توهم و اختلالات ذهنی از عوارض سوء مصرف دگزامتازون است .دگزامتازون +حشیش+دکسترومتورفان

توهم و اختلالات ذهنی از عوارض سوء مصرف دگزامتازون است

افسردگی، توهم، اختلالات ذهنی و تضعیف سیستم ایمنی و کاهش سد دفاعی بدن در مقابل انواع عفونت ها از عوارض نامطلوب ناشی از مصرف نابجا و بی رویه آمپول دگزامتازون است.  آمپول دگزامتازون رتبه اول در نسخ پزشکان از نظر تعداد تجویز داروی تزریقی بیماران در کشور  را داراست.
دگزامتازون از دسته کورتیکواستروتیدهای صناعی است که دارای اثرات بارز ضد التهابی و ضد حساسیت است و باعث کاهش درد ناشی از فرایندهای التهابی، خصوصا در محل مفاصل می شود.
دگزامتازون همچنین باعث سرکوب کردن سیستم ایمنی نیز می شود که این اثرات می تواند اغلب سیستم های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد؛ ابه تاخیر انداختن ترمیم زخم ها ،ابتلاء به دیابت، اثر بر تعادل مایعات و الکترولیت های بدن که منجر به احتباس نمک و آب در بدن می شود،اثر بر توزیع چربی ها در بدن و به دنبال آن تجمع چربی ها در نواحی خاص بدن نظیر پشت گردن،افزایش فشار خون،قند خون و افزایش موهای زائد در نواحی مختلف بدن نظیر صورت به ویژه در خانم ها از دیگر عوارض نامطلوب ناشی از مصرف نابجا و بی رویه این آمپول است.
باید توجه داشت که برای رفع علائم حساسیت های ساده و مزمن نبایداز کورتیکو استروئیدهای سیستمیک (دگزامتازون) به عنوان درمان اولیه استفاده کرد و می توان این علائم را با داروهای کم عارضه تر نظیر آنتی هیستامین ها کنترل کرد.
در سرماخوردگی ها با وجود امکان رفع سریع ظاهر علائم، کورتیکو استروئیدها می توانند با تضعیف سیستم ایمنی بدن زمینه را برای تشدید حالات عفونی فراهم کرده و طول مدت بیماری را افزایش دهند.-

هیچ نظری موجود نیست: