ماده مخدر روانگردان ال اس دی از فوبو پدیا

ال‌اس‌دی

از فوبوس پدیا ، دانشنامهٔ آزاد

ال اس دی با نام شیمیایی اسید لیزرجیک دی اتیل آمید دارویی است که از قارچی انگلیسی به نام ارگوت که بر روی گیاه چاودار زندگی می کند، به دست می آید. اولین بار در سال ۱۹۳۸ توسط یک شیمیدان سوئیسی به نام البرت هافمن  که به امید دست یافتن به دارویی جدید، انواع ترکیبات ارگوت را آزمایش می کرد، ساخته شد. اما خواص آن تا زمانی که دکترهافمن خود شخصاً آن را مصرف نکرده بود، کشف نشد. تجربیات دکتر هافمن هنگام مصرف ماده روانگردان ال اس دی در دفترچه یادداشت او به ثبت رسیده است.
دهه ۱۹۶۰ زمان افول مصرف این ماده بود. اما بعدها گروه هیپی در امریکا مصرف آن را باب کردند.
امروزه ال اس دی مصرف  خاص در پزشکی ندارد.
اما ال اس دی در بعضی کشورها مثل انگلستان در مراحل اخر بیماران سرطانی مجوز استفاده دارد .
تا به امروز ال اس دی تنها مواد مخدری بوده است که مصرف آن مستقیما باعث مرگ شخص نشده و کشته نداده است.

طرز شناسایی ال.اس.دی

ال.اس.دی به صورت گرد سفید رنگ، قرص، کپسول و همچنین مایعی صاف و روشن و بدون رنگ و بو که گاه برروی کاغذ چکانده می‌شود یافت می‌شود.
تشخیص آن از طریق رؤیت و به صورت ظاهری غیر ممکن است و وجود آن را می‌توان از طریق آزمایش‌ها تحلیل کمی و کیفی مورد تایید قرار داد.
طرز ساخت ال اس دی
ساخت ال اس دی بسیار اسان است و ماده اولیه در ساخت ان ترکیبات ارگوتامین  است .در طبیعت می توان ال اس دی را به فرم گیاهی یافت .


آثار و  و دوز و عوارض مصرف ال اس دی 

آثار مصرف ال اس دی معمولاً نیم تا یک ساعت پس از مصرف شروع شده و در عرض ۲ تا ۶ ساعت به اوج خود می رسد، اما پس از گذشت ۱۲ ساعت این آثار آهسته فروکش می کنند. البته باید توجه داشت که این آثار بسته به شرایط خلقی مصرف کننده و اوضاعی که ماده در آن مصرف شده است، متفاوت خواهد بود. از عوارض جسمانی مصرف طولانی مدت ال اس دی می توان به افزایش ضربان قلب، فشار خون و درجه حرارت بدن، گشاد شدن مردمک چشم ها و لرزش در دستان فرد اشاره کرد. البته تغییرات رفتاری چون اظطراب  هول ، ترس ازدیوانگی ، افسردگی سوظن  رفتارهای خود داری و در موارد حادخودکشی، اختلال در ادراک خصوصاً ادراک بینایی، درهم ریختگی حس ها (مثل دیدن صداها و شنیدن رنگ ها) و اختلال در تعادل بدن از جمله آثار و عوارض روانی مصرف ال اس دی هستند.این آثار روانی غیرقابل پیش بینی هستند و از حالت سرخوشی (سفر خوب) تا اضطراب و حملات هول و ترس (سفر بد) در نوسان هستند. مصرف بیش از اندازه ال اس دی موجب افزایش فشار خون ، افزایش موقتی در دمای بدن ودرون گرا و مضطرب شدن مصرف کننده می شود. این تاثیرات نامطلوب بیشتر در افراد تازه کار یا آنهایی که اشتباهاً ال اس دی مصرف کرده اند، رخ می دهد.به دنبال مصرف طولانی مدت این دارو، امکان تجربه این علائم ادراکی، حتی بدون مصرف ال اس دی هم وجود دارد. همچنین در این مواقع خطر بروز جنون و کاهش تمرکز را نباید نادیده گرفت.
فری کات ال اس دی حالتی است که شخص با یک بار مصرف ال اس دی همیشه در حالت توهم می ماند

آزمایش‌هایی نمایانگر توهم‌زا بودن ال.اس.دی 

در گربه‌هایی که ال.اس.دی به بدن‌ها آن‌ها وارد شده بود مشاهده شد که تغییر حالت روانی موجب آن شده که بر خلاف حالات طبیعی گربه از موش ترسیده و پا به فرار بگذارد. تأثیر این دارو بر روی عنکبوت‌ها نشان داد که این حیوان با سرعت و مهارت عجیبی شروع به تنیدن تارهای پیچیده و درهم و نامنظمی می‌نماید و بررسی رفتار سربازانی که پس از استعمال ال.اس.دی از آنان فیلم برداری شده بود نشان می‌داد که آنان موقعیت خود را درک نکرده و قادر به انجام دستورات فرمانده خود نیستند.

اولین آزمایش اتفاقی بیانگر آثار ال.اس.دی 

«وقتی که روی تختخوابم دراز کشیدم در عالم هذیان و هیجان و مستی غوطه‌ور شدم. تمام اثاث خانه به دنبال هم حرکت می‌کردند و پیوسته تغییر رنگ می‌دادند. به نظرم می‌آمد که ستارگان آبی رنگ آسمان روی سقف خانه‌های شهر فرو می‌ریزند. پس از دو ساعت که در عالم بی‌خبری بودم، یادم آمد که همان روز مقدار کمی از عصاره قارچ چاودار خوردم. فردای همان روز تصمیم گرفتم که همان آزمایش را با مصرف مقدار یک هزارم میلی گرم از این دارو تکرار کنم و نتیجه را یادداشت کنم و یادداشتم چنین بود؛ چهل دقیقه پس از خوردن این مقدار مختصری احساس سرگیجه کردم و بی اختیار قهقههٔ خنده سر دادم. جثهٔ کسانی که در اطرافم بودند به طور عجیبی کوچک شد. از همکارم در خواست کردم که مرا با دوچرخه به یک ویلا هدایت کند. با اینکه باسرعت با دوچرخه پا می‌زدیم، ولی احساس می‌کردم از جای خود تکان نمی‌خورم. پس از ۶ ساعت وضع عادی خود را باز یافتم.»

تحمل وابستگی و ترک

مصرف ال اس دی وابستگی روانی و جسمانی به دنبال ندارد. اما این نکته اهمیت دارد که گذشت زمان و استفاده مکرر از این دارو و مقاومت دارویی (پدیده تحمل) را در پی خواهد داشت و فرد باید برای ایجاد احساس اولیه در هر بار مصرف، میزان دوز مصرفی خود را بالاتر ببرد.

آثار ال.اس.دی .روش درمان بیماران ال.اس.دی

ارگوتامین تارترات Ergomar

ال.اس .دی  بازهای ال اس دی ندیده ؟بودا  و هافمن بی خاصیت ؟

فری کات  ال اس دی ( دنیای  منکوب )Free cut L s d

بررسی فری کات ال اس دی در ایران .(اسکول شدن دائمی با ال اس دی)

ال .اس .دی L S D

ساخت ال اس دی در سه قدم (قدم اول )

 

معتادان مشهور البرت هوفمن -

هیچ نظری موجود نیست: