قارچ مقدس
مجیک ماشروم یا قارچ های مقدس اصطلاحا به خانواده ای از قارچها اطلاق
می گردد که دارای سیلوسیبین و سیلوسین هستند. از نظر ساختار
سیلوسیبین و سیلوسین دو فرم قابل تبدیل به هم هستند که پس از ورود به بدن به صورت
سیلوسین جذب می شوند.مصرف مجیک ماشروم موجب بروز نشاط و سرخوشی در مصرف کننده می
گردد. سیلوسیبین با تقلید عملکرد سرتونین در مغز باعث تغییر در آگاهی مصرف کننده
گشته و بسته به شرایط می تواند در نهایت به یک تریپ خوب و یا بد
منجر شود.
در یک تریپ خوب مصرف کننده بدون اختیار می خندد چرا که در حال تجربۀ یکی از بهترین و عجیبترین دقایق است. همه چیز در حال حرکت و رزونانس است. ذهن در آزاد ترین شکل ممکن به صورتی خارق العاده توانایی هایش را به نمایش می گذارد و این دقیقا همان اتفاقی است که در یک تریپ بد نیز می افتد. تریپ خوب و بد دو روی یک سکه هستند که با توجه به شرایط محیطی و اطرافیان اتفاق میافتد. در اینجا لغت تریپ به معنای سفر است. سفری روحی به درون.عملکرد قارچهای مقدس همانند آینه است. آینه ای روحی که فرد می تواند نه تنها روح خود (با تمام نواقص و کاستیها) را در آن مشاهده کند بلکه به کمک آن و با متمرکز کردن آگاهی در سیر وقایع تغییر ایجاد کند. (مانند ماریا سابینا که به درمان بیماری ها می پرداخت). در این مجموعه به نحوه ی استفاده از قارچهای مقدس برای کسب آگاهی نسبت به خود و محیط می پردازیم و نحوه ی استفاده از آنها را نه برای نشاط و سرخوشی که به عنوان (Spiritual Tool) ابزارهایی مقدس برای درک بهتر و دقیقتر خود و کسب آگاهی پیرامون جهان اطرافمان شرح می دهیم. در حقیقت همانطور که بسیاری از دیدن چهرۀ خود در آیینه وحشت دارند استفاده از قارچهای مقدس به عنوان ابزارهای روحی برای همگان امکان پذیر نیست. در اینجا لازم است متذکر شوم که لغت روح کاملا جدا از تعالیم مذهبی و حتی اعتقاد به خالق و پدید آورنده است و روحانی بودن امری کاملا جدا (و گاهی متناقض!) از مذهبی بودن است. یک روحانی تنها به دنبال حقیقت است و برای یافتن آن به صورت مشقت بار لایه های روح خود را بدون قضاوت و تعصب می کاود. او از مواجه شدن با تصویر زشت روح خود در آینه حقیقت نمی ترسد (هرچند که بسیار هراس آور است!) و از آن فرار نمی کند.
در یک تریپ خوب مصرف کننده بدون اختیار می خندد چرا که در حال تجربۀ یکی از بهترین و عجیبترین دقایق است. همه چیز در حال حرکت و رزونانس است. ذهن در آزاد ترین شکل ممکن به صورتی خارق العاده توانایی هایش را به نمایش می گذارد و این دقیقا همان اتفاقی است که در یک تریپ بد نیز می افتد. تریپ خوب و بد دو روی یک سکه هستند که با توجه به شرایط محیطی و اطرافیان اتفاق میافتد. در اینجا لغت تریپ به معنای سفر است. سفری روحی به درون.عملکرد قارچهای مقدس همانند آینه است. آینه ای روحی که فرد می تواند نه تنها روح خود (با تمام نواقص و کاستیها) را در آن مشاهده کند بلکه به کمک آن و با متمرکز کردن آگاهی در سیر وقایع تغییر ایجاد کند. (مانند ماریا سابینا که به درمان بیماری ها می پرداخت). در این مجموعه به نحوه ی استفاده از قارچهای مقدس برای کسب آگاهی نسبت به خود و محیط می پردازیم و نحوه ی استفاده از آنها را نه برای نشاط و سرخوشی که به عنوان (Spiritual Tool) ابزارهایی مقدس برای درک بهتر و دقیقتر خود و کسب آگاهی پیرامون جهان اطرافمان شرح می دهیم. در حقیقت همانطور که بسیاری از دیدن چهرۀ خود در آیینه وحشت دارند استفاده از قارچهای مقدس به عنوان ابزارهای روحی برای همگان امکان پذیر نیست. در اینجا لازم است متذکر شوم که لغت روح کاملا جدا از تعالیم مذهبی و حتی اعتقاد به خالق و پدید آورنده است و روحانی بودن امری کاملا جدا (و گاهی متناقض!) از مذهبی بودن است. یک روحانی تنها به دنبال حقیقت است و برای یافتن آن به صورت مشقت بار لایه های روح خود را بدون قضاوت و تعصب می کاود. او از مواجه شدن با تصویر زشت روح خود در آینه حقیقت نمی ترسد (هرچند که بسیار هراس آور است!) و از آن فرار نمی کند.
در اینجا سعی خواهد شد تا بیشتربر روی جنبۀ عملی استفاده از قارچهای
مقدس به عنوان ابزارهای روحی تاکید شود که مطالب تهیه شده بنابر تجربه ی شخصی
نویسنده بوده و به هیچ وجه برای دیگران توصیه نمی شود(چه اینکه اکثر دولت ها
استفاده ازمجیک ماشروم را غیر قانونی اعلام کرده اند) این مجموعه در چهار و یا
حداکثر پنج بخش تهیه خواهد شد که در پایان با معرفی منابع مختلف برای علاقمندان
امکان جستجوی بیشتر و تحقیقات شخصی را فراهم می آورد.
توهم یا حقیقت :
مطمئناً همگی در مورد مواد روانگردان و یا توهم زا بسیار شنیده ایم.
بسیاری با دسته بندی قارچهای مقدس و آیاهواسکا و ... در گروه توهم زاها به راحتی
بر این نکته پافشاری می کنند که تجربیات کسب شده تحت تاثیر این مواد صرفا توهم و
خیال بوده و با آنچه که حقیقت است تفاوت دارد. در صورتی که این موضوع کاملا برعکس
است ! به این معنی که مشاهدات ما تحت تاثیر قارچ بسیار به واقعیت نزدیکتر است تا
در حالت عادی ! اگر چه این صحبت ممکن است در نظر اول بسیار دور از ذهن و بی معنی
جلوه کند. مخصوصا که به علت دگماتیسم
(تعصب) و پیش ضمینه ی ذهنی که می تواند ملاک قضاوت ما قرار گیرد با
دسته بندی این مواد به عنوان توهم زا از قبل پذیرفته ایم که بنای قضاوتمان
را بر غیر واقعی بودن شواهد قرار دهیم. چه اینکه بسیاری که با این پیش ضمینۀ قضاوت
و دگماتیسم با این قضیه برخورد می کنند هرگز تجربه ای عملی در این ضمینه نداشته و
تنها آنچه را که از محیط می گیرند مبنای قضاوت قرار می دهند. قبل از هر چیز لازم
است اندکی در مورد چیزی که به آن نام واقعیت بیرونی می دهم صحبت کنیم.
آنچه که ما به عنوان جهان اطراف خود می بینیم در حقیقت معجونی است از
آمال و آرزو های ما که با علایق ما و در طی سالیان سال توسط ذهن ما ساخته می
شود.در حقیقت آنچه که به عنوان رابطه ی ما با جهان پیرامون و حاصل آن وجود دارد در
نتیجه اعتقادات و قضاوتهای ماست. جهانی که ما می بینیم به همراه خودمان در واقع
چیزیست که ما در ذهن خود بر اساس آنچه که از محیط دریافت می کنیم و بر اساس آنچه
که به آن اعتقاد داریم می سازیم. آنچه که می بینیم نه تنها وجود ندارد بلکه بازتاب
عکسی است که در ذهنمان و بر اساس قضاوتهایمان از محیط پیرامونی ساخته ایم. یک
محصول ! در واقع آنچه که به عنوان حقیقت می بینیم وجود خارجی ندارد.
من چه کسی هستم ؟
راههای زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد. می توان آن را از
دیدگاه مذهبی پاسخ داد. می توان آن را به صورت علمی بررسی کرد. ممکن است پاسخ ما
در نتیجۀ مطلب جدید و یا حرف جدیدیست که شنیده ایم و می پنداریم که صحیح است. حتی
ممکن است درجواب آن پاسخی دهیم که می دانیم اشتباه است اما دوست داریم که آن را
درست تصور کنیم . در واقع ذهن ما با فیلتر کردن حقایق و انتخاب آنچه که احساس
امنیت بیشتری را در ما بر می انگیزاند به عنوان ورودی و سپس قضاوت (هر چند صادقانه
و منطقی) بر اساس آن به اصطلاح حقایق برای خود تصویری از دنیا و روابط را شکل می
دهد که ما از آن به حقیقت تعبیر می کنیم. این حقیقت شامل خودمان هم می شود و ما در
برخورد با دیگران همان طرز فکری را در پیش می گیریم که در مورد خودمان فکر می
کنیم. ما دیگران را همانگونه مورد قضاوت قرار می دهیم که خودمان را و در این بین
آنچه به نظرمان خوشایند تر و بالطبع درست تر است که به ما احساس امنیت بیشتری می
دهد. کلید اصلی ترس است. ذهن ما چیزی را به عنوان حقیقت قبول می کند که
احساس ترس کمتری را ایجاد کند و با ایجاد دیوارهای محافظ در اطراف شخصیت و دنیای
ما و در واقع با حذف واقعیاتی که منشا ترس ما هستند جهانی خیالی و بر پایه ی تنها
بخشی از واقعیت را بنا می کند تا بدین نحو باعث احساس امنیت بیشتری شود. از بدو
تولد لایه ها و دیوارهای بسیاری در اطراف ما بوجود می آید که عبور از تمامی آنها
برای دریافتن آنچه که حقیقت نامیده می شود بسیار دشوار است. در واقع با فروریختن
هرکدام از این دیوارهای ذهنی ما بیش از پیش دچار احساس عدم امنیت می شویم. قارچهای
مقدس یکی از سریع ترین و بالقوه ترین ابزارها برای عبور از تمامی دیوارهایی هستند
که در طول سالیان سال ذهن ما برای مواجهه با احساس عدم امنیت در برابر دنیای خارج
ساخته است. در صورت استفادۀ درست از این ابزارما می توانیم با پس زدن عمیق ترین
لایه های دگماتیسم در وجود خود و دریدن نقابهای ساختگی و ذهنی به آنچه که واقعیت
درونی است دست یابیم. درست است که میکروسکوپ تنها اجسام کوچک را بزرگ می کند
اما یک پژوهشگر با آگاهی از روش درست بکار گیری میکروسکوپ می تواند از همین قابلیت
سادۀ بزرگ کردن استفاده کند. در واقع قارچهای مقدس همانند آیینه ای هستند که ما در
آنها می توانیم خود و جهان اطراف را بدون پیش داوری و به صورت حقیقی ببینیم. مسلما
برخورد با حقایق برای ما که سالهاست در زیر نقابها و در پشت دیوارهای تعصب و پیش
داوری پنهان شده ایم بسیار سخت خواهد بود. مخصوصا که این برخورد بر خلاف روشهای
دیگر روحی (مانند یوگا کوندالینی) که به صورت تدریجی به دست می آید ناگهانی و
بسیار سریع است. به یک باره تمامی پرده ها کنار رفته و حقیقت دردناک و وحشتناک خود
را نشان می دهد. به همین منظور استفاده از قارچهای مقدس به عنوان ابزارهای روحی به
همگان توصیه نمی شود. مسلما مانند تمام ابزارهای دیگر برای گرفتن بهترین نتیجه
باید ابتدا از عملکرد ابزار آگاهی یافت و بعد نحوۀ به کار گیری آن را آموخت.
بسیار مهم است که بین استفاده از مجیک ماشروم به عنوان تفریح و لذت و
استفاده از آن به عنوان ابزاری روحی تفاوت قایل شویم. یک فرد ممکن است بارها و
بارها از مجیک ماشروم استفاده کند و تحت تاثیر شگفت انگیز آن حالت سرخوشی و نشاط و
لذت وصف ناشدنی را تجربه کند اما هرگز از این ابزار برای کسب حقیقت استفاده نکند
چه اینکه دنیای قارچهای مقدس به اندازۀ کافی عجیب و گیج کننده است و جذب شدن مصرف
کننده به اشکال و رنگها ی خارق العاده امری طبیعی است. در مورد گیاهان مقدس و به
خصوص قارچ های مقدس اتفاق نظر بر این است که خود قارچ عملاً نقش راهنما و معلم را
بازی می کند و مصرف کننده تنها با دانستن نحوۀ عملکرد و نحوۀ استفاده می تواند
حقیقت ناب را از حقیقت مجازی (چیزی که تنها می پنداریم حقیقت است) تشخیص دهد.
کاکتوس پیوت یا کاکتوس مقدس
Peyote-Lophophora Williamsi |
از
دیگر گیاهان مقدس که مانند قارچ به تنهایی می تواند نقش راهنما را بازی کند می
توان به کاکتوس لوفوفریا ویلیام سی (
پیوت) اشاره کرد نخستین و مهمترین درسی که قارچ های مقدس می آموزند نشان
دادن خود به مصرف کننده است. چرا که فرد بدون شناخت و دیدن خود (آنطور
که هست و نه آنطور که می پنداریم هست) هرگز قادر نخواهد بود به شناختی در باره ی
جهان پیرامون دست یابد. در اینجا خود به معنای فرد بدون تعلقات و ماسک هایی است که
به مرور زمان توسط وی ساخته شده است . ذات حقیقی و بدون هیچ پیش داوری .همانطور که
قبلا هم گفته شده برای بسیاری از افراد مواجه شدن با این خود بسیار سخت و دردناک
است چرا که باید کاستی ها و نقایصی را که عمری برای پوشاندن آنها زحمت کشیده اند
را به صورتی عریان بپذیرند و این باعث بوجود آمدن ترس بی پایان می شود نخستین
درس این است : قبول واقعیت همانطور که هست. نه خوب و نه بد. تنها آنچه که هست و
بدون هیچ قضاوتی
در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنم که تجربیات کسب شده تحت
تاثیر قارچ های مقدس به مقدار زیادی به نوع قارچ و میزان مصرف شده مربوط است. قارچ
های ضعیف و یا مقادیر کم از قارچ های قوی به ندرت می توانند آنطور که باید به
عنوان ابزاری روحی موثر باشند و تنها موجبات سرخوشی مصرف کننده را فراهم می کنند
در حالی که درمقادیرکافی ترس و اضطراب ناشی از مشاهده ی حقیقت سرخوشی و لذت را
کاملا تحت تاثیر قرار داده و این قضیه حتی در افراد با تجربه نیز صادق است.در
پایان این مجموعه سعی خواهد شد که مطالبی کلی در مورد انواع قارچهای سیلوسیبین و
قدرت آنها در مقایسه با هم و نحوه ی پرورش آنها ارائه گردد.
همانطور که در مطالب قبل گفته شد قارچهای مقدس در حقیقت مانند آینه
هایی عمل می کنند که ما می توانیم در آن خود و جهان اطراف را مشاهده کنیم و این
دقیقا در تضاد با عملکرد جامعه است. در اجتماع انتظارات و روابط به گونه ایست که
به طور مداوم سعی در تغییر و تطبیق خود حقیقی با شرایطی دارد که بازهم توسط
اجتماع تحمیل می گردد. جامعه با فشار روزانه و بیش از حد خود حقیقی ما را
به صورت ناخودگاه مجبور می سازد تا با به صورت زدن ماسک ها و پوشاندن نقص ها و
کاستی ها امکان بقای بیشتری را در رقابت با همنوعان و طبیعت به دست آورد.به مرور
زمان این ماسکها که تنها برای حفاظت از ما در برابر دنیای بیرونی و توسط خود ما
ساخته شده اند به جزیی از ما تبدیل می شوند که امکان تفکیک آنها از خود حقیقی
بسیار مشکل است. قبل از آنکه به طور دقیقتر به نحوۀ مشاهده و تغییر در خود حقیقی
بپردازیم لازم است اندکی در مورد ارتباط بین ذرات و اجزای تشکیل دهنده ی جهان ماده
صحبت کنیم.
همانطور که می دانیم جهان مادی از اجزایی به نام مولکول تشکیل شده که
خود شامل اتمها می شوند. در اتمها ذرات بسیار کوچکی که الکترون و پروتون و نوترون
نامیده می شوند نقش ذرات ساختاری و بنیادین ماده را بازی می کنند. جهان ماده چه در
سطح کوچکترین اجزای بنیادی و چه در سطح عظیم ترین مجموعه های پیچیده جهانیست که
تمام اجزای آن کاملا با یکدیگر در ارتباط بوده و بر روی هم تاثیر می گذارند. در
اینجا برای توضیح این موضوع از فیزیک کوانتوم و نظریه ی آشوب استفاده می کنیم.
آنچه که به کمک نظریه کوانتوم امروزه می توانیم در مورد ماهیت هسته و الکترون ها توضیح دهیم بسیار متفاوت از تصویر عمومی و تصورات رایج در مورد این ذرات بنیادین (صرف نظر از کوارکها به عنوان اجزای سازنده ی این ذرات) است. یکی از بزرگترین دستاورد های این نظریه اثبات ارتباط تمام ذرات در سطح ذرات بنیادی است. هنگامی که ما سعی می کنیم تا ذرات سازنده ی اتم را به صورت منفرد و تنها ببینیم این ذرات دیگر وجود خارجی ندارند و به ناگاه بعد از ورود ما به اتم تمام ذراتی که تا قبل ازآن وجودشان ثابت می شده ناپدید می شوند! این سخن به این معنی است که ذرات سازنده اتم ها تا زمانی قابل دیدن توسط یک ناظر خارجی هستند که به صورت منفرد بررسی نشده و در ارتباط با ذرات دیگر مورد تحقیق قرار بگیرند و در حقیقت ماهیت وجودی هر ذره تنها وقتی معنی پیدا می کند که در ارتباط با ذره ای دیگر باشد. در این سطح اشیا معنی خود را از می دهند و زمان غیر قابل درک است و تنها جهانی از روابط بین ذرات بنیادین مشاهده می شود. بر طبق این نظریه اگر ما دو ذرۀ بنیادین مانند الکترون را تصور کنیم و تغییری در یکی از آنها ایجاد کنیم به طرز عجیبی شاهد بروز تغییر در ذرۀ دوم خواهیم شد و این تغییر کاملا مستقل از مسافت بین این دو ذره است. این بدان معناست که تمام ذرات سازنده ی هستی در سطح ذرات بنیادین با یکدیگر در ارتباط هستند و هر تغییر هر چند جزیی باعث تغییر در ذرات دیگر خواهد شد.
آنچه که به کمک نظریه کوانتوم امروزه می توانیم در مورد ماهیت هسته و الکترون ها توضیح دهیم بسیار متفاوت از تصویر عمومی و تصورات رایج در مورد این ذرات بنیادین (صرف نظر از کوارکها به عنوان اجزای سازنده ی این ذرات) است. یکی از بزرگترین دستاورد های این نظریه اثبات ارتباط تمام ذرات در سطح ذرات بنیادی است. هنگامی که ما سعی می کنیم تا ذرات سازنده ی اتم را به صورت منفرد و تنها ببینیم این ذرات دیگر وجود خارجی ندارند و به ناگاه بعد از ورود ما به اتم تمام ذراتی که تا قبل ازآن وجودشان ثابت می شده ناپدید می شوند! این سخن به این معنی است که ذرات سازنده اتم ها تا زمانی قابل دیدن توسط یک ناظر خارجی هستند که به صورت منفرد بررسی نشده و در ارتباط با ذرات دیگر مورد تحقیق قرار بگیرند و در حقیقت ماهیت وجودی هر ذره تنها وقتی معنی پیدا می کند که در ارتباط با ذره ای دیگر باشد. در این سطح اشیا معنی خود را از می دهند و زمان غیر قابل درک است و تنها جهانی از روابط بین ذرات بنیادین مشاهده می شود. بر طبق این نظریه اگر ما دو ذرۀ بنیادین مانند الکترون را تصور کنیم و تغییری در یکی از آنها ایجاد کنیم به طرز عجیبی شاهد بروز تغییر در ذرۀ دوم خواهیم شد و این تغییر کاملا مستقل از مسافت بین این دو ذره است. این بدان معناست که تمام ذرات سازنده ی هستی در سطح ذرات بنیادین با یکدیگر در ارتباط هستند و هر تغییر هر چند جزیی باعث تغییر در ذرات دیگر خواهد شد.
یکی از نظریاتی که روابط بین اجسام را در ابعاد بزرگتر توضیح می دهد
نظریه اثر پروانه ایست که خود در واقع قسمتی از نظریه ی آشوب می باشد. در حقیقت
تئوری اثر پروانه ای حالتی خاص از تئوری آشوب است که نخستین بار در تحقیقات
هواشناسی تاثیر آن تایید شد. این نظریه در سال 1963 توسط ادوارد لورنز در آکادمی
علوم نیویورک مطرح گشت که حاصل تحقیقات وی بر روی مدلهای پیش بینی وضع هوا بود. وی
کشف کرد که اگر در معادلات ریاضی که برای پیش بینی وضع هوا به کمک سوپر کامپوترهای
آن زمان به کار برده می شد میزان ممیز تنها یکی ازورودی ها را به مقدار بسیارناچیز
و عملا غیر قابل تاثیر تغییر دهیم و مثلا به جای 0.506127 عدد 0.506 را استفاده
کنیم نتیجه ای کاملا متفاوت و حیرت انگیز را در پایان مشاهده خواهیم کرد.
او این نظریه را به نام اثر پروانه ای نام نهاد و بر طبق این نظریه
ثابت کرد که حرکت بالهای یک پروانه در برزیل می تواند باعث بروز طوفانی در تگزاس
شود. بعدها با گسترش ریاضیات نظریه ی آشوب که توضیح دهنده ی ارتباط و ریاضیات بین
اجزای یک مجموعه دینامیک نامنظم و تصادفی است ارائه شد. بر طبق این نظریه به راحتی
می توان ثابت کرد که تغییری بسیار کوچک در یک قسمت از یک سیستم عظیم و پیچیده ی
دینامیک که در آن روبط بین اجزا تصادفی هستند می تواند باعث بروز تغییراتی بنیادی
در آن سیستم شود و یک سیستم با اجزای کاملا بی نظم در مجموع دارای نظم و قابل پیش
بینی است . در واقع ذرات هستی چه در کوچکترین و بنیادی ترین ساختار و چه در
بزرگترین و تصادفی ترین سیستم ها با یک دیگر در ارتباط بوده و بر روی هم تاثیر می
گذارند. این سخن را می توان در تعالیم روحانی مختلف نیز مشاهده کرد. در بودیسم
قانون کارما و یا نتیجۀ اعمال نیز به بازگشت نتیجۀ یک عمل به منشا آن اشاره می کند
که ناشی از تاثیر و ارتباط بین ذرات است.
تصاویری که ذهن ما از جهان پیرامون خود و نتایج اعمالمان می سازد
بسیار شبیه به تصاویر هولوگرامی است. در تصاویر هولوگرامی اشکال در بعدی
پایین تر تصویر می شوند و مثلا ما جسمی که دارای سه بعد است را در صفحه ای که
دارای دو بعد است تصویر می کنیم. به همین ترتیب ذهن ما هم دنیای چهار بعدی را به
صورت سه بعد و تصویری هولوگرامی ذخیره می کند. این تصویر شامل تمام اتفاقاتی است
که از بدو تولد برای ما رخ داده است و ما همواره در حال حمل گذشته ی خود هستیم چرا
که دیگر زمان معنی نخواهد داشت. این گذشته دقیقا مانند لایه هایی برروی یک دیگر
انباشته و ذخیره می شود. درواقع تک تک اعمال ما نتیجۀ عملی است که در گذشته مرتکب
شده ایم و انتخابیست که حاصل آن باعث انتخابی دیگر شده و این زنجیره از اعمال ما
کاملا به یکدیگر وابسته است. به همین ترتیب اعمال ما باعث بروز تغییراتی در جهان
پیرامون ما می شوند که به نوبۀ خود باعث بروز تغییرات بزرگ و کوچک خواهند شد و
آنچه که به عنوان جهان بیرون لمس می کنیم به بیانی دیگر نتیجۀ اعمال خود ماست که
آن هم در نتیجۀ اعمالیست که در گذشته مرتکب شده ایم. به کمک قارچ های مقدس می
توانیم عملا تصویر انتخابها و نتایج اعمالمان که هر لحظه با ما هستند را ببینیم و
اثرات آنها را در ارتباط با جهان پیرامونمان درک کنیم. همینطور خواهیم آموخت که
چگونه با تغییر در این اشکال باعث تغییر در محیط اطرافمان شویم.
آیاهواسکا
Ayahuasca - Peru |
آیاهواسکا اصطلاحا
به معجونی از چند گیاه مختلف اطلاق می شود که سالهاست در بین ساکنین آمازون به
عنوان معجونی شفابخش در درمان بیماری ها و یا برای ارتباط با ارواح (خلسه) استفاده می شود .
بخش اصلی این معجون از
ترکیب گیاهانی است که دارای خاصیت غیر فعال کردن آنزیم مونوآمین اکسیداز هستند.
آنزیم مونو آمین اکسیداز به طور طبیعی در بدن پستانداران نقش تجزیه و اکسیداسیون
مونوآمینها را بر عهده دارد. امروزه داروهای فراوانی وجود دارند که برای درمان
افسردگی و اختلالات روانی با غیر فعال کردن آنزیم فوق
(دقیقا مانند کاری که آیاهواسکا انجام می دهد) موجب بروز نشاط و
سرخوشی در مصرف کننده می شوند. در معجون آیاهواسکا از یک یا چند گیاه با خاصیت -
غیر فعال سازی مونو آمین اکسیداز - به همراه ترکیبی از یک گیاه دارای دی ام تی
-دی متیل
تریپتوفان - استفاده می شود. دی ام تی یا دی متیل تریپتامین در واقع قویترین و بی
خطرترین ماده ی روانگردان شناخته شده توسط بشر است؛ قوی ترین از نظر تاثیر و
عملکرد. مسلما ال اس دی قویترین رونگردان شناخته شده است چرا که میزان لازم برای
تاثیر گذاری در ال اس دی چیزی در حدود 4 تا8 ملیونیوم گرم است. در دی ام تی این مقدار در حدود40 تا 60 هزارم گرم است
)دی ام تی سالهاست که به عنوان ماده ای مقدس و کلید ناشناخته های
بسیاری ذهن محققان را به خود مشغول کرده و جالبتر آنکه این ماده ی توهم زا نقش
اصلی را در فرآیند رویا دیدن در انسان بازی می کند و هر شب در مغز انسان به مقدار
قابل توجهی ترشح می شود ).
نکته ی جالب تر اینکه مصرف دی ام تی به تنهایی ( به صورت خوراکی ) تاثیر
چندانی نخواهد داشت چرا که مونوآمین اکسیداز های موجود در بدن آن را به راحتی
تجزیه می کنند. در معجون آیاهواسکا به علت وجود گیاهانی که دارای خاصیت بلوکه کردن
مونوآمین اکسیدازها هستند دی ام تی تجزیه نشده و در بدن جذب می شود.
معمولا از
ریشه ی گیاه میموزا که حاوی 4-5 درصد دی ام تی است در ترکیب با گیاهی به
نام بی کپی که دارای 1-2 درصد هارمین ( بلوکه کنندۀ مونو آمین اکسیدازها )
است استفاده می شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی ممکن است که به جای میموزا از
گیاه ویریدیس ویا چلیپونگا (معمولا در اکوادور) استفاده شود . هرگز
نسخه ای مشخص برای تهیۀ آیاهواسکا موجود نبوده و به معجون دو گیاه ( گیاهی دارای
دی ام تی و گیاهی دارای خاصیت بلوکه سازی مونو آمین اکسیدازها) به طور کلی
آیاهواسکا اطلاق می شود. با توجه به تجارب شخصی و یا روشهای مخفی آماده سازی
آیاهواسکا ممکن است چندین گیاه دیگر نیز به معجون اضافه شود. بنابه نظر ساکنان
آمازون مادۀ اصلی و روح هواسکا آیاهواسکاهمان گیاه بی کپی (و یا هر گیاه
دیگر غیر فعال کنندۀ مونو آمین اکسیداز) است و گیاه دارای دی ام تی صرفا برای رنگ
آمیزی و شفاف سازی سفر روحی استفاده می شودو معمولا برای افراد تازه کار و یا
کسانی که نسبت به معجون حساس نیستند کاربرد دارد چه اینکه معمولا شمن قبیله در
مراسم مذهبی و برای راهنمایی گرفتن از ارواح از هواسکایی استفاده می کند که دارای
دی ام تی نیست چرا که شمن قبیله که بارها و بارها تجربه ی سفر به عالم خلسه را
دارد نیازی به دی ام تی ندارد.
در این مراسم معمولا دو نوع مختلف معجون آماده می
شود. هواسکای قرمز برای شمن و هواسکای زرد برای افراد عادی. البته هرگز یک روش و
فرمول مشخص وجود نداشته و اسرار ساختن آیاهواسکا بسته به تجربه های شخصی و
راهنمایی های شمن می تواند متفاوت باشد. همانطور که گفته شد نقش اصلی
در این معجون بر عهده ی مواد بلوکه کننده ی مونو آمین اکسیداز ها است که از معروف
ترین آنها می توان به هارمین و هارمالین و تتراهیدروهارمین اشاره کرد. گیاه بی کپی
دارای 1 تا 2 درصد مخلوطی از هارمین و هارمالین هستند که به صورت رایج در ترکیب
آیاهواسکا استفاده می شود.
پگانوم هارمالا
pegannum harmala - flower |
pegannum harmala |
در آسیا و خاورمیانه گیاهی به نام
پگانوم هارملا وجود دارد که دارای 4 تا 7 درصد (تقریبا 3 برابر بی کپی)
هارمالین است. این گیاه در اوستای زردشت به نام هوما نام برده می شود که
ایندرا به کمک عصارۀ هوما دژهای نود و نه گانه دیو خشکسالی را نابود می کند. همچنین
معجون هوما سالها به عنوان معجونی اسرار آمیز توسط زردشتیان استفاده می گردیده که
امروزه تقریبا استفاده از آن به نحوی که در گذشته بوده وجود ندارد - شاید به طور
مخفیانه -. این گیاه عجیب و اسرار آمیز چیزی نیست بجز اسفند که امروزه برای دفع
بلا و کوری چشم شیطان ! در ایران و هند و پاکستان و بخشهای دیگری از آسیا سوزانده می شود. در
مورد هوما و رابطه ی آن با قارچهای مقدس (مجیک ماشروم) کتابهای بسیاری نوشته شده
است. در کتاب غذای خدایان نوشته ی ترنس مککنا به شواهد و مدارک معتبر و غیر قابل
انکاری برمی خوریم که ریشۀ هوما و سیلوسیبین (ماده ی موثر مجیک ماشروم) یکی است.
بحث در بارۀ هوما و اسفند فراوان است که در اینجا مجالی برای آنها نیست. از آنجا
که پگانوم هرملا (اسفند) تقریبا 3 برابر بی کپی دارای هارمالین و ترکیبات مشابه است
کاندیدای بسیار خوبی برای تهیه معجون آیاهواسکا به شمار می رود. امروزه آیاهواسکا
به 3 فرم تهیه می شود شود :
1- مدل سنتی که هنوز در آمازون استفاده می شود و ترکیب اصلی آن در بالا
ذکر شد.
2- مدل مدرن که در آن به جای چلیپونگا و یا بی کپی از پگانوم
هرملا(اسفند) استفاده می شود. این مدل آیاهواسکا بسیار بسیار قوی تر از مدل سنتی
است(به خاطر درصد بالای هارمالین در اسفند) که معمولا در نقاطی غیر از آمازون
استفاده می شود.
3- فارماهواسکا یا آیاهواسکای آزمایشگاهی که با مخلوط کردن هارمالین و
دی ام تی ساخته شده در آزمایشگاه(به طریق مصنوعی و یا استخراج از منابع گیاهی) به
دست آمده و معمولا در مطالعات آزمایشگاهی و تحقیقاتی کاربرد دارد.
تجربه ی آیاهواسکا تجربه ای عرفانی است که در طول آن فرد تجربه کننده
با دنیایی کاملا متفاوت مواجه می شود. دی ام تی و آیاهواسکا یکی دیگر از هزاران
مورد ناشناخته برای بشر امروزی هستند که برخلاف روانگردانهای دیگر هنوز در مراکز
تحقیقاتی بر روی خاصیت و نحوۀ عملکرد آنها مطالعه می گردد.منبع
این نوشته از وبلاگ
yatument: گیاهان جادویی
اما به نظر می اید مطالب نوشته شده کپی از نوشتجات ازیرس و نوشتجات باغ جادویی باشد ؟
Harmaline هارمالین
opium.site: تجربه یک ایرانی با ایاهواسکا در پرو (3)
opium.site: اثرات ضد سرطانی هارمین و هارمالین در اسپند و ایاهواسکا
opium.site: بنی اسراییل و توهم با ایاهواسکا (خدای دنیای توهم )
opium.site: دوز مصرف ماده مخدر روانگردان مسکالین Mescaline
opium.site: مسکالین و کاکتوس Lophophora williamsii
opium.site: مسکالین Mescaline
opium.site: معشوق مرا نخور لوفوفورا ؟ (پیوت )don't eat the my love ...
opium.site: کاکتوس پیوت کارخانه ساخت مسکالین
opium.site: کاکتوس پیوت -کاکتوس سن پدرو - مسکالینSan Pedro ...
opium.site: استخراج مسکالین از کاکتوس پیوت و سن پدرو
opium.site: تور گردشگری و اعتیاد مجیک ماشروم و ریتالین و پتیدین
opium.site: اثرات مجیک ماشروم و دوز استفاده از مجیک ماشروم
متامفتامین .حشیش .کراک.تریاک.مورفین .اکستاسی .مجیک ماشروم .شیشه
opium.site: همه در ایران باید یک بار 5 گرم قارچ جادویی (مجیک ماشروم ...
opium.site: مجیک ماشروم یک دارو است نه ماده مخدر (آثرات مجیک ماشروم در ...
opium.site: خطرات کشت و مصرف مجیک ماشروم (قارچ جادویی )
opium.site: تک دوز بالا ی مصرف مجیک ماشروم(قارچ جادویی ) می تواند ...
opium.site: Harmaline هارمالین
opium.site: خواص درمانی اسپند
opium.site: اثرات ضد سرطانی هارمین و هارمالین در اسپند و ایاهواسکا
opium.site: هارمین جادوی قرن
opium.site: اینکاها هارمین مصرف می کردند
opium.site: اثرات ضد سرطانی هارمین و هارمالین در اسپند و ایاهواسکا
opium.site: اسپند (هارمالین ) مشابه با ایبوگین داروی ترک اعتیاد ...
در ارتباط با قارچ مقدس چیست .مجیک ماشروم چیست کاکتوس پیوت چیست مسکالین چیست آیا هواسکا چیست . magic mushrooms-
Searches related to ayahuasca
ayahuasca experience
ayahuasca effects
ayahuasca retreat
ayahuasca tea
ayahuasca effects
ayahuasca retreat
ayahuasca tea
ayahuasca recipe
ayahuasca diet
ayahuasca ceremony
ayahuasca video
ayahuasca diet
ayahuasca ceremony
ayahuasca video
peyote effects
buy peyote
peyote trip
buy peyote cactus
buy peyote
peyote trip
buy peyote cactus
peyote stitch
growing peyote
peyote music
peyote cactus for sale
growing peyote
peyote music
peyote cactus for sale
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر