برخی از راه‌های کاهش آمار اعتیاد در جامعه چیست؟

برخی از راه‌های کاهش آمار اعتیاد در جامعه چیست؟
یک جامعه شناس گفت: اعتیاد واکنش برخی از کنش‌های اجتماعی است که اگر ما کنش‌ گران اجتماعی را به گونه‌ای فعال کنیم که بر اساس فعالیت‌های مقرر شده خود عمل کنند، آمار اعتیاد کاهش پیدا خواهد کرد.
به گزارش مشرق، جعفر بای محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: اعتیاد یک رفتار کنشی است که وقتی در جامعه بروز کند، افراد را به ورطه نابودی می‌کشاند، لذا اگر کنش‌ گران اجتماعی به گونه‌ای فعالیت‌های خود را آن‌گونه که مقرر شده انجام دهند، آمار اعتیاد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه به نقش نهادهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: نهادهای اقتصادی، مسئولیت اشتغالزایی دارند و با فعالیت خویش آمار جوانان بیکار کاهش پیدا می‌کند. قطعا آن دسته از افرادی که بعلت بیکاری به اعتیاد روی می‌آورند نیز دست از اعتیاد خواهند کشید.
این آسیب شناس در ادامه گفت: نهادهای فرهنگی اجتماعی نیز با زمانبندی مربوط به غنی سازی اوقات فراغت جوانان می‌توانند در کاهش اعتیاد جامعه موثر باشند و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از فرجام کار، جوانان را مطلع‌ نمایند که در این صورت به طور قطع در کاهش آمار اعتیاد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بای یاد آور شد: اگر نهادهای فرهنگی، برای نشاط اجتماعی اقدامات اندیشمندی انجام دهند جامعه به سمت رشد و تعالی سوق پیدا خواهد کرد.

این آسیب شناس در پایان گفت: افراد می‌توانند بر اساس علاقه خویش، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و با حرفه آموزی و حمایت‌های مالی و اقتصادی نیز می‌توانند به آغوش خانواده بازگردند.

هیچ نظری موجود نیست: