سن مصرف ماری جوانا زیر 30 سال است./ یک 15 سال عقب هستید !

 یک 15 سال عقب هستید ! میگفتید زیر 15 به واقعیت نزدیکتر بود

دکتر یزدان نیاز

سن مصرف ماری جوانا زیر 30 سال است

مدیر عامل جمعیت تولد دوباره درباره شیوع مصرف ماری جوانا در میان جوانان گفت: من هنوز مطمئن نیستم که مصرف گل در میان جوانان فراگیر شده باشد.در این مورد شواهد معتبر علمی وجود ندارد. نمیتوان گفتگوها و ادبیات شفاهی که معمولا در رسانه ها و توسط افراد گزارش می شود را مبنای معتبر علمی دانست.

نیوشا یعقوبی : امروزه بسیاری از جوانان در سطح جامعه دیده می شوند که از ماری جوانا استفاده می کنند. این افراد ادعا می کنند برای فرار از زندگی یکنواخت و کسالت بارخود به یک محرک نیاز دارند. آنها معتقدند مصرف این نوع مواد مخدر اعتیاد آور نیست.

 
عباس دیلمی زاده،مدیر عامل جمعیت تولد دوباره درباره شیوع مصرف ماری جوانا به چند نکته اشاره کرد و به ایسکانیوز گفت : به نظر میرسد شواهد لازم و مبتنی بر پژوهش در این زمینه وجود ندارد. اینکه ما بخواهیم به یکباره به شیوع یک نوع مواد مخدر بپردازیم ،در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های سیاست گذاران خلل هایی ایجاد می شود و تحقق یافتن آن به صلاح شرایط فعلی کشور نخواهد بود.
او ادامه داد : ماری جوانا در طول 25 سال اخیر بخشی از مواد مخدر مصرفی افراد معتاد بوده است. معمولا افرادی که ماری جوانا و مواد مخدر مشابهی مانند حشیش و... استفاده می کنند ،زیر 30 سال هستند. ماری جوانا معمولا مانند یک پل برای مصرف مواد مخدر های دیگر عمل می کند.
دیلمی زاده در ادامه افزود: مواد مخدر و اعتیاد در حال حاضر به شدت به نظریه ها و برنامه های کارشناسی ، برنامه ریزی بر مبنای علم و پژوهش احتیاج دارد. نیاز به مصرف ماری جوانا می تواند در قشر جوانان کشور بسته به شرایط افراد وجود داشته باشد. پژوهشگران می توانند با پژوهش های لازم در این زمینه به بررسی علت افزایش میل جوانان به سمت مصرف موادی مانند ماری جوانا بپردازند.
او درباره علل مصرف مواد مخدر گفت: پژوهش هایی که درباره علل مصرف مواد مخدر صورت می گیرد و گفتگوهایی که با روش های گوناگون در سطح جامعه منتشر می شود، بر اساس سوال هایی هستند که افراد مصرف کننده به آنها پاسخ داده اند. این پاسخ نمی تواند علت اصلی مصرف کنندگان باشد زیرا برخی از این افراد هنوز موفق نشده اند دلیل اصلی مصرف مواد را در خود کشف کنند. به همین دلیل ممکن است در پاسخ به علت مصرف ماری جوانا ، از دلایلی که دیگر افراد می آوردند استفاده می کنند.
او با اشاره به اعتیاد آور بودن ماری جوانا گفت : برخی از افراد مصرف کننده معتقدند ماری جوانا اعتیاد آور نیست. این صحیح نیست.قطعا مصرف این نوع مواد نیز اعتیاد آور است و وابستگی بسیار زیادی را در افراد ایجاد می کند.
دیلمی زاده درباره روند پیشرفت بیمه معتادان گفت: متاسفانه بیمه معتادان برنامه عملیاتی و اجرایی صحیحی نداشت. در این باره باید تا سال آینده منتظر برنامه های شورای عالی بیمه باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: