مخدر شیشه همچنان در دسترس‌تر از نان و آب Methamphetamine





 



Methamphetamine

مخدر شیشه همچنان در دسترس‌تر از نان و آب

بودجه پیشگیری و درمان فقط 5 میلیارد تومان

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده که در تهران زمان دسترسی به مخدر شیشه به کمتر از پنج دقیقه رسیده است. این در حالی است که زمان دستیابی به بسیاری کالاهای مورد نیاز دیگر از یک قرص نان تا یک بطری آب در شهر تهران دستکم 10 دقیقه است.

به گزارش خبرنگار نامه، «طه طاهری» از کاهش شدید قیمت مخدر شیشه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: قیمت مخدر شیشه در 2 ماه گذشته با توجه به ضرباتی که به شبکه‌های تولید مواد صنعتی وارد شده است، افزایش یافته، اما در حال حاضر قیمت این مخدر ویرانگر به یک میلیون تومان و میزان دسترسی به آن در تهران به کمتر از پنج دقیقه رسیده‌است.

این در حالی است که بخش گسترده ای از مخدر شیشه مصرفی در کشور در زیرزمین های به شکل آزمایشگاه تولید می شود.

طاهری درباره میزان ناخالصی‌های موجود در تریاک نیز گفت: از گذشته شبکه‌های توزیع‌کننده مخدر تریاک مواد خالص را در اختیار مشتری قرار نمی‌دادند و هم اکنون نیز آن را با مواد دیگری ترکیب و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند که باید میزان ناخالصی آن را از طریق بررسی‌های آزمایشگاهی احصاء کرد.

این در حالی است که حوزه درمان و پیشگیری با کمبود منابع مالی شدید مواجه است. در همین حال، مدیر کل پیشگیری و در‌مان اعتیاد سازمان بهزیستی از متوقف شدن طرح راه اندازی خانه‌های میان راهی برای معتادان به دلیل کمبود اعتبارات خبر داده و می‌گوید: متاسفانه اعتبار لازم برای اجرای این پروژه تامین نشد.

فرید براتی سده با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری قرار بود به منظور حمایت‌های اجتماعی از معتادان تعدادی خانه میان راهی برای این افراد در سطح استان‌های مختلف ایجاد شود که البته این برنامه عملیاتی نشد.

به گفته این مقام مسئول در حوزه اعتیاد، برای پیشگیری و درمان اعتیاد در سراسر کشور 25میلیارد تومان بودجه لازم است، درحالی‌که امسال فقط پنج میلیارد تومان برای انجام این کار درنظر گرفته شده بود.

فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و در‌مان اعتیاد سازمان بهزیستی با اعلام این خبر، ‌گفت: بودجه بخش پیشگیری و درمان اعتیاد کشور امسال 32درصد افزایش یافته و به پنج میلیارد تومان رسیده است که از این میان دو میلیارد و 500میلیون تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، یک میلیارد و 600میلیون تومان از طرف وزارت بهداشت و 900میلیون تومان از طریق سازمان بهزیستی به امر پیشگیری و درمان اعتیاد اختصاص داده شد.

او افزود: با این مبالغ نمی‌توان اعتیاد را در کشوری که در معرض آسیب‌های خارجی و پیرامونی قرار دارد، پیشگیری و درمان کرد.

opium.site: اگر مائوتسه تونگ ورضا شاه سر کار بودند به مخدر شیشه ...
0

هیچ نظری موجود نیست: