پیشرفت محققان در تشخیص سریع تر سرطان روده

پیشرفت محققان در تشخیص سریع تر سرطان روده

سلول سرطانی
تشخیص سریع تر بدخیمی های روده به افزایش موفقیت درمان کمک می کند
محققان می گویند به یافته های جدیدی دست پیدا کرده اند که می تواند به ایجاد روش های تشخیصی بهتر برای شناسایی زودهنگام سرطان روده و افزایش طول عمر بیماران کمک کند.
به گفته محققان دانشگاه کمبریج، آزمایش دو ژن مهم می تواند به افتراق زودهنگام تومورهای بدخیم در روده از پولیپ های خوشخیم موثر باشد و به آغاز به موقع درمان کمک کند.
به گفته آنها همه پولیپ های روده به غدد بدخیم تبدیل نمی شوند ولی همه غدد سرطانی در روده از پولیپ ها منشا می گیرند.
محققان دانشگاه کمبریج گزارش تحقیق بر 261 مورد از ابتلا به پولیپ خوشخیم و سرطان روده را در نشریه بین المللی مطالعات دستگاه گوارش و کبد منتشر کرده اند.
بر اساس این گزارش، مطالعات این محققان بر الگوی متیلاسیون ماده وراثتی سلول های روده تمرکز داشته است. این روند در تمایز سلولی اهمیت زیادی دارد.
در سلول های سالم، ترکیبی به نام گروه متیل مانع از تولید پروتئین به وسیله بعضی از ژن های خاص می شود. اختلال در این روند می تواند به بروز سرطان منجر شود.
به گفته دکتر اشرف ابراهیم، سرپرست محققان دانشگاه کمبریج، مطالعه بر تغییرات مولکولی می تواند تشخیص سرطان روده را در آینده تسهیل کند.
دکتر ابراهیم گفت: "بیشتر موارد سرطان روده از پولیپ های خوشخیم بوجود می آید که به غده سرطانی تبدیل می شوند. این مطالعه کمک می کند درک ما از تغییرات مولکولی که منجر به این تغییرات می شود، بیشتر شود."
به گفته او شناسایی این تغییرات مولکولی می تواند به ایجاد روش های تشخیصی سریع تر و بهتر کمک کند.
دکتر لزلی واکر، مدیر اطلاع رسانی بنیاد تحقیقات سرطان در بریتانیا می گوید شناسایی زودهنگام سرطان روده امکان درمان آن را افزایش می دهد.
به گفته دکتر واکر، محققان پیشرفت های زیادی در تشخیص و درمان سرطان داشته اند ولی همچنان باید مطالعات بیشتری انجام دهند تا به دستاوردهای بهتری برسند.
به گفته او چنین تحقیقاتی برای افزایش طول عمر بیماران حیاتی است.
منبع بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: