آیا اطلاع رسانی غلط ما موجب رواج ماده مخدر روانگردان قارچ جادویی نمی شود

آیا اطلاع رسانی غلط ما موجب رواج ماده مخدر روانگردان قارچ جادویی  نمی شود
متاسفانه در ایران هر رسانه ای این اجازه را به خود می دهد درباره مواد مخدر روانگردان جدید هر مطلبی را بنویسد .
بسیاری از این رسانه ها فکر می کنند قلم فرسایی درباره  روانگردان های جدید موجب جلوگیری از مصرف ان  در جامعه می شود اما درست بر عکس است و اطلاعاتی که این رسانه ها می دهند موجب تبلیغ بیشتر و رواج بیشتر مواد روانگردان شده است .
مجیک ماشروم چیست ؟
مجیک ماشروم یا قارچ مقدس نوعی قارچ روانگردان است که از هزاران سال پیش شناخته می شده است و توسط اقوام مایا و سرخ پوستان امریکایی جنوبی در مراسم های مذهبی استفاده می شده است
این قارچ دارای اثرات طبی زیادی است و ماده سیلوسایبین موجود در ان امروزه بهترین دارو برای درمان افسردگی و بیماری وسواس و ترک الکل است
متاسفانه از این قارچ به صورت یک ماده مخدر روانگردان تفریحی سوء مصرف شده است و به این دلیل در بسیاری از کشورها استفاده از ان شامل مجاذات سنگین می شود .
پرفسور رولاند گریفیث معتقد است ما در اینده باید به سوی استفاده هر چه بیشتر از این قارچ در زمینه درمان بیمارهای روحی و روانی باشیم

ایران و قارچ جادویی
 سال قبل بعد از کشف ورقه های حاوی روانگردان ال اس دی LSD در استان فارس سازمان مبارزه با مواد مخدر که در شرف گرفتن بودجه از مجلس جمهوری اسلامی بود در یک حرکت نمایشی اعلام  کرد برای اولین بار در جهان ماده روانگردان کاغذی به نام ماشروم را کشف و ضبط کرده است این در حالی است که رئیس پلیس قبلی وجود مجیک ماشروم را منکر و انرا خبری برای بازار گرمی مطبوعات دانسته بود
کشف337 تن انواع‌مواد مخدر مخدر «قارچ مقدس» برای‌ بازارگرمی است
مخدر «قارچ مقدس» براي‌ بازارگرمي است - سایت خبری تحلیلی ...
وی افزود: بیشتر این اخبار ژورنالیستی و صرفاً برای بازارگرمی است. ... جز شیشه و کراک در کشور مشاهده نشده است ک
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: مخدر جدید به ... شیشه و کراک نداریم ماشروم برای بازار گرمی مطبوعات است
 اين ماده مخدر بسيار خطرناک دقيقا شبيه به کاغذ است
بعد از ان در کنفراس خبری در تهران رئیس پلیس تهران یک قرص را به جای ماشروم کاغذی به رسانه های نشان داد . . مدعی شد این همان ماده مخدر روانگردان خطرناک مشروم کاغذی است بدون اینکه حتی یک خبرنگار از رئیس پلیس بپرسد این ماشروم که در زمان کشف در فارس کاغذی شکل بود چطور در تهران تبدیل به قرص شده است

 داستان ادامه پیدا کرد ؟
ادامه داستان مخدر کاغذی مشروم در رسانه های بالا گرفت و هر رسانه ای برای خودش شروع به داستان سرایی و اطلاع رسانی غلط نمود .
از زمان اطلاع رسانی درباره ماده مخدر جدید کاغذی شکل  ماشروم کشف شده در استان فارس تا امروز فروش و تولید قارچ مجیک ماشروم در ایران چند برابر شده است چرا ؟
بچه من و شما فردا  به خیابان می رود و فروشنده مواد مخدر یک تمبر و یک قارچ به او نشان می دهد و می گوید این مخدر کاغذی ماشروم است و این هم قارچ مجیک ماشروم که یک ماده گیاهی طبیعی است  و هر دو نشئه می کنند کدام را می خواهی ؟
بچه ما هم  اگر زرنگ باشد  توی اینترنت می زند قارچ جادویی و مجیک ماشروم کاغدی و بعد بلافاصله می گوید قارچ طبیعی را بده این ماشروم  کاغذی که خیلی ازش بد می گویند و این یعنی رواج مجیک ماشروم ؟


کد مطلب : 133729
فرشته‌اي كه شما را پودر مي‌كند/ حقايقي در مورد ماده مخدري كه شبيه كاغذ است+عکس



گزارش/ لطفا این گزارش را اطلاع رسانی کنید
فرشته‌اي كه شما را پودر مي‌كند/ حقايقي در مورد ماده مخدري كه شبيه كاغذ است+عکس
ماشروم مجيك در دسته LSDها قرار دارد


خبرگزاري ايمنا: «ماده مخدر ماشروم برای نخستين بار در استان فارس کشف شد»،اين خبر مدتي بود كه بسياري از رسانه ها و مردم را درگير خود كرده بود، اينكه ماشروم چيست؟ چگونه وارد ايران شده است و عوارض آن چه مي‌تواند باشد؛ بسياري از رسانه ها سعي كردند كه اين ماده را با معرفي نام آن و اينكه از كجا نشات گرفته سرهم‌بندي كنند و عده‌اي نيز بي خيال از كنار آن عبور كردند. اما سوال اينجاست آيا انكار و عدم صحبت از اين ماده به معناي نبود آن است؟








چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴


 به گزارش ايمنا، با اينكه ورود اين دست از مواد مخدر بارها توسط بسياري از منابع رسمي كشور تكذيب شده است اما با كشف اين ماده مخدر در فارس رنگ واقعيت گرفت.
حساسيت اين موضوع از اين جهت است كه ماده مخدر ماشروم مجيك كاملا شبيه كاغذ است كه به راحتي در شهر و بين افراد دست به دست مي‌چرخد بدون آنكه كسي در اعتيادآور بودن آن دقيقه‌‌اي شك كرده باشد.
اين ماده مخدر در بسياري از پنبه‌هاي مرطوب نيز مشاهده مي‌شود كه حتي برخي ازآن به عنوان ماده زيبايي ياد مي‌كنند، اما به ترتيب موجب افزايش مصرف فرد و در نهايت اعتياد فرد به اين دست پنبه‌ها خواهد شد.
اما از اين‌ها گذشته اين ماده‌ كه ما از آن صحبت مي‌كنيم


ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نسبت به ديگر كشورها بیشترین هزینه را برای نابودی این مواد مي‌كند و بیشترین تلفات در مبارزه با مواد مخدر مربوط به ايران است، حتی به جرات می‌توان گفت که در بخش درمان اعتیاد ایران یکی از پنج کشور برتر دنیا است اما عدم توجه به آموزش در زمینه مواد مخدر دشمن اصلی ما است که تیشه به ریشه جامعه و نسل جوان ما زده است

به شكل برچسب، چسب در زير بغل، پشت گوش و يا روي پيشاني نصب شده و ماده توهم زاي آن به سرعت از طريق پوست جذب شده و توهم فراواني را در فرد ايجاد مي‌كند.
هومن منشئي
پزشك و درمانگر اعتياد كه داراي مركز درمان اعتياد است در زمينه اين ماده توهم‌زا مي‌گويد: ماشروم مجيك در دسته LSDها قرار دارد، به شدت توهم آور و محرك بوده و دليل اصلي اينكه آن را قارچ مي‌نامند به اين دليل است كه ماده اوليه آن از يك قارچ سمي تهيه مي‌شود.
البته همين ماشروم مجيك( قارچ شگفتي آور) به نام‌هاي مختلفي در بازار موجود است كه قشنگ‌ترين نامي كه بر آن نهاده‌اند "پودر فرشته" بوده است.

حتي برخي از برچسب‌هاي آن با عنوان چسب انيميشن در بازار موجود است كه بسيار شبيه شكلك‌هاي موجود در اينترنت است، اگر از فروشنده بخواهيد در مورد مزيت اين برچسب براي شما توضيح دهد خواهد گفت كه اگر اين ماده را روي پيشاني بچسبانيد همه چيز را به صورت انيميشن مشاهده خواهيد كرد و خيلي هم اصرار دارند كه براي يك بار هم كه شده آن را امتحان كنيد.
ماشروم مجيك، كاغذي شبيه تكه‌هاي پازل است كه از ۱۹ قطعه كاغذ در كنار هم تشكيل شده است كه قيمت آن بسيار بالا است، اما راحتي مصرف آن يكي ازدلايل عمده مصرف آن است، كافي است يكي از تكه‌هاي پازل را جدا كرده و آن را در سقف دهان خود قرار دهيد، اثر مخدري آن بسيار سريع بوده و با سرعت به دنياي انيميشن‌ها سفر خواهيد كرد.
تحفه اي از آمريكاي جنوبي منشئي LSD ها را تحفه آمريكاي جنوبي مي‌داند كه بسياري از سرخپوست‌هاي آمريكايي به علت خاصيت خلسه‌آوري كه در آن موجود است، از آن در مراسم مذهبي خود و براي ارتباط با خدايان بهره ‌مي‌بردند اما بعدها با كشف آن توسط سفيدپوستان و تاييد خاصيت توهم‌زايي شديد آن به ديگر كشورها صادر شد.

يك ماده مخدر و چندين شكل مختلف
LSDها از انواع مختلفي تشكيل شده‌اند و به شكل‌هاي مختلفي در بازار موجود هستند، كه به صورت قرص و يا برچسب استفاده مي ‌شود.
اين ماده بنا به گفته مصرف كنندگان آن بسيار تلخ است اما حدود يك ساعت پس از مصرف، فرد را دچار توهم مي‌كند و اثرات آن حتي دو تا سه روز در بدن فرد باقي مانده و با تحريك سيستم سمپاتيك بدن موجب ورود فرد به دنياي توهم مي شود.
منشئي معتقد است كه ميزان


در حال حاضر در کشور برای جلوگیری از ورود این مواد در کشور و حتی برای زمانیکه فرد معتاد به این مواد می‌شود برنامه داریم اما برای قبل از اعتیاد یا به عبارتی شناخت کافی جوانان و خانواده‌ها از مواد اعتیاد آور فعاليت كمي انجام گرفته و نيازمند فعاليت بيشتر در اين بخش هستيم

توهم زايي اين دست از مواد مخدر بسته به فرد و تجربه او از مصرف مواد مخدر متفاوت است، بنابراين لفظ زمينه را براي توهم زا بودن به كار مي‌برد و مي‌گويد: توهم‌زا بودن اين ماده مخدر نيز زمينه مي‌خواهد، بنابراين در استفاده از محرك‌ها پيش زمينه فرد نقش مهمي را ايفا مي‌كند.
او مي‌افزايد: البته حالات روحي فرد در زمان مصرف محرك‌ها نيز در اين زمينه موثر است، مثلا اگر فردي در هنگام مصرف اين ماده غمگين يا افسرده باشد پس از مصرف اين حالت روحي او تشديد خواهد شد كه اين امر در محرك‌ها و حشيش بيشتر از LSD است،‌ حتي افرادي كه در زمان خوشحالي از اين ماده مخدر استفاده مي‌كنند نيز به شدت تحت تاثير اين ماده قرار گرفته و خوشحالي آنها دوچندان خواهد شد به گونه‌اي كه كنترل آنها بسيار مشكل آفرين است.
منشئي به مشکلات روحی و روانی استفاده کنندگان این ماده مخدر اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد زیادی از افرادی که از LSD استفاده می کنند با عوارض شدید این مواد که مشکلات روانی شدید است روبرو می شوند و معمولا به بخش های ترک اعتیاد مراجعه نمی کنند و زمانيكه مشكل آنها حاد مي شود در بيمارستان رواني بستري مي شوند و نمي‌توان در مورد گذشته این افراد مستندی تهیه کرد.
فلش بک مهمترین ویژگی LSD ها منشئي به پدیده فلش بک اشاره می کند و می‌گوید: در زمان فلش بک فرد اثر ماده محرك را قبل از استفاده از LSD تجربه می کند، به عبارتی افرادی که یک بار تجربه استفاده از این محرک‌ها را دارند تجربه حسی متفاوتی دراین زمینه داشته و ممکن است هر زمان و در هر مکانی حتي بدون مصرف از LSD اين توهم را تجربه كنند. سفر به دنیای حیواناتی که حرف می زنند او توهم را عامل زمينه ساز استفاده از LSD‌مي‌داند و می‌افزاید: این افراد تصور می‌کنند که قادر به صحبت کردن با حیوانات هستند و یا اینکه دوست دارند از ارتفاع بلند پرواز کنند و این امر در افرادی که از ماشروم مجیک و یا گروه LSD مصرف


منشئي معتقد است که نشان دادن انواع و اقسام موادمخدر و حتی شرح چگونگی مصرف آنها با خانواده ها و دانش‌آموزان عامل مهمی در کنترل آن در کشور است، اما با این وجود می‌گوید: بسیاری معتقدند كه اين كار موجب افزايش شيوع مصرف خواهد شد، این در حالی است که تحقیقات نشان داده است که مخفی کاری و عدم آموزش صحيح مي تواند موجب افزايش كنجكاوي و افزايش شروع به مصرف در اين افراد گردد

می‌کنند بیشتر از دیگر مواد توهم زا مشاهده می‌شود. LSD، خطرناك ترين توهم زاها منشئي استفاده از LSD ها را خطرناك‌ترين نوع توهم‌زاها عنوان می‌کند و می‌افزاید: عوارض مصرف این مواد آنقدر زیاد است که فرد مدتی پس از استفاده یا به عنوان بیمار روانی تلقی می‌شود یا منجر به مرگ خواهد رفت.

از عوارض مصرف این دست توهم زاها بسیار گفته شده است که می‌توان به ترس از اشیاء ؛ پرخاشگری و بی پروا شدن و خشم افسارگیسخته که منجر به خودکشی یا دیگرکشی می‌شود اشاره کرد.
بر اساس تحقیقات انجام گرفته در صورت مصرف محرک‌ها و توهم زاها فرد دچار علائمی مانند گشادی مردمک چشم، تعرق، افزایش فشار خون، از بین رفتن اشتها، خشکی دهان، تهوع و استفراغ خواهد شد که این در مورد تمام محرک‌ها عمومی دارد و تنها در مورد LSDها نیست. 
محرك‌ها كابوس جوانان امروز منشئي در مورد عوارض خاص LSDها، می‌گوید: بی‌نظمی ضربان قلب، افزایش دمای بدن، تشنج، افزایش فشار داخل جمجمه و حتی مرگ از ديگر عوارض LSDها است، درمورد مخدرها عوارض وابسته به دوز است كه هر چه بيشتر مصرف كند عوارض بيشتري دارد، به عبارتی می‌توان گفت در محرک‌ها عوارض وابسته به دوز نیست مثلا در کوکائین و شیشه مشاهده شده که حتی در کمترین دوز فرد دچار سنکوپ شده است.
او در ادامه در واکنش به سوالی در رابطه به اینکه پس چرا با علم به این عوارض و همچنین مبارزه فراوان با ورود و مصرف مواد مخدر شاهد افزایش مصرف این دست مواد در جامعه هستیم، می‌گوید: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نسبت به ديگر كشورها بیشترین هزینه را برای نابودی این مواد مي‌كند و بیشترین تلفات در مبارزه با مواد مخدر مربوط به ايران است، حتی به جرات می‌توان گفت که در بخش درمان اعتیاد ایران یکی از پنج کشور برتر دنیا است اما عدم توجه به آموزش در زمینه مواد مخدر دشمن اصلی ما است که تیشه به ریشه جامعه و نسل جوان ما زده است.

منشئي با اظهار تاسف از وجود چنین زنجیره ناقصی در کشور می‌گوید: در حال حاضر در کشور برای جلوگیری از ورود این مواد در کشور و حتی برای زمانیکه فرد معتاد به این مواد می‌شود برنامه داریم اما برای قبل از اعتیاد یا به عبارتی شناخت کافی جوانان و خانواده‌ها از مواد اعتیاد آور فعاليت كمي انجام گرفته و نيازمند فعاليت بيشتر در اين بخش هستيم.
او حتی به کلاس‌های آموزشی که برای مربیان پرورشی مدارس ترتیب داده است


منشئي رسانه‌ها را عامل تاثير گذار در كاهش و حتي افزايش مصرف مواد مخدر معرفي مي‌كند و مي‌گويد: در حال حاضر در رسانه ها به ويژه صدا و سيما كمتر به موضوع اعتياد پرداخت مي‌شود و اگر هم چنين چيزي وجود دارد به ساعت‌هاي پاياني شب ختم مي‌شود و متاسفانه مي‌توان گفت نقش آگاهي رساني رسانه‌ها در اين حيطه بسيار ضعيف است

اشاره می‌کند و می‌افزاید: درصد زيادي از مربیان پرورشی نمی‌دانستند شیشه چیست، به چه شکلی است و حتی چگونه مصرف می‌شود، این در حالی است که همین افراد از سوی آموزش و پرورش برای این کار معرفی شده‌اند و به نظر مي رسد نياز است كه اطلاعات كاملتري در اين زمينه داشته باشند.
منشئي معتقد است که نشان دادن انواع و اقسام موادمخدر و حتی شرح چگونگی مصرف آنها با خانواده ها و دانش‌آموزان عامل مهمی در کنترل آن در کشور است، اما با این وجود می‌گوید: بسیاری معتقدند كه اين كار موجب افزايش شيوع مصرف خواهد شد، این در حالی است که تحقیقات نشان داده است که مخفی کاری و عدم آموزش صحيح مي تواند موجب افزايش كنجكاوي و افزايش شروع به مصرف در اين افراد گردد.

او می‌افزاید: اگر بخواهیم جمعیتی را در قبال موادمخدر واکسینه کنیم باید با آموزش سبك زندگي و افزايش اعتماد در افراد بپردازيم، بنابراين معتقدم راه كنترل اعتياد در كشور از سايه آموزش مي‌گذرد.
تریاک؛ بیشترین ماده مخدر مصرفی در ایران او گرانی LSD را علت اصلی کاهش مصرف آن در ایران می‌داند و می‌افزاید: ماده مخدر غالب در ایران تریاک است بنابراین همواره میزان مصرف و اعتیاد به مخدرها بسیار بالاتر از محرک‌ها است، البته در بین محرکها نیز شیشه به دلیل شرابط ویژه مصرفی که دارد طرفداران زیادی داشته و افرادی که اهل مصرف محرک‌ هاهستند را به سمت خود سوق داده است.
منشئي می افزاید: ثابت شده افرادی که سابقه مصرف یک بار شیشه را دارند، ۵۰ درصد احتمال دارد که دوباره آن را مصرف کنند، در حالیکه در رابطه با مصرف هروئین تنها سه درصد مصرف کنندگان ممکن است برای بار دوم به سمت مصرف این مواد بازگردند، بنابراین خطر محرک‌‌ها به مراتب بسیار خطرناکتر از موادمخدر است.
پ‍ژوهش عاملي تاثيرگذار در جلوگيري از رشد اعتياد منشئي رسانه‌ها را عامل تاثير گذار در كاهش و حتي افزايش مصرف مواد مخدر معرفي مي‌كند و مي‌گويد: در حال حاضر در رسانه ها به ويژه صدا و سيما كمتر به موضوع اعتياد پرداخت مي‌شود و اگر هم چنين چيزي وجود دارد به ساعت‌هاي پاياني شب ختم مي‌شود و متاسفانه مي‌توان گفت


در تحقيقات به عمل آمده در اين زمينه ثابت شده انسان‌هاي مذهبي‌تر كمتر به سمت مصرف اين دست مواد مي‌روند و به عبارتي باور ديني آنها همچون سدي مقاوم در برابر اعتياد قد علم كرده است

نقش آگاهي رساني رسانه‌ها در اين حيطه بسيار ضعيف است.
او پژوهش در بخش اعتياد را در كاهش مصرف موادمخدر موثر مي‌داند و مي‌افزايد: حدود يك سال است كه در اصفهان يك واحد پژوهشي در زمينه اعتياد راه‌اندازي شده است، همكاري رسانه ها و ديگر بخش‌هاي حوزه مبارزه با موادمخدر عامل موثري در ايجاد بانك جامع اطلاع رساني در بخش اعتياد خواهد داشت.
باورهاي مذهبي و كاهش گرايش به مواد مخدر منشئي به رابطه منطقي بين باورهاي مذهبي و كاهش گرايش به موادمخدر اعتقاد دارد و مي‌گويد: در تحقيقات به عمل آمده در اين زمينه ثابت شده انسان‌هاي مذهبي‌تر كمتر به سمت مصرف اين دست مواد مي‌روند و به عبارتي باور ديني آنها همچون سدي مقاوم در برابر اعتياد قد علم كرده است. ورود علما جهت حرام دانستن مكرر مواد خيلي در كاهش اين مصرف موثر است او معتقد است در بخش اعتياد تبديل كراهت به حرمت در كاهش مصرف موادمخدر بي‌تاثير نيست و مي‌افزايد: بسياري از علما مصرف موادمخدر را اكراه مي‌دانند در حاليكه حرام اعلام كردن اين موضوع موجب عدم مصرف مواد در بين تعداد بسياري از افراد جامعه مي شود همانطور كه ميرزاي شيرازي با حرام دانستن تنباكو موجب انقلاب بزرگي در كشور شد روحانيون نيز مي‌توانند با اين كار زمينه را براي كاهش مصرف مواد مخدر در جامعه فراهم كنند.
منشئي مساجد و اماكن مقدس را بهترين راه براي صحبت از اعتياد و جلوگيري از آن عنوان مي‌كند و مي‌گويد: در مساجد و در جلسات عمومي در رابطه با اعتياد صحبت كنيم، در اين بين روحانيون بهترين وسيله براي آموزش مردم به شمار می روند.
/گزارش : زينب دبيري/

همه چیز درباره مخدر مرگبار «قارچ جادویی» اوپیوم سایت فقط ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: مجیک ماشروم
چرا از سرزمین گل به قارچ مقدس گیر داده اند - Opium.Site ...
طعنه زدن و شوخی با سردار مویدی و ستاد مبارز با مواد مخدر از لذت های
در حوزه‌ مواد مخدر شلاق را بردارید و بر پیکر ما بزنید - Opium ...
ضرورت زدن شلاق به کمر مسئولان مرتبط با مواد مخدر در ایران
روانگردان های جدید به نام حباب و بادکنک تخم لقی دیگر در ایران
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: پیدا کنید ...

هیچ نظری موجود نیست: