Norcocaine نورکوکائین متابولیت کوکائین باعث اثرات تراتوژنیک بر روی جنین می شود

 نورکوکائین  یکی از متابولیت های جزیی و کم کوکائین است که وقتی زنان باردار کوکائین مصرف  می کنند کوکائین در موقع عبور از جفت وقتی  به جنین می رسد تبدیل یه نورکوکائین می شود که اثرات تراتوژنیک بر روی جنین دارد
بررسی دوباره نوزادانی که پیش از تولد در معرض کوکائین قرار گرفته‌اند حاکی از آن است که کوکائین موجب افزایش نوزادان ناقص می‌شود، و بعضی از آنان در سراسر عمر خود از معلولیت رنج می‌برند، تنها به این‌ خاطر که مادرانشان در زمان بارداری کوکائین مصرف کرده‌اند. 
اثرات ویرانگر کوکائین شامل عقب‌ماندگی رشد در رحم، نابهنجاری‌های عصبی، بدشکلی اندام‌های تناسلی و ادراری، و سکته‌های مغزی است. این پژوهش‌ها حاکی از آن است که حتی یک‌بار مصرف کوکائین در طول بارداری می‌تواند آسیبی دیرپا در نوزاد ایجاد کند.
 کوکائین به‌سهولت از جفت عبور می‌کند و جنین بخش عمدهٔ آن را به‌ نورکوکائین (norcocaine) که داروی قوی‌تری است تبدیل می‌سازد.
 نورکوکائین در زهدان باقی مانده، جنین آن را به‌داخل مایع امینوتیک  رها می‌کند و سپس آن را می‌بلعد، و با این کار، خود را مکرراً در معرض نورکوکائین قرار می‌دهد. در حالی‌که یک وعده مصرف کوکائین و مواد حاصل از سوخت و ساز آن ظرف ۲ روز از بدن شخص بزرگسال خارج می‌شود، این‌کار در مورد جنین ۵ یا ۶ روز طول می‌کشد. درنتیجه، هیچ‌یک از نوزادانی که در معرض کوکائین قرار گیرند از اثرات ویرانگر آن مصون نمی‌مانند (جولین، ۱۹۹۲). 

opium.site: 2'-Acetoxycocaine دو استوکسی کوکائین...

opium.site: 4'-Fluorococaine - چهار فلوروکوکائین

هیچ نظری موجود نیست: