شناسایی ۵۱ سایت برای جذب مشتری مواد مخدر

شناسایی ۵۱ سایت برای جذب مشتری مواد مخدر

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از شناسایی ۵۱ سایت فارسی‌زبان در پوشش سایت‌ علمی خبر داد که به جذب مشتری، معرفی الگوی مصرف مواد مخدر و شیوه مصرف مواد مخدر می‌پردازند. پلیس در حال شناسایی این سایت‌هاست.
مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از شناسایی ۵۱ سایت فارسی‌زبان در پوشش سایت‌ علمی خبر داد که به جذب مشتری، معرفی الگوی مصرف مواد مخدر و شیوه مصرف مواد مخدر می‌پردازند. پلیس در حال شناسایی این سایت‌هاست.

حمید صرامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در زمینه اصول پیشگیری از اعتیاد تأکید شده که باید همه جوامع سعی کنند تا تمام انواع مواد مخدر در تیررس قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما در دهه 80 شاهد تغییر 4 الگوی مصرف مواد مخدر بوده‌ایم این الگوی مصرف از تریاک به سمت کراک، شیشه و از شیشه ممکن است به سمت مصرف چند ماده‌ای مواد مخدر برود.

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد:‌دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ملی نباید یک ماده مخدر مانند کراک را پررنگ کنند و جامعه احساس کند که مثلاً ماده مخدر شیشه خوب است و به سمت آن برود.یا رسانه‌ها به شیشه بپردازند و جامعه به سمت مصرف چند موادی برود.

صرامی تصریح کرد: اکنون ما در برخی از جمعیت‌های نمونه و کوچک می‌بینیم که شیشه با هروئین مصرف می‌شود و شیشه با حشیش مصرف می‌شود شیشه با تریاک رواج دارد و گاهی هم می‌بینیم الکل، شیشه و هروئین با هم مصرف می‌شود قطعاً خطراتی که از مصرف الگوی چند ماده‌ای وجود دارد بسیار زیاد است چرا که درمان سختی خواهد داشت و مداخله درمانی و روان‌درمانی سخت‌تر می‌شود.

وی افزود:‌ برای اینکه الگوی مصرف مواد مخدر به چند ماده‌ای نرسد حتماً رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های الکترونیکی باید مضرات و خطرات مصرف تمام انواع مواد مخدر را مد نظر قرار دهند.
مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر از دغدغه‌هایی که وجود دارد این است که سایت‌های فارسی زبان در پوشش سایت‌های علمی به جذب مشتری می‌پردازند.
 ما هم اکنون 51 سایت فارسی زبان را شناسایی کرده که الگوی مصرف مواد مخدر، شیوه مصرف و جذب مشتری را انجام می‌دهند.

صرامی افزود: این سایت‌ها به مشتریان خود توصیه می‌کنند که مصرف مواد مخدر مفید است و با ارائه یک فریب فرهنگی در لابه‌لای این سایت‌ها به جذب مشتری می‌پردازند.

وی گفت:‌ تعدادی از این سایت‌ها شناسایی شده و پلیس فتا در حوزه برخورد با این سایت‌ها مبادرت می‌کند.
 
قسمتی از خطبه 147 نهج البلاغه
هر آينه ، بعد از من بر شما روزگارى خواهد آمد كه در آن هيچ چيز پنهانتر از حق نباشد و هيچ چيز آشكاراتر از باطل نبود و دروغ بستن به خدا و پيامبرش از هر چه رايجتر باشد. در نزد مردم آن زمان ، كالايى كاسدتر از قرآن نيست ، اگر آن را چنانكه بايد بخوانند و باز كالايى پرسودتر از قرآن نخواهد بود، اگر معنيش را تحريف كنند.
در سراسر بلاد، چيزى ناشناخته تر از كار نيك و شناخته تر از زشتكارى نباشد.
حاملان قرآن ، قرآن را واگذارند. و حافظان قرآن ، قرآن را فراموش كنند. پس قرآن و اهل قرآن رانده شدگان باشند و از جمع مردم به دور. قرآن و اهل قرآن هر دو در يك راه روان باشند و كس آن دو را احترام و نگهداشت ننمايد. در اين روزگار، قرآن و اهل قرآن در ميان مردم اند و در ميان مردم نيستند با مردم اند و با مردم نيند. زيرا گمراهى و هدايت را با هم سازگارى نباشد، هر چند در كنار هم آيند. آن قوم بر آن نهاده اند كه از قرآن جدايى جويند و از اهل قرآن خود را به يك سو كشند، گويى ، كه آنها پيشواى قرآن اند، نه قرآن پيشواى آنها. در نزد ايشان ، از قرآن جز نامى باقى نماند و از آن نشناسند، مگر، خطش را و نوشته هايش را.
پيش از آنكه چنين زمانى رسد، صالحان را تا چه حد شكنجه كنند و سخن راستشان را دروغ بستن به خدا فرانمايند و نيكيهايشان را به بدى پاداش دهند. كسانى كه پيش از شما بودند به سبب آرزوهاى درازى كه در سر مى پروردند و باور نداشتن مرگى كه از آن گريزى نبود، هلاك شدند تا آنكه وعده خداوند، يعنى مرگ ، گريبانشان بگرفت . مرگى كه با آمدنش عذرها پذيرفته نيايد و توبه ها برداشته شود. و خشم خدا و عذاب سخت او همراه آن در رسد.
 
 

هیچ نظری موجود نیست: