قارچ های جادویی در هلند Magic Mushroom


Psilocybe cyanofibrillosa.jpg

 قارچ های جادویی در هلند
  کشوری که تا چندی پیش مظهر آزادی ملیت ها و مواد مخدر به حساب می آمد کم کم در حال تغییر مسیر دادن و ایجاد ممنوعیت هایی برای شهروندان خود است. این کشور به شدت با قارچ های جادویی سر جنگ آغاز کرده و با وجودی که مواد مخدر در این کشور آزاد است اما حضور این قارچ ها در بازار با مخالفت بسیاری روبه رو شده است.
      مرگ یک دختر 17 ساله فرانسوی که بعد از خوردن این قارچ ها از پنجره کلاس خود پایین پرید باعث ممنوعیت فروش این قارچ ها شد. این قارچ ها به طور قانونی و تازه در مغازه ها به فروش می رسند.
     تاثیر این قارچ ها بسیار کمتر از مصرف ماری جوانا است. با وجود ممنوعیت فروش و استعمال مواد مخدر، کافی شاپ های هلند به فروش مواد در داخل مغازه های خود می پردازند و این امر یکی از با اهمیت ترین جاذبه های گردشگری هلند به حساب می آید.
     پدر و مادر این دختر نوجوان مرگ دختر خود را در اثر توهم ایجاد شده پس از مصرف این قارچ ها می دانند. البته این دختر فرانسوی قبل از مرگ دلخراشش دارای مشکلات روحی و روانی نیز بود.
     تصویر زیبای این دختر پس از مرگش در کلیه نشریات هلند به چاپ رسید و باعث برانگیخته شدن خشم عده بسیاری گشت.
  
  در ماه مه آبا کالینکه وزیر بهداشت هلند به وزارت بهداشت دستور داد تا بار دیگر مضرات استفاده از این قارچ ها را بررسی کنند.
  
  بر اساس نتایجی که تا ماه آینده اعلام خواهد شد در مورد فروش این قارچ ها به افراد بالای 18 سال یا فروش آزاد آن تصمیم گیری خواهد شد. در سال 1971 سازمان ملل استفاده از سیلوکیبین اضافه شده به قارچ ها را در حالت تصفیه شده آن ممنوع اعلام کرد. اما فروش قانونی این قارچ ها تا مدت ها مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
     در شش سال گذشته دانمارک، ژاپن، انگلستان و ایرلند مصرف این قارچ های موسوم به قارچ های جاودیی را غیر قانونی اعلام کردند. فروش این قارچ ها در تمام ایالات امریکا نیز ممنوع است اما مصرف این قارچ ها در صورتی که به صورت خانگی پرورش یافته باشند در بعضی از ایالت ها آزاد است.
     پیتر ون دیک محقق موسسه تریمبوس هلند که بر روی اعتیاد و سلامت کار می کند، بیان داشت این قارچ ها به تنهایی باعث آسیب رساندن به سلامت انسان های نمی شوند زیرا اعتیادزا نبوده و سمی نیز نیستند.
     البته در صورتی که این قارچ ها به الکل یا بعضی دیگر از مواد آغشته شوند برای افراد دارای ناراحتی ها روحی و روانی مضر خواهند بود.
    ون دیک گفت: «افراد دارای مشکلات روحی و روانی نباید از این قارچ ها استفاده کنند زیرا باعث شدت گرفتن توهمات و مشکلات آنها خواهد شد.»
      در گزارشی که توسط بخش بهداشت آمستردام به چاپ رسید آمده که در بین سال های 2004 تا 2006 حدود 148 مورد اورژانسی در اثر استعمال این قارچ ها به وجود آمده است. 134 مورد از این موارد متعلق به خارجی هایی بوده که برای سفر به آمستردام آمده بودند.
     بنا به آمار وزارت بهداشت هلند اکثر این قارچ ها توسط خارجی ها خریداری می شود. پس از مرگ دختر 17 ساله فرانسوی مرگ تکان دهنده دیگر افراد از جمله تعدادی از خارجی هایی که برای تعطیلات به هلند آمده بودند مورد بررسی قرار گرفت که تعدادی از آنها عبارتند از:
  
    - یک گردشگر 22 ساله انگلیسی پس از مصرف این قارچ ها دیوانه وار در هتل خود شروع به دویدن کرد و شیشه در را شکست و با آن به تکه کردن دست خود پرداخت.
    - یک پسر 19 ساله اهل ایسلند پس از مصرف این قارچ ها فکر کرد که افراد ناشناسی به تعقیب او می پردازند،در نتیجه خود را از بالکن هتل به پایین پرت کرد و دو پایش شکست.
    - یک گردشگر دانمارکی 29 ساله با ماشین خود به سوی چادر های گردشگران به راه افتاد و نزدیک بود چند نفر را که در چادرهای شان خواب بودند زیر بگیرد.
     اکثر جناح های سیاسی هلند خواستار غیرقانونی اعلام کردن فروش این قارچ ها در مجلس هلند هستند.در صورتی که دولت فروش این قارچ ها را ممنوع کند جریان محافظه کاری که این سال ها در جریان است ادامه پیدا خواهد کرد.
     ماه گذشته دولت هلند قانونی را به تصویب رساند که طی آن کلیه مناطقی که عبور از چراغ قرمز در آنها آزاد بود مجبور به اطاعت از قوانین رانندگی شدند. حتی مصرف مواد مخدر در هلند نیز به شدت مورد مخالفت سیاستمدارهای این کشور قرار گرفته است و دولت در تلاش برای لغو این آزادی است.
    یکی از فروشندگان این قارچ ها بیان داشت که دولت نمی تواند فروش این قارچ ها را به کل ممنوع کند زیرا در کشوری که مصرف مواد مخدر آزاد است باید مصرف قارچ های شادی زا نیز آزاد باشد. به عقیده این زن فروشنده این قارچ ها به افراد کمک می کنند تا خودشان باشند و بر ترس ها و فشارهای خود فائق بیایند.
      این قارچ ها در انواع مختلفی از ضعیف تا قوی در بازار موجود هستند.
opium.site: مجیک ماشروم -قارچ جادویی -قارچ مقدس -السحر الفطر-Magic ...
opium.site: مجیک ماشروم و قیمت های ان در بازار تهران
opium.site: همه در ایران باید یک بار 5 گرم قارچ جادویی (مجیک ماشروم ...
opium.site: خطرات کشت و مصرف مجیک ماشروم (قارچ جادویی )
opium.site: تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز بر روی مجیک ماشروم
opium.site: اعتیاد به مجیک ماشروم هم چیز بدی نیست باعث رونق ...

opium.site: همه چیز درباره مجیک ماشروم-Magic Mushroom

هیچ نظری موجود نیست: