كاهش معنادار قیمت مخدر شیشه

كاهش معنادار قیمت مخدر شیشه
     
مدیركل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینكه ۲.۵ میلیون معتاد در كشور داریم گفت: اگر اعضای خانواده‌ها متاثر از تبعات اعتیاد باشند، موادمخدر دغدغه شش میلیون نفر در جامعه است.
 حمید صرامی، پیش از ظهر دوشنبه در همایش علمی و تخصصی مبارزه با موادمخدر و روانگردانها اظهار داشت: اجتماعی كردن موضوع اعتیاد نیاز امروز جامعه و از مطالبات مقام معظم رهبری است و معتقدیم اعتیاد و تبعات آن باید در اجتماع مطرح شود تا مردم برای ایجاد یك جنبش همگانی اجتماعی آماده شوند.
به گزارش مهر، وی با بیان اینكه طی ۳۵ سال گذشته، چهار میلیون نفر در چرخه موادمخدر دستگیر شده اند، عنوان كرد: نیروی انتظامی نیز هشت هزار تن موادمخدر كشف كرده و ۵۰ هزار نفر از منابع انسانی كشور به دلیل استفاده مواد مخدر جان خود را از دست داده اند.
مدیركل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به ایجاد كارگاه های تولید شیشه در كشور بیان كرد: در عملیاتهایی كه در راستای انهدام این كارگاه ها انجام گرفته است، ۳۴۸ هزار نفر دستگیر و ۱۲ تن شیشه كشف شد اما در این شرایط، قیمت شیشه از كیلویی ۱۳۰ میلیون تومان به كیلویی ۱۸ میلیون تومان رسیده است كه این كاهش قیمت معنادار و برنامه ریزی شده است.
شیشه بعد از تریاك بیشترین مصرف در میان معتادان به موادمخدر را دارد
صرامی خاطرنشان كرد: در حالی كه در سال ۹۰، جایگاه مصرف شیشه در بین انواع مواد مخدر ۲۶ درصد بود، اكنون به جایی رسیده كه شیشه به دومین الگوی مصرف تبدیل شده و بعد از تریاك بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است و متاسفانه در استان یزد نیز ابتدا تریاك و سپس شیشه در رتبه های در صدر مصارف هستند.
وی با اشاره به اینكه موادمخدر ارتباط مستقیم با بسیاری از جرائم اجتماعی دارد، اظهار داشت: ۶۵ درصد از همسرآزاری ها و ۳۰ درصد از كودك آزاری ها، ۵۵ درصد طلاق ها، ۱۰ درصد جرائم مالی و ... مرتبط با موادمخدر است و اگر آحاد جامعه برای مقابله با موادمخدر بسیج شوند، بقیه جرائم نیز خود به خود مهار خواهد شد.
مدیركل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینكه نظام هزینه ها و خسارتهای بسیار سنگینی را به خاطر موادمخدر متحمل شده است، عنوان كرد: بر اساس تحقیق سال ۸۳، سالانه ۱۰هزار میلیارد تومان بابت خسارت‌ های موادمخدر به دولت، ‌ مردم و نظام پرداخت می شود.
وی با تاكید بر اینكه تبعات موادمخدر هر روز در حال افزایش است، تاكید كرد: معضل موادمخدر باید اجتماعی شود و دیگر باید از انكارها و سكوت ها و تكذیب ها خودداری شود.
صرامی با بیان اینكه متاسفانه دیگر هیچ دانشگاه و مدرسه ای نمی تواند ادعا كند كه معتاد ندارد، تصریح كرد: دیگر اقدامات كم اثر، یك سخنرانی، یك مشاوره و ... نمی تواند برای مقابله با مواد مخدر كافی باشد.
سكوت و انكار و اغراق به یك اندازه در دامن زدن به معضل اعتیاد تاثیرگذارند
وی همچنین یادآور شد: همانقدر كه سكوت و انكار می تواند آسیب ها را جدی تر كند، اغراق در ارائه آمار معتادان نیز می تواند اثرات نامطلوبی در جامعه بگذارد بنابراین برای اجتماعی كردن معضل اعتیاد باید ابتدا از سكوت و انكار و سپس از اغراق دست برداریم.
صرامی با بیان اینكه یكی از تهدیدهای جامعه ما این است كه ۶۳ درصد معتادان در كشور ما متاهل هستند، خاطرنشان كرد: در هیچ جای دنیا آمار معتادان متاهل بیشتر از مجردها نیست و این امر نشان از عدم رضایت زوج ها از زندگی متاهلی است.
وی با بیان اینكه مثلت سه ضلعی عدم رضایت عاطفی، جنسی و اقتصادی در اعتیاد متاهلان تاثیرگذار است، تصریح كرد: متاسفانه مشكلات جنسی در كشور ما به یك تابو تبدیل شده در حالی كه با اطلاع رسانی در زمینه مشكلات جنسی قبل و بعد از ازدواج می توان از بسیاری از اعتیادها جلوگیری كرد.
صرامی تصریح كرد: باید برای مدرسه، دانشگاه، محیط كار، محیط خانه و هر مكان دیگری نسخه های جداگانه برای پیشگیری از اعتیاد پیچیده شود ضمن اینكه نمی توانیم و نباید نسخه ای كه برای تهران در این زمینه ارائه می دهیم، همان نسخه را برای استانی نظیر یزد نیز ارائه دهیم.
مقایسه قیمت متامفتامین (شیشه) - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
کاهش قیمت انواع مواد مخدر در کشور - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
شکستن جو انکار تکذیب بهترین ابزار در پیشگیری و ...
مواد مخدر ارزان شد قیمت تریاک نصف شد - Opium.Site وبلاگ ...
آيا آمار ايدز در معتادان افزايش مي يابد؟ - Opium.Site وبلاگ ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: شمار معتادان ...
پیشگیری از اعتیاد باید از طریق مردم انجام شود - Opium.Site ...

هیچ نظری موجود نیست: