رشد 600 درصدی سازمان مردم نهاد در خوزستان 54 سازمان در حوزه اعتیاد و 117 سازمان زیر نظر این اداره کل بهزیستی فعالیت می کنند

117 سازمان مردم نهاد در خوزستان در حوزه پیشگیری زیر نظر این اداره کل بهزیستی فعالیت می کنند
مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه 117 سازمان مردم نهاد زیر نظر بهزیستی خوزستان فعالیت می کنند، گفت: سازمان های مردم نهاد در مواردی می توانند ورود کنند که بهزیستی نمی تواند وارد عمل شود.
دکتر یزدان نیاز
خوبی این است که ایشان نگفتند همه  این نهاد های مردمی در پیشگیری از اعتیاد فعالیت می کنند  فقط 55 تا  در حوزه اعتیاد فعالند  به نظر منتظرند به بیند جمع کل   سازمان مردم نهاد در حوزه اعتیاد اگر به 1200 نرسید کسری را از بقیه سازمانهای مردم نهاد  جبران کنند البته رشد 600 در صدی در خوزستان امری عادی است زیرا هواش گرم است و از علف هرز بگیر تا درخت خرما همین رشد را دارد
غلامرضا صدیق راد روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: از این 117 سازمان مردم نهاد ، 54 مرکز تنها در حوزه اعتیاد فعالیت دارند.

وی گفت:بهزیستی از سازمان هایی است که بیشترین همکاری را با سازمان های مردم نهاد دارد که در خوزستان یک هزار و 880 مرکز غیردولتی با این سازمان همکاری می کنند.

صدیق راد افزود:سازمان های مردم نهاد با همکاری خود کمک شایانی به بهزیستی می کنند و در بسیاری از موارد که سازمان های دولتی نمی توانند وارد عمل شوند، سازمان های مردم نهاد وارد شده و باری از دوش بهزیستی برمی دارند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی در سه محیط آموزشی، کار و خانواده ارایه می شود که بهزیستی خوزستان، خدمات آموزشی خود را با اعزام کارشناس در این سه محیط انجام می دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: استانداری خوزستان از ابتدای پارسال برنامه توسعه سازمان های مردم نهاد را آغاز کرد و در سال 93 نسبت سال 92 رشد 600 درصدی در تعداد این سازمان ها را در خوزستان داشتیم.

مهرداد شریف مخمل زاده، با بیان اینکه در حوزه کاری خود از پیشنهادات این سازمان ها استفاده می کنیم، افزود: سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و سایر حیطه ها فعالیت می کنند که بر ضرورت توسعه این سازمان ها واقف هستیم.

وی گفت: اگر نتوانیم مشارکت سازمان های مردم نهاد را نهادینه کنیم، دستگاه های دولتی در انجام وظایف خود ناموفق خواهند بود؛ بنابراین قرار گرفتن سازمان های مردم نهاد در کنار دولت و استفاده دولت از این سازمان ها جزو ضروریات است.

وی ادامه داد: رسانه ها نیز باید این سازمان ها را بیشتر معرفی، و ارتباط بیشتری با آنها داشته باشند و از بعد اینکه مشارکت سازمان های مردم نهاد در ارتقای سرمایه اجتماعی خوزستان تاثیرگذار است، تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: انعکاس فعالیت سمن ها موجب می شود که مسوولان مشارکت سمن ها را باور کنند و این مشارکت در بین دستگاه های دولتی جا افتد.

شریف مخمل زاده با بیان اینکه از سال 93 تاکنون 50 پرونده سازمان مردم نهاد مجوز گرفتند و 60 پرونده دیگر در اداره ثبت اسناد است که مجوز آنها نیز صادر خواهد شد، افزود: فلسفه وجودی سمن ها این نیست که از دولت کمک مستقیم بگیرند بلکه هدف این است که این سازمان ها با توانمندی خود و واگذاری بخشی از فعالیت های سازمان های دولتی به آنها خود را پشتیبانی کنند

هیچ نظری موجود نیست: