رونمایی از اتوبوس پیشگیری از اعتیاد

رونمایی از اتوبوس پیشگیری از اعتیاد 






تابناک: اولین اتوبوس سیار پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با موضوع اعتیاد روز یکشنبه در اصفهان رو نمایی شد.
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، هدف از راه اندازی این اتوبوس را آگاه سازی، مشاوره و پیشگیری از اعتیاد در شهرها و محله های مختلف اصفهان که کمتر خدمات پیشگیری دریافت کرده اند عنوان کرد.

مرضیه فرشاد افزود: اختصاص یک دستگاه اتوبوس به این امر با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان و به همت اداره کل بهزیستی استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: طراحی داخلی این اتوبوس در قالب یک نمایشگاه کامل از انواع مواد مخدر، کتاب، بروشور و میز برای مطالعه است.

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان اصفهان، ال سی دی و تخته سفید (وایت برد) برای آموزشهای لازم در محلات مختلف استان را از دیگر امکانات این واحد سیار برشمرد.

وی فضای بیرونی این اتوبوس را نیز حاوی پیامهای مختلف پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: قسمت پشتی اتوبوس طوری طراحی شده که شهروندان اسمی برای اتوبوس انتخاب کنند و به بهترین نظر جایزه ویژه تعلق می گیرد.

فرشاد، زمان حرکت این اتوبوس را پس از شبهای قدر اعلام کرد و گفت: کارشناسان پیشگیری از اعتیاد بخش دولتی و غیردولتی بهزیستی استان اصفهان با حضور در این اتوبوس، آموزشهای لازم را به مردم ارائه می دهند.

وی یادآور شد: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز برای برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در محل استقرار اتوبوس، بهزیستی استان را یاری می کند.

در استان اصفهان بنا به گفته مدیرکل بهزیستی استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد و اگر هر فرد معتاد دارای خانواده ای چهار نفری باشد 384 هزار نفر بطور مستقیم با تبعات اعتیاد و مصرف مواد مخدر و روانگردان درگیر هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴

هیچ نظری موجود نیست: