کوید19 ایمنی گله ای نمی دهد

"#ایمنی_گله‌ای" یا Herd immunity با کووید۱۹ اشتباه است و توسط سازمان جهانی بهداشت رد شده است. عوارض جانبی بلند مدت ابتلا به ویروس کرونا حتی اگر بدون علامت باشد، باز هم بسیار بسیار خطرناک است.

ابتلای جامعه به کووید۱۹ ایمنی نمیدهد. بهترین راه، نگرفتن ویروس، در خانه ماندن است. زیرا حتی ابتلا به فرم خفیف یا بدون علامت کووید۱۹ میتواند #عوارض_بلند_مدت و خطرناکی داشته باشد.

#عوارض_جانبی که ممکن است ماه‌ها یا سالها بعد از ابتلا به ویروس کرونا ایجاد شود و ممکن است بسیار خطرناک باشد.

درست است که ویروس کرونا در دسته ویروسهای تنفسی طبقه بندی شده است، اما ما هنوز سیکل زندگی این ویروس و عوارض طولانی مدت آنرا نمیدانیم.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، ۸۰ درصد افراد یک جامعه بدون علائم، مبتلا به این ویروس میشوند و ۲۰ درصد دچار علائم و ۲ در صد جان خود را با این ویروس از دست می‌دهند.

مسله اصلی در کووید۱۹ چگونگی ورود این ویروس به بدن است.

این ویروس تاجدار از دو طریق وارد سلولهای ریه میشوند.

تاجهای روی سطح کووید۱۹ عملکردی مانند یک "کلید" دارند، و از دو قسمت تشکیل شده‌اند.

 قسمت بلند مانند بدنه کلید و سر تاجها مانند دندانه‌های کلید هستند. آنها میتواند روی سلولهای ریه که دارای یک آنزیم به نام مبدل آنژیوتنسین۲  است قرار گرفته و به راحتی دری برای ورود به سلولهای ریه باشند.


🔔  اما طریق دوم ورود ویروس کووید۱۹

ویروس بر روی سطح سلول میچسبد و چون ساختار جدار ویروس چربی یا لیپید است، به راحتی میتواند بدون استفاده از تاجها وارد سلول هدف شود.

افراد مبتلا به کووید۱۹ زمانی دچار سرفه و علائم میشوند که ویروس با تاج و از طریق گیرنده ACE2 وارد سلول ریه شده باشد. علت علمی این مسئله آن است که منع کننده و یا بلاک کردن گیرنده ACE2 ایجاد #سرفه میکنند.

ما پدیده سرفه را در افرادی که داروهای ضد  فشار خون که مکانیسم آن از طریق منع یا مهار گیرنده آنژیوتنسین است، را می‌بینیم.

طبق گزارشها، بسیاری از افرادی که مبتلا به کووید۱۹ به فرم سخت و علائم دار شده و بستری و درمان شده‌اند و تست کووید۱۹ آنها پس از بهبودی، منفی شد، بعد از حدود یک ماه دوباره با علائم بیماری به بیمارستان مراجعه کردند و تست آنها مثبت شد.

این نشان میدهد که ابتلا به کرونا لزوما #ایمنی نمیدهد حتی این مسله را رسما سازمان جهانی بهداشت منتشر کرد:

🔔   "ابتلا به ویروس کووید۱۹ لزوما ایمنی نمیدهد زیرا سلولهای دفاعی بدن ماده‌ای به نام #پادتن علیه کرونا تولید نمیکنند."


این به معنی چیست؟

ما با ویروسی روبرو هستیم که میتواند از دو طریق وارد سلولهای بدن شود.

اگر روی آن سلول گیرنده، مبدل آنژیوتنسین۲ باشد با تاج، اما اگر روی سلول گیرنده، #مبدل_آنژیوتنسین۲ نباشد به راحتی خود را در جدار سلول فشرده و وارد میشود و میتواند مدت ها در سلول ها مخفی بماند.

اما خطر واقعی و بلند مدت ابتلا به کووید۱۹  در قسمتهایی از بدن است که ابتدا به نظر میرسد ربطی به یک ویروس تنفسی و ریوی نداشته ولی دارای گیرنده مبدل آنژیوتنسین۲ هستند.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ — مکانیسم عمل curzerene در پیشگیری و درمان بیماری ویروسی کرونا(covid19 ). مکانیسم اثر آلکالوئید curzerene موجود در صمغ مُرمَکی در 
از جمله:
#قشر_مغز ساقه مغز هیپوتالاموس
سلولهای #جدار_روده
سلولهای #کلیه
#ریه
#قلب
#جدار_عروق


 🔔 #گلبول_سفید در خون و یا ریه قادر به  #شناسایی_ویروس کرونا نیستند. زیرا شناسایی این ویروس باید توسط #سیستم_ایمنی_سلولی به خصوص سلولهای T صورت بگیرد. تا آنها دستور ساخت #پادتن را به سلولهای B بفرستد. اما سلولهای T هیچگاه این دستور را نمیفرستند زیرا قادر به شناسایی #ساختار_ژنتیکی کووید۱۹ نیستند.

چرا؟
 از این نظر این ویروس دارای ساختاری مشابه  #ویروس_ایدز است، که میتواند سلول T4را فریب دهد.  پس سیستم #ایمنی_سلولی، آنرا شناسایی نکرده و به راحتی میتوانند از طریق خون وارد همه قسمتهای بدن شود.

 ابتدا قسمتهایی که گیرنده  ACE2 دارند و بعد در هر سلول دیگر. اما چون از نظر #ویروس_شناسی، فعلا در قسمت ویروسهای تنفسی هستند و محیط ریه برای آنها مناسبتر است، ابتدا بیشتر علایم #بیماری_ریوی ظاهر میشود. اما گزارشهای زیادی از #عوارض_پوستی و یا اختلال در #حافظه در مبتلایان به #کووید۱۹ داده شده که نشان از ورود این ویروس به مغز و سایر قسمت های بدن است.


•••
@DrYazdanniaz

هیچ نظری موجود نیست: