ندیمی: کمبود اعتبار دستگاه ها در امر مبارزه با موادمخدر به مجلس اطلاع داده شود

ندیمی: کمبود اعتبار دستگاه ها در امر مبارزه با موادمخدر به مجلس اطلاع داده شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های اجرایی اگر کمبود قانون یا اعتبار در امر مبارزه با مواد مخدر دارند، به مجلس ارجاع دهند تا بررسی و تصویب شود.

ندیمی: کمبود اعتبار دستگاه ها در امر مبارزه با موادمخدر به مجلس اطلاع داده شود
به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، ایرج ندیمی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همواره با افزایش بودجه و منابع در امر مقابله با اعتیاد تلاش کرده و آن را سرلوحه برنامه ها قرار داده است، افزود: یکی از این موارد، انسداد مرزها در امر ورود مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها بوده که مجلس منابع مورد نیاز را تخصیص داده است.
وی با بیان اینکه معضل اعتیاد در کشور مربوط به چند عامل است، گفت: یکی از این عوامل فراوانی مواد مخدر است، تا وقتی که در تمامی مرزهای کشور، ورود مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها کنترل نشود، با معضل اعتیاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان مواجه هستیم.
نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، عدم فرهنگسازی مناسب را از دیگر عوامل برشمرد و ادامه داد: تا اندازه کافی، روی فرهنگسازی مردم از طریق مدارس، دانشگاه ها و رسانه ها در امر معرفی و شناخت انواع مواد مخدر و روانگردان ها و راههای مقابله با آن کار نشده است.
ندیمی افزود: نبود معیشت و اقتصاد(کار و اشتغال) مناسب نیز از دیگر عواملی است که اعتیاد را در جامعه افزایش داده و اوقات فراغت مناسبی نیز برای مردم تعریف و ایجاد نشده است، به همین دلیل شاهد مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردانها هستیم که هر روز بدتر می شود.
عضو گروه های دوستی پارلمانی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نداشتن قاطعیت در برخورد شدید با قاچاقچیان و عاملان مواد مخدر نیز بر معضل اعتیاد جامعه دامن می زند، گفت: برخورد شدید و محکمی برای این قاچاقچیان و عاملان تهیه، توزیع و عرضه مواد مخدر صنعتی و روانگردانها در کشور نمی شود، دستگاه های امنیتی و قضایی ملزم هستند، مجازات ها و برخوردها را تشدید کنند تا کمتر شاهد فراوانی و مصرف مواد مخدر باشیم.
وی، نبود مشارکت و همیاری تمامی خانواده های ایرانی را در این زمینه از دیگر عوامل دانست و افزود: متاسفانه خانواده های ما به هر چیزی بها می دهند، جز اعتیاد که دلیلش ناآگاهی است و باید دغدغه و نگرانی را در خانواده ها ایجاد کنند که اعتیاد به مواد مخدر در کمین فرزندانشان است.
نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه به عوامل یاد شده باعث می شود که معضل اعتیاد در کشور کنترل و تقاضا کاهش یابد.
ندیمی با بیان اینکه اعتیاد در همه کشورها وجود دارد و صد در صد حل شدنی نیست، افزود: در آمریکا و اروپا اعتیاد به مواد مخدر بیش از کشور ما است اما آنان با اجرای برنامه های اساسی و تاثیرگذار توانسته اند این معضل را کنترل و کاهش دهند.
وی ادامه داد: مسوولان و کارشناسان امر می توانند از تجربیات این کشورها استفاده کرده و تقاضا برای مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردانها را به حداقل برسانند.
عضو گروه های دوستی پارلمانی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انسداد مرزها از مهمترین کارهایی است که باید در امر مبارزه با مواد مخدر انجام شود، باید برای مرزهای پاکستان و افغانستان که مواد مخدر از آنجا به کشور وارد می شود، فکر اساسی کرد تا جلوی ورود مواد مخدر را گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: