دستگیری بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر گل در کشور

دستگیری بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر گل در کشور

مواد مخدر گل ، مواد مخدر

باند قاچاق مواد مخدر گل توسط نیروی انتظامی متلاشی شد. قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص آخرین کشفیات در حوزه مواد مخدر در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

تاریخ انتشار : 5 آبان 1394

باند قاچاق مواد مخدر گل
سردار علی مویدی درباره ورود موادمخدر جدید از جمله «کروکودیل» و «گل» به داخل کشور افزود: ما مواد مخدر کروکودیل در داخل کشور نداریم و تاکنون ورود آن گزارش نشده است.
وی گفت: اما گونه هایی از موادمخدر «گل» در ایران دیده شده است و اخیرا نیز باندی از قاچاق این موادمخدر دستگیر شده است اما اینکه چه تعداد متهم دارد و چه مقدار کشف شده است فعلا قابل طرح نیست.
 
همچنین قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ورود موادمخدر گل و کروکودیل به داخل کشور به خبرنگار ما گفت: این دو مواد مخدر جدید نیستند ضمن اینکه مواد مخدر کروکودیل در کشور نداریم اما «گل» وجود دارد و مصرف گل نیز بیشتر در حوزه جوانان است .

علیرضا جزینی افزود: متاسفانه یک باور غلطی در این خصوص وجود دارد که فکر می کنم «گل» اعتیادآور نیست درحالی که یکی از خطرات بالقوه در حوزه اعتیاد است.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: صبح روز گذشته 90 کیلوگرم مواد مخدر اعم از حشیش و تریاک در یکی از محله های جنوب تهران کشف شد.

علیرضا جزینی در حاشیه ششمین نشست روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنج گانه آسیای مرکزی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره کشفیات اخیر این ستاد افزود: صبح روز گذشته 90 کیلوگرم موادمخدر کشف و دو قاچاقچی نیز در این خصوص دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه کشفیات به عنوان یک امر معمولی است که در سطح کشور انجام می شود، گفت: همچنین در دو روز گذشته نیز 300 کیلوگرم کشف موادمخدر داشتیم.
 
جزینی درباره ورود مواد مخدر به قهوه خانه ها نیز افزود: این موضوع تائید نمی شود.

وی درباره طولانی شدن روند رسیدگی در پرونده های مبارزه با موادمخدر نیز گفت: سیر بررسی و اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده های موادمخدر وجود دارد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین درباره احداث مراکز نگهداری زنان معتاد نیز افزود: مراکزی با ظرفیت 500 نفر با هماهنگی شهرداری تهران در پایتخت درحال احداث است و تا یک ماه دیگر راه اندازی می شود و می توانیم با این ظرفیت زنان معتاد را پذیرش کنیم.

جزینی درباره تحت درمان قرار گرفتن فرزندان زنان معتاد نیز گفت: آماری از کودکان معتاد نداریم اما آنان باید تحت پوشش قرار بگیرند.

وی افزود: یکی از راه های درمان بحث آموزش پیشگیرانه است که در واقع برای مادران (دارای اعتیاد به مواد مخدر) در دوران بارداری یک برنامه آموزشی پیشگیرانه داریم اما این مسئله بستگی به آن دارد که خود مصرف کننده باید به این مراکز درمانی مراجعه کند.

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: چنانچه کودکی به واسطه مادرش معتاد شود باید تحت درمان قرار بگیرد که البته گزارش های دریافتی در این خصوص خیلی کم است.

وی افزود : به صورت پایلوت در شهر زاهدان مرکز ویژه درمان کودکان (معتاد) احداث کردیم که تعداد اندکی از این کودکان در آن مرکز تحت درمان هستند.
دستگیری بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر گل در کشور 
 
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

هیچ نظری موجود نیست: