوفي بيش نيست.

کاهش آلودگي ضدعفوني‌کننده‌ها ،پايان گرسنگي،پلاستيک‌هاي تجزيه‌پذير، ذرت‌هاي حاوي آنتي‌بادي‌هاي ضد سرطان، هيچ‌کدام از راه‌حل‌هاي اصلاح ژنتيکي تحقق پيدا نکرد.
چيزي که واقعا براي مونستانتو ارزش دارد، کنترل بازار غله دنيا و تراريخته کردن آن دانه‌ها است تا اهداف گياه‌کشي و سودهاي کلان مونستانتو را تامين کند.
عامل نارنجي و جنايات فاجعه‌بار مونسانتو در جنگ ويتنام
ترکيب 2,4,5-T و 2,4-D ابتدا توسط شرکت مونسانتو توليد که از آن براي توليد عامل نارنجي استفاده مي‌شد.

2,4,5-t، علف‌کش قدرتمندي که ديوکسين بسيار سمي دارد. اين محصول، پايه عامل نارنجي بود که بيشتر محصولات جنوب، جنگل و مردم ويتنام و حتي سربازان آمريکايي را در طي جنگ ويتنام مسموم کرد.
عامل نارنجی
هواپيماهاي امريکايي درحال پراکندن عامل نارنجي در جنگل‌هاي ويتنام
عامل نارنجي نوعی جنگ‌افزار شیمیایی است که ارتش آمریکا در جنگ ويتنام از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ برای از بین بردن جنگل‌های پناهگاه ويت کنگ به کار برد. این ماده علاوه بر از بین بردن جنگل‌های انبوه استوایی بر مردم ویتنام نیز آثار مرگبار فراوانی به جا گذاشت که در نسل‌های بعدی مردم مناطق سمپاشی شده دیده می‌شود

.
تاثير عامل نارنجي بر روي کودکان تازه متولد شده
مرگ بيش از 400000 نفر
تخمين‌زده مي‌شود حدود 400 هزار نفر به خاطر تماس با عامل نارنجي کشته يا فلج شدند و 500 هزار کودک ناقص الخلقه به دنيا آمدند. صليب سرخ ويتنام تخمين زده است که حدود 1 ميليون نفر به خاطر عامل نارنجي يا معلول شده‌اند و يا با مشکلات سلامتي دست و پنجه نرم مي‌کنند.
در میان سال‌های یادشده، ارتش آمریکا نزدیک به ۷۵٬۷۰۰٬۰۰۰ لیتر علف‌کش شیمیایی و برگ‌زدا بر روی جنگل‌های ویتنام، شرق لائوس و بخش‌هایی از کامبوج فروریخت تا با نابودی این جنگل‌ها از پناه گرفتن ویت‌کنگ‌ها در آن که از آن نقاط به نیروهای آمریکایی حمله می‌کردند جلوگیری کند

.
هدف‌های دیگر برگ‌زدایی، این بود تا مناطق روستایی این بخش از ویتنام را تضعیف کند تا روستاییان که پشتیبان‌های اصلی چریک‌های چپگرای ویتنام به‌شمار می‌آمدند از منطقه گریخته و به شهرهای زیر کنترل ایالات متحده مهاجرت کنند و چریک‌ها با مشکل تغذیه و تدارکات روبه‌رو شوند.
بخشی از کودکان مناطق سم‌پاشی شده، پنجاه سال پس از این سم‌پاشی‌ها هم‌چنان با مشکلات متعدد سلامتی زاده می‌شوند یا در سنین بالاتر به این مشکلات دچار می‌شوند. در دهه ۱۹۷۰ در شیر مادران جنوب ویتنام و در خون سربازان آمریکایی که در ویتنام بوده‌اند درصدهایی بالایی از ديوکسين مشاهده شد.
مردم ويتنام هيچ‌گاه به خاطر نقض حقوق شهرونديشان غرامتي دريافت نکردند.
اختصاص بودجه ۱۱ میلیارد دلاری در آمریکا برای درمان سربازان سابق ارتش این کشور که به "عامل نارنجی ” آلوده شده‌اند
اکنون حل و فصل مشکلات میان آمریکا و ویتنام در دست بررسی است. گروهی از شهروندان ویتنامی زبان در آمریکا از تقسیم مبلغی ۳۰۰ میلیون دلاری در طول ۱۰ سال (یا به شکل ۳۰ میلیون دلار در هر سال) میان قربانیان در ویتنام حمایت می‌کنند؛ این در حالی است که در بودجه سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۱ میلیارد دلار به درمان سربازان آمریکایی اختصاص یافت که به "عامل نارنجی ” آلوده شده‌اند. تعداد این سربازان حدود ۲۰۰ هزار نفر است؛ از سوی دیگر تعداد قربانیان ویتنامی به چندین میلیون می‌رسد و این افراد همچنان محکوم به زندگی در محل‌های آلوده به این عامل شیمیایی هستند. تخصیص بودجه تنها برای کمک کردن به قربانیان ویتنامی کافی نیست؛ بلکه باید منطقه نیز از وجود "عامل نارنجی ” پاک‌سازی شود. البته تا به امروز روشی برای زدودن این عامل شیمیایی از منطقه‌ای در سطح یک کشور وجود ندارد

.
            عامل نارنجي
بعد از اينکه 2,4,5-T ممنوع شد و سربازان و مردم ويتنام اقدامي قانوني عليه مسموميت ديوکسين انجام دادند، اين شرکت مدارک علمي تقلبي به مقامات دولتي آمريکا ارائه داد و به دروغ ادعا کرد که ديوکسين سرطان‌زا نيست.
هورمون رشد گاوي، شاهکار ديگر مونسانتو
هورمون رشد گاوي نيز نوعي از همين عامل نارنجي بود. هورمون رشد گاوي، هورمون تراريخته ژنتيکي گاو که براي افزايش شير گاو طراحي شده است. اين هورمون ورم پستان را نيز افزايش مي‌دهد. تاکنون 22 عارضه خطرناک اين محصول شناخته شده‌اند، خطراتي از قبيل سرطان، ميان کساني که از اين نوع شيرها استفاده مي‌کنند افزايش ميابد. اما دولت آمريکا سرانجام در سال 1994 استفاده از هورمون رشد گاوي ممنوع شد.

اما مونسانتو با نام glyphosate به توليد علف‌کش‌هاي خود ادامه داد. مطالعات سلامت حيوانات نشان داد که علف‌کش glyphosate‌ در موارد سقط جنين،تولدهاي نارس، سقط‌هاي خودبخودي و مرگ‌هاي ناشي از سرطان دارد.
محصولات تراريخته و موش‌هاي آزمايشي
محصولات مونسانتو مرگ‌آور هستند. ذرت تراريخته مونسانتو ماده‌اي شيميايي سمي درون ميوه هر ذرت ايجاد مي‌کند. اين ذرت نتيجتا باعث مرگ انسان‌ها مي‌شود.
در مطالعه‌اي علمي اخير، به تعدادي از موش‌ها، ذرت تراريخته خورانده شد و به طور حيرت‌آوري 70 درصد از موش‌ها قبل از بلوغ مردند، 50 درصد از موش‌هاي مرد خيلي زود مردند.
پيدايش تومورهاي عجيب روي بدن موش‌هايي که از ذرت تراريخته مصرف کرده بودند
موش‌هايي که از ذرت ژنتيکي اصلاح شده که از کودهاي شيميايي مونسانتو بدست آمده بودند خوردند، تومورهاي بسيار بدي درآوردند، اورگان‌هاي اين موش‌ها بشدت آسيب ديده و مرگ قبل از بلوغ داشتند. اين يافته نتيجه مطالعاتي است که بر تاثيرات بلند مدت مصرف ذرت تراريخته شده مونسانتو بدست آمده است.


مواد زائد بسيار خطرناک مونسانتو در آب،زمين،هوا و حتي زير زمين/پي‌بي‌سي خطرناک‌ترين ماده شيميايي زمين
مونسانتو در سال 1995، 37 ميليون پوند ماده شيميايي وارد هوا، زمين، آب و زير زمين کرده بود.
در سال 1997، روزنامه سياتل تايمز گزارش داد که مونسانتو 6هزار تن زائده آلوده به شرکت‌هاي کودسازي فروخت. اين مواد زائد شامل فلز سنگين سرطان‌زايي به نام کاديوم بود.
در سال 2002، واشنگتن پست مقاله‌اي تحت عنوان "مونسانتو دهه‌ها آلودگي، پي‌سي‌بي را مخفي کرد اما کسي آگاه نشد" را منتشر کرد. مونسانتو توليد بی‌فنیل‌های پلی‌کلرینه(PBCs) را در سال 1929 در آمريکا آغاز کرد. پي‌بي‌سي‌ها سوختي شيميايي- صنعتي هستند که نمي‌سوزند. امروزه پي‌بي‌سي‌ها يکي از بزرگ‌ترين تهديدات کره زمين به حساب مي‌آيند. مونسانتو به مدت 50 سال پي‌بي‌سي توليد مي‌کرد که اکنون در بافت‌ها و خون ميليون‌ها انسان و حيوان در کره زمين وجود دارد.
اسناد داخلي مونسانتو نشان ميدهد که مسئولان اين شرکت از خطرات پي‌بي‌سي‌ها آگاهي داشتند.
به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، مونسانتو به مدت 40 سال سردکننده‌هاي صنعتي را با پي‌بي‌سي‌ها در کارخانه‌هاي محلي توليد مي‌کرد و روزانه ضايعات سمي خود را به رودخانه آنينستون آمريکا و ميليون‌ها تن پي‌بي‌سي را در آشغال‌داني‌هاي روباز خالي مي‌کرد.
آقاي کن کوک عضو کارگروه محيط زيست آمريکا مي‌گويد براساس اسناد مونسانتو اين شرکت واقعيت را از همان دقيقه اول همه چيز را مي‌دانست.

اعتراضات مردمي عليه مونسانتو
جنبش تسخير مونسانتو

جنبش تسخير مونسانتو
اقدامات عملي عليه مونسانتو از 17 سپتامبر امسال با نام تسخير مونسانتو در سراسر جهان آغاز شده است و تنها 45 اعتراض در آمريکا وجود داشت.
بسياري در آلمان؛ کانادا؛ هند، پاراگوئه، فيليپين، لهستان، آرژانتين، استراليا، اسپانيا، روسيه، پرو و ژاپن وجود داشته است.

اعتراضات مردم مقابل ساختمان مرکزي مونسانتو


در 5 سپتامبر 2007 فعالين گرين‌پيس در پي کاشت غير قانوني سوياي(Glycine )تغيير ژنتيک داده شده (GM) در جزيره "براليا" روماني تظاهراتي را برپا کردند. در اين تظاهرات آرام و صلح آميز، فعالين گرين پيس از سراسر اروپا شرکت داشتند.






دادگاه‌ها

مونسانتو،در سال 1987 محکوم به پرداخت 180 ميليون دلار به سربازاني آمريکايي شد که در معرض عامل نارنجي قرار گرفته بودند.
در سال 1991، اين شرکت خاطر تلاش براي مخفي کردند تخليه آب مصرفي آلوده در آب‌هاي عمومي، 1.2 ميليون دلار جريمه شد.
در سال 1995 به خاطر فاضلاب آلوده خطرناک 41.1 ميليون دلار جريمه شد.
جزیره برالیا در رومانی، جزیره‌ای با کاربری کاملا کشاورزی در رودخانه دانوب است که تحت قرنطينه شديد مي‌باشد. اما در حال حاضر اين رودخانه بر اثر فعاليت شرکت مونسانتو که سوياي تراريخته را کشت مي‌کند با آلودگي زيست‌محيطي شديدي روبرو است.
تمام وسائل نقلیه که جزیره را ترک کرده بودند،برای جلوگیری از آلودگی بیشتر ضد عفونی شدند.
کشت سویا تراریخته GM درکشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند رومانی غیر قانونی است. گرين‌پیس از دولت رومانی و کمیسیون اروپا خواسته است فورا کشت این محصول را متوقف کنند.
بنا بر گفته گابریل پاوم از گرین‌پیس رومانی، ما باید از آلودگی بقیه بخش‌های رومانی از این آلودگی، که خطرات بزرگی برای محیط زیست، تنوع زیستی وسلامت انسانها در پی دارد، جلوگیری کنیم، مردم رومانی مخالف محصولات تراريخته هستند و معتقدند دولت باید فورا این محصولات را از بین برده ومانع از ورود آن به زنجیره غذایی مردم شود.
همزمان با این تظاهرات، اعتراض‌هاي دیگری نیز در فرانسه علیه مکان آلوده دیگری انجام شده است. ذرت‌های تراریخته که با عنوانMON810شناخته شده هستند محصول دیگری هستند که توسط شرکت مونسانتو به بازار مصرف ارائه شده. اما کشاورزان و دولت هيچگونه اطلاع رساني در اين زمينه به مردم ارائه نداده‌اند.

مونسانتو برای جاسوسی از مخالفانش دست به استخدام بلک واتر می‌زند
یکی از این افراد "کوفر بلک" نام دارد که به خاطر بی‌رحمی‌اش در زمان مدیریت "سی‌آی‌ای" مشهور است؛ وی کسی بود که در سمت مدیر "راهکارهای کامل اطلاعاتی" در سال 2008 با مونسانتو قرارداد امضا کرد. طبق این قرارداد،شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" قرار است در سازمان‌های طرفدار حقوق حیوانات و افراد مخالف با مهندسی ژنتیکی و سایر فعالیت‌های شوم این غول بیوتکنولوژی نفوذ و از آن‌ها جاسوسی کند.


*مدیر اجرایی مونسانتو اقرار کرد شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" را اجیر کرده است
زمانی که "اسکاهیل" با "کوین ویلسون"، مدیر اجرایی مونسانتو، تماس گرفت، وی از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد؛ اما بعدها به مجله "نیشن" گفت که در سال‌های 2008 و 2009 شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" را اجیر کرده است تا صرفاً از "عملکرد عمومی" مخالفانش مطلع شود. "ویلسون" همچنین اعلام کرد که شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" یک "نهاد کاملاً مستقل از بلک واتر" است.


در سال 2005، محصولات تراريخته شده 85درصد از سوياي آمريکا، 84درصد از کانولا، و 45درصد از تمامي ذرت‌‌ها تظمين کننده بازار مونستانتو بود.

مونسانتو و دولت آمريکا

قدرت فوق‌العاده مونستانتو با بشکه‌هاي مهمات، رشد مي‌کند. صنعت خصوصي دولت آمريکا مقامات مونستانتو را در جاي مناسبي قرار داده است تا تضمين کننده شرايط مورد نياز مونستانتو باشد. حضور مونستانتو در نهادهاي سازمان مللي ديگر قسمت‌هاي دنيا را بر اين مي‌دارد تا از آمريکا تبعيت کنند.
اسلحه‌خانه مونستانتو شامل رشوه بازي ( تامين سرمايه انتخابات جمهوري‌خواهان و دموکرات‌ها) و استفاده از سازمان جاسوسي پينکرسون براي جاسوسي از کشاورزاني است که مشکوک به ذخيره غيرقانوني غلات تراريخته براي توليد آن‌ها به جاي خريد از مونستانتو است که حق معنوي اين شرکت در اطلاعات ژنتيکي در قانون به رسميت شناخته شده است.
حلقه دولت‌مردان آمريکا و مديران ارشد مونسانتو
جيب پرپول مونسانتو و آمادگي تهديد مخالفان در دعاوي، بسياري از منتقدين اين شرکت را ساکت نگاه داشته است.


مونستانتو در سال 2008، 18,6250 دلار از طريق کميته سياسي خود به نامزدهاي فدرال پرداخت کرد تا فعاليت‌هاي اين شرکت را لاف‌پوشاني کنند؛ 42درصد به دموکرات‌ها،59درصد به جمهوري‌خواهان. در چرخه انتخابات سال 2010، آن‌ها 305,749 دلار به نامزدها پرداخت کردند؛ 48درصد به دموکرات‌ها، و 52درصد به جمهوري‌خواهان. 
لابي‌ها
در سال 2009، مونستانتو از دولت آمريکا خواست تا بر روي اتحاديه اروپايي مبني بر قانوني کردن تولد غذاهاي اصلاح شده ژنتيکي انجام دهد.
قرار است ايالت کاليفرنيا در ماه نوامبر برچسب گذاري محصولات ژنتيکي اصلاح شده را دست بررسي قرار خواهد داد. مشتريان بايد حق داشته باشند که بدانند محتواي غذيشان از چيست و اگر دوست نداشته باشند آن را نپذيرند،دحالي که جاهايي مانند مونسانتو و شوراي بيوتکنلوژي اين امر را باعث ترس مصرف کننده مي‌دانند. اداره دارو وغذاي آمريکا برچسب بيوتکنولوژي را ضروري نداسنته است، اما 40 کشور دنيا اين امر را ضروري مي‌دانند.
در سال 2008، شرکت مونستانتو 8.8 ميليون دلار بابت لابي صرف کرد. 1.5 ميليون دلار براي خارج کردن شرکت‌هاي رقيب.
ميت‌رامني و مونسانتو!!
ميت‌رامني نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا پيشينه تاريکي دارد. وي در رسوايي‌ پي‌بي‌سي‌ها، عامل نارنجي، هورمون رشد گاوي، شيرين‌کننده‌هاي مصنوعي و غلات تراريخته دست داشته است که به دهه 70 و هشتاد مرتبط است. در آن زمان، مونسانتو بزرگ‌ترين مشاور شرکتي بود که رامني در آن کار ميکرد(( Bain & Company. رامني به مونسانتو در راه تبديل از يک صنعت شيميايي به يک غول ژنتيکي کمک‌هاي شاياني کرده است. اگر رامني در انتخابات پيروز شود، مونسانتو دوستي قديمي در بالاترين رتبه سياسي آمريکا خواهد داشت.


رابطه رامني و مونسانتو در سال 1977 آغاز شد، او وقتي که تازه از دانشگاه هاروارد به شرکت مشاوره‌ Bain‌ رفت که در سال 1973 بنيان شده بود، مونسانتو در همان سال اولين مشتري اين شرکت شد. يکي از سهام‌داران Bain،  سال 2007 در بوستون گلوب چگونگي فراگيري تجارت مواد شيميايي توسط رامني را به گونه‌اي توصيف کرد که انگار او به مدرسه مهندسي رفته بود.

رابطه دولت اوباما با مونسانتو
تام ويلساک
وزير کشاورزي آمريکا
ويلساک در زمان فرمانداري خود در ايالات آيووا، يکي از حاميان اصلي مونسانتو بود. اوباما با افتخار اعلام کرد که وزير کشور او بيوتکنولوژي را ارتقا خواهد بخشيد. در واقع، ويلساک، خطرناک‌ترين انواع بيتکنولوژي کشاورزي از قبيل محصولات دارويي، گياهان تراريخته براي توليد مواد دارويي را طراحي و ايجاد کرده است.
مايکل تيلور
مشاور ارشد کميسيون امنيت غذاي اداره دارو و تغذيه آمريکا
انجمن مصرف‌کنندگان غذاهاي اورگانيک 400هزار نامه عليه منصوب کردن مايکل تيلور به عنوان مشاور ارشد کميسيون امنيت غذاي اداره دارو و تغذيه آمريکا اعتراض کردند.
تيلور از سال 98 تا 2011 ، نايب‌رييس سياست عمومي مونسانتو بود. که خود مثال آشکاري از روابط دولت و مونسانتو است.
روجر بريچي
مدير موسسه ملي غذا و کشاورزي
در اکتبر سال 2009، روجر بريچي رييس مرکز علوم گياهي Danforth (بازوي غيرانتفاعي مونسانتو)، رييس موسسه ملي غذا و کشاورزي شد. او يکي از افراد کليدي مونسانتو و رييس يک مووسه آکادميک مرتبط با مونسانتو است.
راجيو‌شاه
مدير سازمان توسعه بين‌الملل آمريکا
او يک پزشک است که در 30 سالگي مدرک تجارت خود را گرفت، وي بدون اين‌که هيچ سابقه‌اي در دولت داشته باشد، مدير برنامه‌هاي کشاوري بنياد Bill & Melinda Gates و عضو هيئت مديره حمايت از انقلاب سبز آفريقا است. اين بنياد يکي از شرکاي اصلي مونسانتو است.
شرکت مالتي ميليارد دلاري گيتز به مونسانتو کمک مي‌کند تا در کشورهاي فقير آفريقايي فعاليت کند.

النا کاگان
قاضي دادگاه عالي
کاگان در مورد شکايت مزرعه‌داران از مونسانتو طرف اين شرکت را گرفت. در پرونده مونسانتو دربرابر مزرعه‌هاي غلات، مونسانتو تلاش کرد تا دادگاه عالي را مجبور کند که يونجه‌هاي تراريخته را بدون ارزيابي تاثيرات محيط زيست آن وارد بازار کند.
مثلا قرار بود کاگان محافظ منافع مردم آمريکا در دادگاه عالي باشد، اما وي از مونسانتو حمايت کرد.
کلارنس توماس
قاضي دادگاه عالي
وي وکيل سابق مونسانتو است


دونالد رامسفلد
وزير خارجه اسبق آمريکا
عضو هيئت مديره داروسازي مونسانتو



مونسانتو ميليون‌ها دلار خرج مي‌کند تا برچسب تراريخته روي غذاها نصب نشود
مونسانتو ميليون‌ها دلار خرج مي‌کند تا از قانون 37 کاليفرنيا جلوگيري کند، لايجه‌اي که برچسب غذاهاي تراريخته را اجباري مي‌کند.
اما مونسانتو نمي‌خواهد که مصرف کننده‌ها از واقعيت غذاهايي که خريداري مي‌کنند با خبر شوند.
وقتي که دانه‌هاي غلات تراريخته مونسانتو درون زمين‌هاي مزرعه داراني مي‌شود که نمي‌خواهند غلات اصلاح شده کشت کنند، مونسانتو از حق انحصاري خود براي شکايت از زارعان استفاده کرده و آن‌ها را متهم به دزديدن اموالش مي‌کند.

مونسانتو با خرج بيش از 19 ميليون دلار تلاش کرده است تا جلوي آمريکايي‌ها را بگيرد تا نداند از غذاي تراريخته شده استفاده مي‌کنند.

دست‌کاري مصنوعي طبيعت
مونسانتو طبيعت را دست‌کاري مي‌کند و ژن‌هاي گياهي سالم را با ژن‌هاي سمي ترکيب مي‌کند که نوعي حشره کش در محصولات بوجود مي‌آورد.
مونسانتو از تکنولوژي دانه نابودگر استفاده مي‌کند که باعث مي‌شود دانه‌ها بعد از يک نسل، خود به خود نابود مي‌شوند. اين جنايتي قبيح دربرابر طبيعت، انسان و زمين است.
اما با اين اوصاف دولت آمريکا هيچ اقدامي دربرابر مونسانتو انجام نمي‌دهد و اين شرکت آزادانه به جنايت‌هاي خود ادامه مي‌دهد.
The Amazing Revolving Door - Monsanto, FDA And EPA
قارچ‌ جادویی (مجیک ماشروم ) - Opium.Site

هیچ نظری موجود نیست: