Anorex ، LINEA ، Nobesine ، Prefamone ، Regenon ، Tepanil ، Tenuate دی اتیل پرویپون هیدروکلراید

Amfepramone

دی اتیل پرویپون هیدروکلراید، با نام تجاری تنوایت (TENUATE) ، از جمله داروهای لاغری است که نباید بدون تجویز پزشک و متخصص مصرف شود. این دارو باید نیم تا یک ساعت قبل از غذا و ۴ تا ۶ ساعت قبل از خوابیدن درسته و بدون جویدن و خرد کردن بلعیده شود و نباید بیش از ۳-۱ ماه مصرف شود. مصرف این دارو هنگامی در کاهش وزن موثر است که به همراه آن از رژیم های لاغری توام با ورزش نیز استفاده شود. در صورت مبتلا بودن به فشار خون بالا، پرکاری تیروئید ، آب سیاه ، بیماری قند ، اعتیاد به الکل ، مشکلات قلبی و تصلب شرایین و نیز در دوران حاملگی و شیردهی استفاده از این دارو توصیه نمی شود.
● عوارض جانبی این دارو
عوارض خفیف استفاده از این دارو شامل مشکلات بینایی ، خشکی دهان ، بی خوابی ، بدخلقی ، ناراحتی معده ، یبوست و تغییر میل جنسی است.


عوارض متوسط ناشی از استفاده از این دارو عبارتند از درد قفسه سینه، مشکلات ادراری ، تنفسی و قلبی و عوارض شدید آن عبارتند از :
افزایش فشار داخل ریه ، بیماری های دریچه ی قلب، ناآرامی یا آشفتگی ، لرزش و اضطراب ، سردرد، سرگیجه ، بی خوابی ، خشکی دهان ، اسهال یا یبوست. در صورتی که شما یکی از افراد مصرف کننده ی این دارو هستید، به محض بروز یکی از واکنش های حساسیتی ، مشکلات تنفسی ، ورم لب ها و زبان و صورت ، کهیر، بی نظمی ضربان قلب ، تهوع و استفراغ و گیجی فوراً به پزشک یا فرد تجویز کننده ی این دارو مراجعه کنید.
عوارض جانبی دارو عبارتست از : خشکی دهان ، یبوست ، سرگیجه ، سیاهی رفتن چشم ، ناراحتی معده ، ناآرامی و درد قفسه سینه.
مصرف این دارو نباید از ۸ تا ۱۲ هفته بیشتر شود . مقدار و نحوه مصرف آن، یک بار در روز، ۶۰-۳۰ دقیقه قبل از غذاخوردن با شکم خالی و بهترین زمان، قبل از صبحانه است و اگر زمان دیگری مورد نظراست ، حداقل ۴ تا ۶ ساعت قبل از خواب مصرف شود؛ زیرا از اثرات این دارو، بی خوابی ذکر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: