به گزارش افکارخبر،بیست و دوم دی ماه بود که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به برگزاری مناقصه در واگذاری مراکز ترک اعتیاد و کاهش آسیب واکنش نشان داد.
پرویز افشار گفت: این کار خلاف قانون است و نباید صورت بگیرد. ما نگاهمان به مراکز کاهش آسیب نگاه پایه و سطح اول است و به همین علت بودجه جمع و جوری را در نظر گرفته‌ایم و به آنها اختصاص می‌دهیم.
معاون کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: نگاهمان این است که به هیچ عنوان مناقصه جهت واگذاری مراکز کاهش آسیب برگزار نشود چرا که برای ما در این مراکز کیفیت اهمیت زیادی دارد.
افشار با بیان اینکه بودجه مراکز DIC  در سنوات گذشته 80 میلیون تومان بوده است، گفت: بودجه این مراکز را در مصوبه‌ای برای سال آینده حدود 120 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.
وی تأکید کرد: البته بودجه 120 میلیون تومانی به مراکز کاهش آسیبی تعلق می‌گیرد که مکان و تأمین غذا را خودشان بر عهده دارند و به مراکزی که شهرداری غذا و مکان آن را تأمین می‌کند رقمی حدود 70 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.
معاون کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: خواهشم از آنها این است که به دنبال مناقصه نباشند بلکه کیفی‌ترین NGO ها و افراد را پیدا کنند و کار را به آنها بسپارند.
افشار در پاسخ به این سؤال که در صورت برگزاری مناقصه ستاد مبارزه با مواد مخدر چه برخوردی با دانشگاه‌ها می‌کند، گفت: ما خود برخوردی نمی‌کنیم بلکه وزارت بهداشت به عنوان ناظر باید به این روند رسیدگی کند و جلوی برگزاری مناقصه را بگیرد.
اما با وجود تأکیدات ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی یک فراخوان محدود، از تعداد اندکی دعوت کرده تا در مناقصه واگذاری مراکز ترک اعتیاد شرکت کنند.
یکی از شرکت کنندگان در این مناقصه به خبرنگار فارس در این ارتباط گفت: فراخوان عمومی صورت نگرفت و ما به صورت تلفنی برای شرکت در مناقصه دعوت شدیم.
وی در مورد شرایط این مناقصه گفت: کسانی که در مناقصه شرکت می‌کنند باید بتوانند 100 نفر را تحت پوشش درمان متادون در بیاورند و به 150 نفر نیز خدمات کاهش آسیب ارائه کنند. ضمن اینکه باید به 30 نفر از معتادان صبحانه و به 30 نفر ناهار یا شام بدهند.
این اصرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برگزاری مناقصه اصرار بر اجرای یک رویه خلاف قانون است که چند سالی در این دانشگاه انجام می‌شود و بنا به اظهارات برندگان مناقصه سال گذشته، امسال نیز مناقصه به صورت محدود برگزار خواهد شد