پژوهش: کشیدن علف در سنین پایین بهره هوشی را کم می‌کند Teen Marijuana Use Associated With Drop in Intelligence

http://www.timeslive.co.za/Feeds/Reuters_Images/2012/05/17/joint-dagga-marijuana-smoking-woman/ALTERNATES/crop_630x400/joint%2Bdagga%2Bmarijuana%2Bsmoking%2Bwoman
بیشتر بخوانید

opium.site: وزاتخانه حشیش و وزیر جهانی حشیش راجر کریستی THC ...

opium.site: ماری جوانا و حشیش در صدر پرمصرف ترین مواد مخدر در جهان

opium.site: فروش دستگاه سیگار پیچ حشیش و ماریجوانا در مغازه ها و ...

opium.site: حشیش .ماریجوانا.اسپایس .سالویا .تی اچ سی -کانابیس -THC

opium.site: تاریخچه خرید و فروش حشیش در تهران قدیم

اندازه متن
http://americannewsreport.com/wp-content/uploads/2012/08/Girl-Smoking-288x300.jpg
http://www.ruralintelligence.com/images/blogs/medical-marijuana_symbol.jpg یافته‌های یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نوجوانانی که از ماده مخدر ماری جوآنا یا‌‌ همان «عَلَف» استفاده می‌کنند، در سال‌های بعد و در سنین بزرگسالی با افت بهره هوشی و توان ذهنی مواجه خواهند شد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تحقیق یاد شده درباره اثرات طولانی‌مدت مصرف ماری جوآنا توسط پژوهشگران نیوزیلندی طی چند دهه و بر روی بیش از هزار داوطلب انجام شده است.


بر این اساس پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که نوجوانانی که در هفته دست‌کم چهار بار برگ خشک گیاه شاه‌دانه را به عنوان مخدر مصرف می‌کنند بعد‌ها، بین سنین ۱۳ تا ۳۸ سال، به طور متوسط هشت نمره از مجموع بهره هوشی خود را از دست می‌دهند.

این الگو در میان افرادی که تنها در بزرگسالی به کشیدن علف روی آورده‌اند مشاهده نشده است.


محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف‌کنندگان علف، یا به زبان عوام سیگاری، در مقایسه با هم‌سن‌های خود، مشکلاتی از قبیل کندی حافظه، عدم تمرکز و کاهش توان مغزی بیشتری نیز داشته‌اند، عوارض فوق در افرادی که کشیدن ماری جوآنا را از سنین پایین آغاز کرده‌اند شدید‌تر بروز کرده و به صورت مزمن نمایان می‌شود.

سنجش بهره هوشی داوطلبان نشان می‌دهد کسانی که در سنین نوجوانی مقادیر زیادی علف مصرف کرده‌اند، بدون استثنا در ۳۸ سالگی (سن سنجش در این تحقیق) از هوش کمتری برخوردار بوده‌اند. در مقابل، متوسط نمره «آی‌کیو» یا همان بهره هوشی در میان «تازه‌کار‌ها» با میزان ماده مصرفی کنونی این افراد رابطه مستقیم داشته است.


دکتر مادلین مِیِر، روان‌شناس و محقق مقطع فوق دکترا در دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی آمریکا، در این باره می‌گوید که «تأثیر ثابت مصرف گیاه شاه‌دانه بر توانایی‌های ذهنی اشخاص در واقع به سنین نوجوانی محدود می‌شود، بدین معنا که نوجوانان به طور خاص در برابر اثرات شاه‌دانه آسیب‌پذیر هستند».


شاید در نظر اول هشت نمره تنزل در آی‌کیو چندان هم جای نگرانی نداشته باشد. اما بر پایه تحقیقاتی که پیشتر انجام شده، همین میزان تحلیل رفتن بهره هوشی هم می‌تواند در زندگی شخص به شکل تبعاتی مخرب نمایان شود: برای نمونه، مشکلاتی در چشم‌انداز شغلی فرد، موفقیت حرفه‌ای و سطح درآمد وی مشاهده خواهد شد.


شایان توجه است که تنها پنج درصد از داوطلبان شرکت‌کننده در این پژوهش پیش از ۱۸ سالگی به استعمال منظم ماری جوآنا روی آورده‌اند. بدین ترتیب، محققان می‌گویند هنوز نمی‌توانند با قطعیت بگویند که آیا مصرف مقادیر کمتر علف نیز تأثیر مشابهی بر روی بهره هوشی فرد خواهد داشت یا خیر.

opium.site: کشف ژنهای جديد مرتبط با اندازه مغز و ميزان هوش در انسان

opium.site: داروی هوش ریتالین نیست

opium.site: کودکان با هوش تر بیشتر معتاد می شوند ؟Why Intelligent ...

opium.site: ریتالین هوش یا حافظه کدام را افزایش می دهد

opium.site: ژن هوش کشف شد باهوش ها خود را برای مرگ اماده کنید ؟

opium.site: ارتباط زیادی بین ژن و هوش نیست چیزی به نام ژن هوش نداریم ؟

Cannabis smoking 

 marijuana smoking

Marijuana Use at Young Age Lowers IQ

Early cannabis use hits intelligence: study

Teen Marijuana Use Associated With Drop in Intelligence - US News

Effects of Marijuana - The Health Effects of Marijuana

حشیش و گراس هوش مصرف‌کنندگان جوان را کاهش می‌دهد

                           

Study finds loss of intelligence with early marijuana use

August 27, 2012 | 6:37 p.m. CDT
In this April 20, 2005, file photo, a University of Colorado freshman, who did not want to be identified, joins a crowd smoking marijuana during a "420" gathering at Farrand Field at the University of Colorado in Boulder, Colo. People who started using marijuana persistently before age 18 risk losing some of their IQ by the time they're 38, a long-running study says.
 

هیچ نظری موجود نیست: