39 سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان فعال است



اردیبهشت 93
زاهدان - خبرگزاری مهر: دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه به مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 39 سازمان مردم نهاد در سطح استان در زمینه اقدامات فرهنگی و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و درمان اعتیاد فعالیت دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین اشرفی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران تشکل های مردم نهاد در زاهدان به خبرنگاران گفت: به منظور توانمند سازی و همچنین بروز رسانی اطلاعات و دانش مدیران سمن ها و مراکز فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به برگزاری کارگاه یکروزه با موضوع اصول و فنون مذاکره و مستند سازی در این راستا اقدام شده است.

وی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و لذا نقش بسزایی در جامعه و در حوزه پیشگیری و  درمان ایفا می کنند و بر این اساس آشنایی با قوانین و مقررات و توانمند سازی و همچنین روش های جلب مشارکت های مالی از جمله اهدافی است که در برگزاری این کلاس های آموزشی دنبال می شود.
اشرفی ادامه داد: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت ها و استفاده پتانسیل ها ی مردمی در حل مسئله اعتیاد در طی سال های اخیر حمایت های مادی و معنوی بسیاری از تشکل های مردم نهاد در این زمینه انجام شده است.
وی ارایه آموزش های تخصصی، مساعدت های مالی، حمایت های قانونی به منظور اخذ مجوز و بیمه مسئولیت حرفه ای را از جمله حمایت های این ستاد و دراین راستا عنوان کرد و افزود: استاندارد سازی فعالیت های سازمان های مردم نهاد و راه اندازی شبکه ملی سمن های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اولویت های این ستاد در سال جاری است.
وی گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و 208 سمن در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد و حمایت های روانی و مادی از معتادان بهبود یافته در سراسر کشور فعالیت دارند.

هیچ نظری موجود نیست: