سن گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور ۱۵ سال است

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر سیاست دولت یازدهم/ وجود بیش از 1.350 میلیون معتاد در کشور

علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور
شناسه‌ی خبر: 2430753 تاریخ مخابره: چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
   
یاسوج – خبرگزاری مهر: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از وجود بیش از یک میلیون و 350 هزار معتاد در کشور خبر داد و گفت: 2.6درصد دانشجویان و یک درصد دانش آموزان مواد مخدر مصرف می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزینی عصر پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع معتادین در کشور، 9.8 درصد آنها زن هستند که زنانی که به مواد صنعتی شیشه روی آوردند بدلیل استفاده از قرص های لاغری که دارای متامفتامین و آمفتامین است، گرایش یافته اند.
وی تعداد مراکز درمان و کمپینگ های دارای مجوز برای ترک اعتیاد در سطح کشور را شش هزار مورد اعلام کرد و افزود: حدود 700 هزار نفر از این تعداد با مراجعه به مراکز و کمپینگ ها خواهان بهبود و خروج از منجلاب این پدیده شوم شده اند.
جزینی میزان کشف مواد مخدر با منشاء تریاک را در هشت ماه گذشته 420 تن عنوان کرد و بیان داشت: تریاک بیشترین مصرف کننده را در کشور دارد.
وی اظهار داشت: در این مدت 52 هزار معتاد به مراکز درمانی معرفی،180 هزار توزیع کننده خرد دستگیر، 170 کارگاه تولید شیشه منهدم و 4.3 میلیون عدد قرص و آمپول کشف شده است.
سن گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور ۱۵ سال است
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: هم اکنون سن گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور ۱۵ سال است.
جزینی، پیشگیری، آگاه سازی و آموزش همگانی را ضروری دانست و بیان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مهمترین سیاست دولت یازدهم است.
وی همچنین عنوان کرد: ایران اسلامی تاکنون سه هزار و 750 شهید در زمینه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرد و طی سالجاری ۱۱ نفر در این خصوص شهید داشتیم.

هیچ نظری موجود نیست: