هشدار آلمان در مورد سوء‌مصرف ماده مخدر مفدرون

هشدار آلمان در مورد سوء‌مصرف داروهای

مقامات آلمان درباره خطرات داروهای "مفدرون "،‌داروهای مُجازی با مصرف فزاینده که استفاده از آنها خلاف قانون نیست،‌اما با این حال خطرات بهداشتی "بی‌شماری" برای مصرف‌کنندگان دارند، هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه اداره فدرال جرائم و ناظر دارویی دولت آلمان  روز دوشنبه 20 دسامبر در بیانیه‌ای مشترک "هشداری فوری بر ضد سوءمصرف فراورده‌های قانونی مفدرون  اعلام کردند.
این مقامات رسمی گفتند: "خطرات بهداشتی بی‌شماری به علت این داروها که به عنوان‌هایی مانند "غذای گیاه" یا "نمک حمام" فروخته ‌می‌شوند وجود دارند.
بر اساس این بیانیه مصرف‌کنندگان این داروها ممکن است به نارسایی گردش‌خون، از دست رفتن هوشیاری، توهم و تخریب عضلات منجر شود و اغلب آنها نیاز به بستری‌شدن فوری دارند.
در ابتدای این ماه  اتحادیه اورپا خواستار ممنوعیت کامل در مورد یک داروی نشئه‌زای قانونی - مفدرون- شد که رشته‌ای از مرگ و میرها به آن مربوط شده بود.
مقامات درانگلستان  مفدرون را که با عنوان "غذای گیاه" یا "مئو مئو" نامیده می‌شود، ممنوع کرده‌اند، اما در چندین کشور دیگر این دارو هنوز قانونی است.
مرکز نظارت بر داروهای غیرمجاز و اعتیاد اروپا (EMCDDA) هشدار داد که دسترسی به این داروهای قانونی نشئه‌زا به شدت در حال افزایش است.
به گفته این مرکز سال 2010 از لحاظ وارد شدن مواد جدید برای نشئه‌زایی به بازار رکورددار است.
EMCDDA می‌گوید "داروهای قانونی نشئه‌زا" مثل مفدرون  اغلب از طریق اینترنت فروخته می‌شود و بسته‌بندی‌ آنها به طور عامدانه حاوی اطلاعات غلط در مورد اجزای آنها است.

مفدرون

 

opium: ماده مخدر مفدرون فیوز مغز انسان را می سوزاند

opium: مفدرون می رود تا بازارهای جهانی مواد مخدر را تسخیر کند

opium: ویدیو ی جوانی که ۳ گرم مفدرون مصرف کرده و اسکول( کوکولند ...

opium: ماده مخدر مفدرون بوی امونیاک (شاش ) می دهد ( تست مفدرون )

opium: مفدرون نگو بگو کوکستاسی (کوک اکستاسی )(کوک اکستازی )

opium: ویدیو ی جوانی که ۳ گرم مفدرون مصرف کرده و اسکول شده است  ...

هیچ نظری موجود نیست: