تریاک درمان همه درد ها است .Opium : the natural way to feel good


به گزارش چه خبرآنلاین؛ لاید خیلی شنیده اید این عبارت را " تریاک شرف دارد به این آشغال هایی که جوان ها می کشند" این باور از یک شعار می آید" تریاک درمان دردهاست"تریاک؛ درمان دردها
http://www.healthquality.va.gov/images/OpioidCPTN.jpgهنوز هم که هنوز است خیلی ها وقتی می خواهند در مورد مواد مخدر حرف بزنند؛ تریاک را از باقی مخدرها با یک عبارت جدا می کنند؛ تریاک دارو است. این باور که تریاک برای پیر زن ها و پیر مردها درمان دردهای ناعلاج است، زمانی ملکه ذهن ایرانی ها شد که ناصرالدین شاه در اطراف دارالخلافه تهران، دست به کشت خشخاش زد.
سطح کشت تریاک نه تنها کفاف مصرف معتادان داخلی را می داد‌، بلکه به مستعمرات انگلیس هم صادر می شد. شعار تریاک درمان تمامی دردهاست؛ هم تبلیغ انگلیس برای گسترش اعتیاد در ایران بود. فقر، کمبود پزشک و دارو هم دست به دست تلقین داد و موجب پناه آوردن بیماران به این ماده افیونی شد. از همان زمان تریاک به عنوان یک داروی خانگی جای خود را در خانه های ایرانی باز کرد و پیر زن ها هم در زیر زمین خانه ها بساط منقل و وافور را به راه انداختند.

کار به جایی رسیده بود که خیلی ها برای آرام کردن کودکان و نوزادان هم از آن استفاده می کردند. خرید سوخته تریاک اوضاع را بدتر کرد. انگلیس اعلام کرد که سوخته‌ی تریاک را با قیمت مناسب از معتادان می‌خرد؛ و این آغاز درآمد زایی از فروش مخدر بود. عده زیادی تریاک را که به مقدار فراوان و به قیمت ارزان در دسترس بود می‌خریدند و پس از کشیدن، سوخته آن را چند برابر قیمت می‌فروختند.
این بهترین سیاست برای افزایش شمار معتادان بود. در سال 1314 شمسی تعداد معتادین به رقمی حدود 5/1 میلیون نفر و نزدیک به 7 درصد کل جمعیت ایران رسید.
به مرور زمان، مردم از مضرات اعتیاد آگاه شدند و علمای دینی نیز فتوای تحریم تریاک را صادر کردند. هماهنگی ادبا، شعرا و رسانه‌های گروهی، مردم را به بسیج عمومی علیه اعتیاد تشویق کرد و لایحه تحدید تریاک به عنوان یک قانون به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
http://img.medscape.com/slide/migrated/editorial/cmecircle/2004/3080/images/wright/slide013.gif
تریاک بر هر درد بی درمان دوا است ؟
سازمان ملل هم دست به کار شد و دولت ایران طی یک برنامه‌ی ده ساله اقدام به ریشه‌کن کردن تریاک کرد و وجود تمام مکان‌‌های عمومی استعمال تریاک را غیر قانونی اعلام کرد.
اما ایران آن روزها که جنگ جهانی دوم را پشت سر می گذاشت، شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خوبی نداشت. دولت به نوعی مجبور بود دسترسی به تریاک را برای معتادین و مردم آزاد کند.
این نابسامانی ها و اشغال ایران به اعتیاد دامن زد؛ تا این که بالاخره در سال 1334 شمسی مجدداً قانون منع کشت خشخاش به تصویب رسید و تریاک که از انحصارات وزارت دارایی بود، زیر نظر وزارت بهداری رفت.
با تصویب قانون منع کشت خشخاش در سال 1334 شمسی، مبارزه با تریاک جدی‌تر و قاچاقچیان تریاک مجازات شدند. برای درمان معتادان 6 ماه در نظر گرفته شد. در آن زمان تعداد مصرف کنندگان تریاک در ایران حدود ۱.۵ میلیون نفر و این معتادان روزانه چیزی حدود 2 تن تریاک مصرف می کردند. اما نه تنها وزارت بهداری هم اقدام مؤثری برای ترک اعتیاد معتادان نکرد؛ بلکه تجارت غیر قانونی قاچاق تریاک از خارج به ایران برای ارضای تقاضای شدید معتادین به تریاک افزایش یافت.
هروئین بی بو
اما اگر بوی تریاک تمام خانه و بخش اعظمی از کوچه را می گرفت و همه اهل محل بو می بردند، هروئین بی بو بود و داد و غالش کمتر. در سال 1337 شمسی برای اولین بار هروئین به ایران وارد شد.
هروئین بی‌بو، کم حجم و به آسانی قابل حمل بود و اثرات آن قویتر از تریاک بود. تمام این صفت ها کافی بود که جوانان آن را به تریاک ترجیح دهند. نه تنها جوانان که حتی تریاکی های با سابقه هم رو به هروئین آورند. از سال1350 به بعد کم کم محبوبیت تریاک جای خودش را به هروئین داد و هروئین تقریباً فرمانروای مطلق اعتیاد در ایران شد.
آنقدر قاچاق مواد مخدر، از ترکیه، افغانستان و پاکستان و سایر کشورها زیاد بود که به بهانه‌ جلوگیری از خروج ارز و طلا، در اسفند ماه 1347 قانون تحدید خشخاش و صدور تریاک به تصویب رسید. کشاورزان هم دست به کار شدند و شروع به کشت خشخاش در مناطق وسیع کردند. تأسیس لابراتوارهای متعدد هم شروع کار ساخت هروئین بود.
در سال 1348 دولت اقدام به توزیع تریاک سهمیه ای به معتادان کرد که در نتیجه طبقه‌ای به نام «معتاد رسمی» پیدا شد.
در ارتباط با 
تریاک درمان همه درد ها است .خواص ضد درد تریاک .ساخت هروئین .هروئین بو ندارد .تاریخچه تریاک در جهان تاریخچه تریاک در ایران .معتاد به تریاک معتاد به هروئین
 معرفی انواع مخدرهای سنتی ـ تریاک -داروهای ضد درد اعتیاد آور است .معتاد رسمی به تریاک -تریاک داروی ضد غم
 تریاک برای سلامتی مفید است؟ ایران رتبه اول مصرف تریاک در دنیا .
 کاملترین اطلاعات در مورد تریاک

opium.site: تریاک و تستسترون opium and testosterone

opium.site: اثر انگشت تریاک opium fingerprint

Opiates and cannabinoids in pain-relief

Opium : the natural way to feel good ?

chronic opioid therapy for chronic musculoskeletal pain
opioid therapy chronic pain patients
opioid therapy for chronic nonmalignant pain
chronic pain pubmed
 cases opioid
high dose opiate therapy
pain relief for drug addicts
cam therapies among primary care patients

هیچ نظری موجود نیست: