مالزی: از فیس بوک برای استخدام زنان حامل مواد مخدر استفاده می شود

مالزی: از فیس بوک برای استخدام زنان حامل مواد مخدر استفاده می شود

مقام های مالزی از این موضوع اظهار نگرانی کرده اند که گروه های بین المللی قاچاق و معامله مواد مخدر از سایت های دوستیابی و شبکه های اجتماعی در اینترنت مانند فیس بوک، برای استخدام شمار رو به افزایش زنان جوان به عنوان حامل و رابط دلالی مواد مخدر استفاده می کنند.
وزارت امور خارجه مالزی روز پنجشنبه (۲ دسامبر)، گفت مردان مجرم وارد شبکه های اجتماعی در اینترنت می شوند و با حرف های عاشقانه، زنان جوان را گول می زنند و به دام دوستی می کشانند تا از طریق آنها معاملات مواد مخدر خود را انجام دهند.
ریچارد رایوت، معاون این وزارتخانه، گفت به این زنان جوان که اغلب دانشجو هستند، گفته می شود که به خاطر به اصطلاح دوستشان، پول یا هدیه ای بگیرند و بسته ها را به دست افراد مختلف برسانند.
مالزی  محلی برای قاچاق مواد مخدر به  استرالیا هونگ کونگ و ژاپن است
آقای رایوت گفت که اغلب مجرمان اهل نیجریه و آفریقای جنوبی هستند. وی از زنان جوان خواست محتاط تر باشند و متوجه باشند که سر رشته این گونه هدیه ها معمولا به یک تعهد ناخواسته متصل است.
آقای رایوت در گفتگو با خبرگزاری فرانسه افزود: "این روند مدتی است که ادامه داشته است. مجرمان مثلا در فیس بوک دختران جوان را جذب حرف های خود می کنند با آنها چت می کنند، دوستشان می شوند، اعتماد آنها را جلب می کنند و بعد از آنها به عنوان حامل مواد مخدر قاچاق شده استفاده می کنند."

او گفت: "به این زنان جوان گفته می شود که خرج سفرشان به ژاپن، چین و آمریکای جنوبی تامین می شود و فقط باید کیف یا بسته ای را با خود حمل کنند. ما به زنان جوان عضو این شبکه های اینترنتی توصیه می کنیم که قبل از این که این سفرها یا هدیه ها را قبول کنند به شرایطی که برای آن گذاشته شده است، فکر کنند."
معاون وزارت امور خارجه مالزی گفت از سال ۱۹۹۱ به این سو ۱۵۶۰ شهروند مالزی در خارج از این کشور بازداشت شده اند که ۷۸۵ حامل مواد مخدر بوده اند؛ از این تعداد ۱۴۹ نفر زن بوده اند.
آقای رایوت به خبرگزاری فرانسه گفت که هفتاد تن از زنان حامل مواد مخدر که بازداشت شده اند با حکم اعدام مواجهند. اما او خبر نداشت چه تعداد از آنها روی سایت فیس بوک استخدام شده بودند.

opium.site: زنی که در داخل واژن خود 54 بسته هروئین و پول نقد پنهان ...
opium.site: بازداشت بیش از 200 مظنون به قاچاق مواد مخدر در عربستان ...

هیچ نظری موجود نیست: