کپسول نانو تتراهیدروکانابینول برای درمان بیماری ها Aphios Granted United States Patent for Oral Delivery of Cannabinoids such as Δ9-THC in Nanoparticles


یکی از شرکتهای داروسازی تولیدکننده داروهای مبتنی بر فناوری‌ نانو، موفق به ارائه روشی برای کپسوله کردن تتراهیدروکانابینول ماده موثره در گیاه شاهدانه شده است

کپسول نانو تتراهیدروکانابینول

 «تریور کاسترو»  Dr. Trevor P. Castor از محققان و مخترعین و صاحب امتیاز تولید کپسول نانو از شاهدانه  می‌گوید: این فناوری جدید می‌تواند برای تولید APH-0812 مورد استفاده قرار گیرد؛ این ترکیب می‌تواند در درمان بیماری ایدز و برخی سرطان‌ها مفید باشد. همچنین با این فناوری می‌توان APH-1305 نیز تولید کرد که به عنوان ماده شیمیایی در درمان MS و برخی ناهنجاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمولاسیون مبتنی بر فناوری‌ نانو که در ترکیب Δ9-THC مورد استفاده قرار گرفت، برای برخی بیماری‌های مزمن نظیر چاقی، ترک سیگار و اسکیزوفرنی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
به نوشته سایت نانو این شرکت با این فناوری، داروی حاوی Δ9-THC را با نام تجاری درونابینول Dronabinol® تولید و به بازار عرضه کرده است؛ این داروی خوراکی مبتنی بر نانوذرات پلیمری قابل تجزیه است. این شرکت همچنین ترکیب Δ9-THC را داخل روغن دانه کنجد حل کرده و داروی خوراکی دیگری موسوم به Marinol® را به بازار عرضه کرده است.
 در این فرمولاسیون جدید، ترکیب Δ9-THC به آهستگی رهاسازی می‌شود.
با این فناوری جدید، Δ9-THC را می‌توان با خلوص مناسب بیش از ۹۹ درصد جهت استفاده در داروسازی تولید کرد. در این پتنت، محققان نشان دادند که چگونه می‌توان از پلیمرهای قابل تجزیه برای کپسوله کردن Δ9-THC استفاده کرد.
 کپسوله کردن این ترکیب درون پلیمر موجب محافظت از آن در معده و روده می‌شود. با این فرمولاسیون رهایش Δ9-THC به کندی صورت می‌گیرد و با این کار مقدار این ماده در جریان خون در حد مشخصی ثابت می‌ماند.
شرکت «Aphios» در حوزه درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان، ناهنجاری‌های عصبی و بیماری‌های عفونی داروهایی را تولید کرده است. بخشی از حمایت‌های مالی پروژه اخیر این شرکت، توسط موسسه ملی سرطان امریکا تامین شده‌ است.
Aphios Granted United States Patent for Oral Delivery of Cannabinoids such as Δ9-THC in Nanoparticles

هیچ نظری موجود نیست: