وجود بیش از دو هزار نوع مواد مخدر صنعتی / خالی بندان در جهان صنعتگرند

وجود دو هزار نوع مواد مخدر صنعتی تهدیدی بزرگ برای جامعه است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: وجود بیش از دو هزار نوع مواد مخدر صنعتی تهدید و خطری بسیار بزرگ برای جامعه محسوب می شود.
چرا سه هزار تا نه  خوب میگن دیگه حالا اگر بهش بگی 30 تا از این مواد مخدر صنعتی را نام به بر نمی تواند  به قول ما
خالی بندان در جهان صنعتگرند


به گزارش ایرنا محمد هادی مرعشی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از فعالان و شرکت کنندگان در دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: تنوع مواد مخدر به ویژه در بخش صنعتی روز به روز درحال افزایش است در این راستا با توجه به تنوع و نوع مصرف و مخاطرات این گونه مواد مخدر برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان باید اقدامات گسترده ای به ویژه در سطح خانواده ها صورت گیرد تا شاهد ابتلای افراد کمتری به مواد مخدر باشیم زیرا در صورت مبتلا شدن افراد به مواد مخدر به ویژه صنعتی امکان بهبودی بسیار اندک است.
وی ادامه داد: از آنجایی که اعتیاد و مواد مخدرکانون خانواده ها، نسل نوجوان و جوان جامعه را هدف قرار داده نقش خانواده ها در پیشگیری از این بلای خانمانسوز بسیار موثر است.
وی اظهار داشت: متاسفانه هم اینک دشمن جنگ خود را از حالت سخت به نرم و آن هم از طریق درگیر کردن افراد به مواد مخدر تغییر داده است بر این اساس ضروری است این مهم بیش از پیش با توجه به ایجاد مخاطرات فراوان و قابل جبران نبودن برخی از آنها مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدرسیستان و بلوچستان تاکید کرد: از آنجایی که هم اینک سرمنشا بیش از 80 درصد جنایات در جوامع مختلف مواد مخدر است نباید به راحتی از این پدیده شوم گذشت.
مرعشی گفت: امسال با توجه به تاکیدات استاندار سیستان و بلوچستان سال فرهنگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده و ستاد مبارزه با موادمخدر برنامه های مختلفی از جمله برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه را مد نظر قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه های متنوعی در استان در حال اجرا است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به مشکلات بیماران خاص اشاره کرد و گفت: بنابر بر اعلام انجمن های مختلف بیماری های خاص استان تعداد این بیماران حدود پنج تا شش هزار نفر شامل بیماران تالاسمی، کلیوی، هموفیلی و غیره است.
محمد تقی اوکاتی ادامه داد: هریک از این بیماران سالیانه هزینه ای بین 18 تا 25 میلیون تومان برای دولت و 20 تا 30 میلیون تومان برای خانواده ها تحمیل می کنند.
وی افزود: از آنجایی که دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل این قشر از جامعه نیست استانداری برای کمک به این قشر آسیب پذیر طرحی را آماده کرده که براساس آن مقدار اندکی از حقوق کارکنان شاغل در ادارات با اعلام رضایت آنان کسر و برای کمک به این افراد اختصاص یابد.
در این نشست پنج نفر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با اهدای لوح تجلیل شدند و برای شرکت کنندگان کارگاه آموزشی شناخت و عوارض مواد مخدر در تالار خاتم استانداری برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست: