رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ:تهران دیگر لابراتوار تولید شیشه و هروئین ندارد/رسانه‌ها بحث فروش مواد مخدر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را بزرگ نمایی کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ
ناجا: تهران دیگر لابراتوار شیشه و هروئین ندارد1393/12/26                     

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موضوع فروش مواد مخدر در شبكه‌های اجتماعی را امری دانست كه دربیان آن از سوی برخی رسانه‌ها بزرگ نمایی شده است و گفت: در سال جاری 15.5 تن مواد مخدر در پایتخت كشف شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موضوع فروش مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی را امری دانست که دربیان آن از سوی برخی رسانه‌ها بزرگ نمایی شده است و گفت: در سال جاری 15.5 تن مواد مخدر در پایتخت کشف شده است.

سرهنگ محمد بخشنده در نشست خبری به تشریح جزئیاتی از عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ پرداخت و گفت: این پلیس در چند محور اصلی فعالیت‌های خود را تعریف کرده که از جمله آن می‌توان به شناسایی و دستگیری قاچاقچیانی که به شکل باندی فعالیت می‎کنند، پاک‎سازی نقاط آلوده، شناسایی لابراتورها و جمع آوری معتادان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به منظور شناسایی و دستگیری قاچاقچیانی که به شکل باندی فعالیت می‌کنند محورهای ورودی شهر تهران را رصد می‎کنیم اظهار کرد: پاکسازی نقاط آلوده، نیز در دستور کار ما قرار دارد و در سال آینده نیز این موضوع جزو اولویت‎های ماست.

تهران دیگر لابراتوار تولید شیشه و هروئین ندارد

بخشنده با تاکید بر اینکه بحث شناسایی لابراتوارهای تولید موادمخدر صنعتی نیز از اولویت‌های پلیس بوده گفت: با قاطعیت می گویم که در تهران دیگر هیچ تولیدکننده مواد صنعتی مانند شیشه و هرویین نداریم و پایتخت برای فعالیت این افراد ناامن شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه به حوزه آموزش نیز ورود پیدا کرده ایم گفت:‌در همین راستا ، در مدارس ، سرای محلات و ... به آموزش شهروندان پرداخته‌ایم.

بخشنده همچنین از کشف 15.5 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و به ایسنا گفت: تریاک و حشیش بیشترین حجم کشفیات را به خود اختصاص داده است.

وی درخصوص دستگیری معتادان ولگرد متجاهر نیز گفت: همین چند روز پیش 180 معتاد متجاهر را که موجبات آزار و اذیت شهروندان را نیز فراهم کرده بودند در سطح پایتخت جمع آوری و به مرکز بازپروری اخوان منتقل کردیم.

بخشنده با بیان اینکه جمع آوری معتادان برای پلیس کار سختی نیست اما باید برای این کار اردوگاه‌ها و مراکز بازپروری نیز پیش بینی شود گفت: ما اطلاعات کاملی در خصوص پاتوق‌های معتادان و نقاط آلوده شهر تهران داریم و مناطقی چون پل ولایت ، دره فرحزاد و ... از جمله مراکزی است که معتادان در آن حضور دارند.

جمع آوری و دستگیری روزانه 130 معتاد و خرده فروش

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 130 خرده فروش و معتاد در سطح پایتخت دستگیر یا جمع آوری می شوند گفت: این افراد باید به اردوگاه‌ها و مراکز بازپروری بروند و اگر این فضا ایجاد شود قطعا پلیس نیز ظرفیت جمع آوری این دسته از افراد را دارد.

جزئیات عملیات مسلحانه برای دستگیری سوداگران مرگ

وی در ادامه جزئیات یکی از آخرین عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت را تشریح کرد و افزود: چند شب پیش محموله‌ای را کشف کردیم که چند قاچاقچی قصد داشتند آن را از جنوب کشور به تهران منتقل کنند.

بخشنده با بیان اینکه قاچاقچیان با یک دستگاه سواری پژو پارس قصد واردکردن این محموله به پایتخت را داشتند، گفت: خودروی این افراد در یکی از محورهای جنوب پایتخت شناسایی شده و قبل از ورود به پایتخت ماموران برای راننده این خودرو دستور ایست صادر کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار از دست ماموران کرد گفت: در همین حین برابر قانون بکارگیری سلاح سرد دو لاستیک این خودرو مورد هدف قرار گرفته و سرانجام متوقف شد.

وی از کشف 480 کیلوگرم مواد مخدر در بازرسی از این خودرو خبر داد و گفت: همچنین شش تن از سوداگران مرگ نیز در جریان این عملیات پلیس دستگیر شدند که اغلب آنان از افراد سابقه دار در حوزه قاچاق مواد مخدر هستند.

برخورد با خرده فروشان اولویت اول در سال آینده

بخشنده در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به تاکیدات فرمانده جدید نیروی انتظامی برای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر چه برنامه ریزی انجام داده اید گفت: با توجه به تاکیداتی که فرمانده محترم نیروی انتظامی و نیز فرمانده انتظامی تهران بزرگ داشتند برخورد با خرده فروشان اولویت اول ما در سال آینده خواهد بود و پاکسازی تهران از نقاط آلوده را نیز با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور نیز پیگیر ایجاد ارودگاه‌هایی برای نگهداری معتادان است گفت: شهرداری تهران در حال آماده سازی کمپ شفق است و کمپ فشافویه نیز به زودی آماده خواهد شد . خوشبختانه اراده خوبی برای جمع آوری معتادان وجود دارد که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

بزرگنمایی "فروش مواد مخدر" درشبکه های اجتماعی از سوی برخی رسانه‌ها

بخشنده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برخوردی نیز با فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی داشته اید یا خیر ؟ اظهار کرد: ما فضای مجازی را نیز رصد می‌کنیم و از فعالیت ها باخبر هستیم اما این موضوع آن طور که در برخی رسانه‌ها مطرح شد نیست و به نوعی می توان گفت برخی رسانه‌ها بحث فروش مواد مخدر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را بزرگ نمایی کردند.

چگونه یک تنه لابراتورهای ساخت مخدر شیشه در تهران را منفجر ...

هیچ نظری موجود نیست: