اردوگاه ترک اجباری با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در پایتخت احداث شد

سه شنبه 18 مهر 1391 - 14:38:53 | کد مطلب: 187319 چاپ

اردوگاه ترک اجباری با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در پایتخت احداث شد

 همشهری آنلاین:
معاون اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه لایحه احداث اردوگاه ترک اجباری در پایتخت به شورای اسلامی شهر تقدیم شده تا اعتبارات لازم محقق شود، گفت: به زودی اردوگاه ترک اجباری با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در تهران احداث و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می‌گیرد.
به گزارش همشهری آنلاین، رضا جاگیری درباره راه اندازی کمپ‌های بازپروری معتادان خیابانی در شهر تهران افزود: بخش قابل توجهی از بی‌خانمان‌ها را در تهران، افراد معتاد تشکیل می‌دهند که در این راستا برای بازپروری آن‌ها نیازمند راه اندازی کمپ‌های بازپروری هستیم.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر کمپ بازپروری بانوان معتاد خیابانی به همت شهرداری تهران در تهرانسر ایجاد شده و به فعالیت می‌پردازد اما هنوز کمپی برای آقایان راه اندازی نشده است.

معاون اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران با اشاره به راه اندازی کمپ شفق برای آقایان که چندی پیش توسط شهرداری تهران راه اندازی شده بود، گفت: هم اکنون با مشکلاتی در حیطه انتقال بی‌خانمانان معتاد سطح شهر به کمپ شفق مواجه هستیم.
جاگیری با بیان اینکه باید ستاد مبارزه با مواد مخدر کمپ‌هایی را مشخص کند تا ما بتوانیم این افراد را به این کمپ‌ها منتقل کنیم، گفت: البته شهرداری تهران با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر ماموریت احداث اردوگاه ترک اجباری را در پایتخت پذیرفته است.
جاگیری در ادامه اظهار کرد: این اردوگاه ترک اجباری با ظرفیت دو هزار نفر در تهران احداث می‌شود که هم اکنون مقدمات کار فراهم شده و لایحه‌اش به شورای شهر تقدیم شده است.
وی افزود: برای احداث اردوگاه ترک اجباری پایتخت جلساتی با اعضای شورای شهر برگزار شده و هماهنگی‌های لازم برای تخصیص اعتبارات ساخت این اردوگاه صورت گرفته است.
معاون اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران اضافه کرد: اردوگاه ترک اجباری با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر با تخصیص اعتبارات لازم احداث خواهد شد و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ارائه خدمات لازم به معتادان قرار می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بحث تکدی‌گری در تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر تهران به مخزن آسیب دیدگان کل کشور تبدیل شده و از آنجاییکه شرایط بهتری برای تکدی‌گری دارد بسیاری از افراد از شهرهای دیگر برای تکدی‌گری به تهران می‌آیند.
جاگیری افزود: این در حالی است که باید استان‌های دیگر پذیرای آسیب دیدگانشان باشند و آنان را ساماندهی کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم که به خوبی افراد آسیب دیده اعم از بی‌خانمان‌ها، متکدیان و معتادان را جمع آوری و ساماندهی کنیم که در این راستا ظرفیت پذیرش مراکز ساماندهی امان ۵۰ درصد افزایش یافته است.
جاگیری در پایان اضافه کرد: همچنین ۵۵۰ تخت به مراکز ساماندهی اضافه شده است

هیچ نظری موجود نیست: