آموزش دانش‌آموزان با هدف توانمندی آنها برای مبارزه با اعتیاد

آموزش دانش‌آموزان با هدف توانمندی آنها برای مبارزه با اعتیاد 
          چهارشنبه, 21 آبان 1393 ساعت 15:45

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در موضوع پیشگیری فرهنگی سعی ما این است که خانواده‌ها و خصوصاً دانش‌آموزان در برابر اثرات سوء مواد مخدر آموزش ببینند و نسبت به مبارزه با اعتیاد توانمند شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، عارف وهاب‌زاده در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم و در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی، با اشاره به اقدامات انجام شده ستاد مبارزه با مواد مخدر در موضوع پیشگیری از شیوع مواد مخدر اظهار داشت: ما معتقدیم که در حوزه پیشگیری باید دو اصل مورد توجه قرار گیرد که یکی از این دو، پیشگیری وضعی و جلوگیری از در دسترس بودن مواد مخدر در میان آحاد جامعه است و دوم موضوع پیشگیری فرهنگی و اجتماعی است که باید این دو مهم به صورت موازی و در امتداد یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در موضوع پیشگیری فرهنگی سعی ما این است که خانواده‌ها و دیگر آحاد جامعه و خصوصاً دانش‌آموزان در برابر اثرات سوء مواد مخدر آموزش ببینند و نسبت به مبارزه با اعتیاد توانمند شوند. این در حالیست که انجام اقدامات پیشگیری فرهنگی و اجتماعی به بهترین نحو نیز در زمانی که پیشگیری وضعی رخ نداده باشد، بی‌ثمر است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر لزوم پیشگیری در حیطه سنی دانش‌آموزی، گفت: در آخرین اقدام انجام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در موضوع پیشگیری، این ستاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی طرح جامعی را ارائه کرده است و در این طرح که با عنوان فست و با بهره‌گیری از الگوی موفق کشورهای توسعه یافته اجرایی می شود به دنبال پیشگیری از اعتیاد در سنین پیش دبستانی هستیم.

وهاب‌زاده، اطلاع‌رسانی در خصوص اثرات سوء تمامی مواد مخدر و مواد نوظهور در جامعه را یکی از اولویت‌های پیشگیری در موضوع مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: ما بر این اعتقادیم که حتی مواد مخدری که هنوز وارد ایران نشده‌اند، باید مورد بررسی قرار گیرند تا اطلاع‌رسانی صحیحی در خصوص اثرات سوء این مواد در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، چرا که این مواد هر روز با نام و برند جدید و جوان‌پسندی به جامعه عرضه می‌شود و جامعه هر لحظه در برابر آثار سوء آن قرار دارد.
دکتر یزدان نیاز
به نظر می رسد کسانی هستند که  پند های ما را می شنوند و  به درستی عمل می کنند خداوند یارشان باشد
  آموزش یک دانش اموز سال آخر در هر دبیرستان برای اطلاع رسانی درباره مضرات مواد ... مخدر متامفتامین(شیشه)

هیچ نظری موجود نیست: