شربت تریاک

-این راهم از همشهری داشته باشید ترک اعتیاد با شربت تریاک
سایت گروه مجلات همشهری: آیا تا به‌حال واژه «شربت تریاک» به گوشتان خورده و یا درباره آن اطلاعاتی دارید؟  
اشتباه نکنید دستورالعمل تهیه شربت تریاک مانند شربت‌هایی که تابستان‌ها می‌خوریم نیست و از آب و تریاک و شکر ساخته نمی‌شود. شربت تریاک که کارشناسان به آن «OT» یا تنتور هم می‌گویند؛ داروی درمانی‌ای است که پژوهشگران مرکز ملی مطالعات اعتیاد به آن رسیده‌اند و چند وقتی است که به‌عنوان روش درمانی اعتیاد استفاده می‌شود.


همشهری سرنخ در شماره 56 خود در پرونده‌ای ویژه موثرترین روش‌های ترک اعتیاد را مورد بررسی قرار داده، که در ادامه یکی از این گزارش‌ها درباره شربت پرسر و صدای تریاک می‌آید: جالب است که بدانید مرکز ملی مطالعات اعتیاد، ایده ساخت این دارو را از روش درمانی کنگره60 گرفته است؛ چراکه بیماران در کنگره60، سفر 11ماهه خودشان را با تریاک سپری می‌کنند ولی می‌گویند ترک با تریاک معایبی دارد که در شربت تریاک برطرف شده است. بنابراین افرادی که تاکنون به‌صورت آزمایشی از شربت تریاک برای درمان بهره گرفته‌اند، کسانی بوده‌اند که برای درمان به کنگره60 مراجعه کرده و به صورت داوطلبانه شربت تریاک را به‌جای تریاک برای درمان انتخاب کرده‌اند.

   نماینده ای برای OT
اما برای رتق‌وفتق امور معتادانی که برای دریافت شربت تریاک باید به مرکز ملی مطالعات اعتیاد مراجعه کنند، نماینده‌ای از کنگره60 حضور دارد که آنها را راهنمایی می‌کند و درحقیقت پل ارتباطی متخصصان علمی در مرکز ملی مطالعات اعتیاد و متخصصان تجربی در جمعیت کنگره60 به‌شمار می‌رود. او «میثم اسماعیل قصاب» متولد1360 است که ده سال مواد مخدری مثل حشیش، تریاک، شیره، الکل، شیشه و کراک مصرف می‌کرده و الان بیشتر از چهار سال است که از رهایی‌اش می‌گذرد.  
او حالا راهنمای همدردان دیگرش برای درمان است و غیر از آن هفته‌ای دو روز یعنی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به مرکز ملی مطالعات اعتیاد می‌رود تا به کسانی که به آنجا مراجعه می‌کنند، خدمت کند. بیماران، پزشکان و اعضای کنگره60 همه میثم را به‌نام کوچک صدا می‌زنند و این شاید به‌خاطر رفتار صمیمانه‌ای باشد که او دارد: «یک نفر نماینده کنگره باید اینجا باشد تا اگر مسافران سؤالی داشتند و یا چیزی نیاز داشتند، بتواند به آنها کمک کند. من یک سال در سالن انتظار می‌نشستم تا بعد از آن به من اتاق دادند و مستقر شدم». میثم مربی تیم راگبی کنگره60 هم هست. مرکز ملی مطالعات اعتیاد وابسته به ستاد مبارزه با مواد مخدر در میدان قزوین قرار دارد و غیر از کسانی که با OT درمان می‌شوند افراد دیگری هم که شیوه متادون‌درمانی را انتخاب کرده‌اند، برای دریافت متادون مصرفی خود باید به این مرکز مراجعه کنند. با این تفاوت که آنها هر روز باید مراجعه کنند ولی مراجعه کسانی که شربت تریاک می‌خورند هفته‌ای یک بار است.

همچنین نورجیزک و تمجیزک هم به‌صورت کنترل‌شده برای درمان اعتیاد در این مرکز داده می‌شود.شربت تریاک درست همرنگ تریاک، قهوه‌ای پررنگ است و از مشتقات تریاک خالص، کمی الکل و آب ساخته می‌شود و البته درست مثل تریاک خیلی تلخ است. میثم دراین‌باره می‌گوید: «بهترین روش برای درمان بیماری اعتیاد مصرف کنترل‌شده، تریاک است و پس از آنکه این روش در کنگره60 نتیجه داد؛ کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر برآن شدند تا دارویی بسازند که اسمش تریاک نباشد ولی همان خاصیت را داشته باشد بنابراین جلسه‌های زیاد اعضای کنگره60 و همین‌طور آقای مهندس دژاکام با کارشناسان مرکز ملی مطالعات اعتیاد داشتند و حتی بر سر اینکه این شربت با قاشق مصرف شود و یا سرنگ به توافق رسیدند و قرار شد مصرف با سرنگ باشد چراکه اندازه‌گیری آن دقیق‌تر است و حتی یک‌صدم سی‌سی را هم می‌توان از طریق آن اندازه گرفت».  

یعنی افراد با سرنگ مقدار لازم از شربت را اندازه‌گیری می‌کنند و بعد می‌نوشند. او ادامه می‌دهد: «شربت تریاک در سال1386 با 50نفر داوطلب وارد طرح آزمایشی شد و 34درصد موفقیت داشت. هرچند کار با این 50نفر هم خیلی مشکل بود چون ما می‌دانستیم نتیجه چه خواهد شد ولی خود بیماران نمی‌دانستند». به‌عقیده میثم دارو در درمان اعتیاد نقش مهمی دارد و به‌همین دلیل در انتخاب آن باید دقت لازم صورت گیرد: «من کسی را می‌شناسم که در زمان بیماری‌اش روزی 500قرص توهم‌زا را در آب حل می‌کرد و می‌خورد ولی با شربت تریاک درمان شد». اما دومین طرح آزمایشی برای OT در تاریخ چهارم آذر 1387 آغاز و قرار شد در آن هزار نفر با شربت تریاک درمان شوند که به‌گفته میثم هر هفته فقط 15نفر وارد این طرح می‌شدند چراکه هنوز گنجایش مرکز برای تولید OT به اندازه هزار نفر یکجا وجود نداشت. از این هزار نفر، تعداد 130نفر از طریق شربت تریاک به درمان قطعی رسیده‌اند.
   چطور باید داوطلب شد؟


اگر کسی دلش بخواهد با شربت تریاک درمان شود، از هر طریقی نمی‌تواند OT را تهیه کند.  

کسانی که داوطلب هستند با OT سفر کنند باید در جمعیت کنگره60 پذیرش شوند و بعد از انتخاب راهنما برگه معرفی‌نامه‌ای دریافت کنند که با استفاده از آن و به اندازه‌ای که راهنمایشان برای آنها تجویز کرده، بتوانند از مرکز ملی مطالعات اعتیاد شربت تریاک دریافت کنند. درحقیقت این راهنماست که برای مسافران تعیین می‌کند به چه میزانی در روز باید تنتور بخورند و چه زمانی آن را کم یا زیاد کنند. البته قوانینی نیز وجود دارد و اینکه بیشتر از 17سی سی در روز داده نمی‌شود که به‌طور هفتگی 119سی سی می‌شود البته در موارد خاص حداکثر 140سی‌سی نیز به بیماران داده می‌شود. مسافران نیز می‌توانند وعده درمانی خود را به‌صورت هفتگی دریافت کنند و بعد از سه هفته طبق نظر راهنما و مقررات درمان جمعیت کنگره60 باید دستور درمانی جدید داشته باشند. قیمت شربت تریاک هم نسبت به تریاک خیلی ارزان‌تر است؛ به طوری که قیمت یک لیتر آن 30هزار تومان است که در مقایسه با تریاک مبلغ ناچیزی است. کسانی که با OT سفر می‌کنند برای یک سفر 11ماهه بین 500 سی‌سی  تا دو لیتر شربت تریاک احتیاج دارند و این نوسان مربوط به مقدار مصرف مواد مخدر آنها در زمان بیماری‌شان است. مسافران مرد در روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه و مسافران زن روزهای دوشنبه می‌توانند از مرکز ملی مطالعات اعتیاد شربت تریاک دریافت کنند. ساعت مراجعه هم ساعت هشت تا 14 تعیین شده است. بااین‌حال هنوز شربت تریاک از طرح آزمایشی خارج نشده و نتایجش از نظر علمی قطعی نشده است.

علایم مرگ اور هوای الوده تهران

علایم مرگ اور هوای الوده تهران


با توجه به اینکه در سال گذشته نزدیک به 4000 نفر به علت الودگی هوا در تهران جان سپردند .


و اکنون در 8 اذر میزان الودگی هوا 3 برابر شده است ما علایم الودگی هوا را که منجر به مرگ می شود را ذکر می کنیم .


در جوانها اولین علامت مسمومیت با هوای الوده حالت خواب الودگی و چرت زدن است .


اما مرگ در افراد بالای 40 سال به فرم زیر است .


مرگ ناگهانی


مرگ ناگهانی در موقع الودگی هوا بیشتر در کسانی اتفاق می افتد که دچار نارسایی عروق کرونر هستند و یا سابقه ای از یک انفاکتوس قلبی دارند .


اشخاصی که دچار نارسایی عروق کرونر هستند بطور ناگهانی دچار درد شدید در قفسه صدری می شوند و قبل از رسیدن به بیمارستان بعلت کاهش اکسیژن در عروق کرونر مقدار زیادی از ماهیچه قلب فاکشن خود را از دست می دهد و به علت نرسیدن خون به خود قلب و مغز ابتدا شخص دچار درد سینه و سپس غش و بعد مرگ می شوند .


سکته مغزی


اکثرا در حدود ساعت 5 تا 6 صبح اشخاص پیر دچار انسداد عروق مغزی می شوند و ابتدا یک قسمت از بدنشان فلج و گاهی که میزان و و سعت سکته مغزی زیاد باشد .شخص دچار قطع تنفس و اختلالال ضربان قلب و مرگ ناگهانی می شود .


مرگ های طولانی


در پیران و کودکان درگیری ریه ها و عفونت انها باعث ضرورت درمان انها در بیمارستان می شود که در صورت اهمال در درمان منجر به مرگ می شود

عصاره میمون چیست

عصاره میمون چیست


مانکی جویس ابی است که از باقی مانده هرویین بوجود امده باشد .وبیشترین مواد مخدر هرویین دار را با این عصاره درست می کنند.


چگونه از  هرویین استارتر یا پنیر می سازند .


برای ساخت مخدر استارتر یا پنیر .ابتدا هرویین را در داخل اب ریخته و می گذارند بماند .


سپس کمی انرا حرارات می دهید .


و بعد اب محتوی هرویین را از یک فیلتر عبور داده می گذرانیم .


و مواد معلق را جدا سازی می کنید .


ابی که حاوی هرویین حل شده است را با حرارت کم به اهستگی تبخیر می کنید . (عصاره میمون)


البته باید محلول حالت شربت طوری و غلیظ شود.


سپس با افزدون قرص استامینوفن و انتی هیستامین (بنادریل ) به ان و حرارات ملایم ماده مخدر پنیر می سازند .


ماده مخدر پنیر با استارتر فقط حاوی 4 تا 8 در صد هرویین است ولی گیرایی و نئشگی بسیار زیادی دارد .


در واقع میزان اعتیاد و وابستگی به پنیر بسیار زیاد است و مثل ان است که شما هرویین با خلوص بسیار بالا مصرف کرده اید .


این فرم استفاده از هرویین با مقدار کم و اضافه کردن ناخالصی های ارزان که باعث افزایش پتانسیل هرویین و نشئگی ان می شود را در ساخت ماده مخدر هرویین کراک هم بکار می برند .

فرمول یکسان کراک ایرانی و چیز(استارتر ) امریکایی

آیا خوردن قورباغه ناحیه تناسلی خانمها را تنگ می کند ؟

آیا خوردن قورباغه ناحیه تناسلی خانمها را تنگ می کند ؟


در اینکه در پوست انواعی از قورباغه امریکای جنوبی ماده 5 متوکسی متیل تریپتامین وجود دارد شک نیست ولی این ماده در پوست قورباغه است و باید بیشتر از 1 گرم ماده موثر متیل تریپتامین به صورت خوراکی مصرف کرد تا علایم مصرف تریپتامین ظاهر شود .
اما این ماده فقط نئشگی می دهد و میل جنسی را زیاد می کند ولی واژن را تنگ نمی کند .
متاسفانه به دلیل تبلیغات غلط درباره وجود ماده 5 متوکسی متیل تریپتامین در داخل پوست قورباغه و نوعی گیاه که در امریکایی جنوبی می روید دال بر اینکه این ماده باعث تنگ شدن ناحیه تناسلی خانمها می شود فروش قرص هایی بنام الفا و خرید ان توسط خانمها دارای بازار گرمی شده است .


در این وبلاگ اعلام می کنم که ماده 5 متوکسی متیل تریپتامین هیچ اثری روی تنگ شدن واژن ندارد و فقط میل جنسی را افزایش می دهد .


و اگر خانمها مایل هستند میل جنسی شان زیاد شود دیگر چرا قرص الفا بخرند و بخورند .


از فردا می توانید به لیست غذا های خود پوست قورباغه را هم بیفزاید .
الفا-الفا-5 متوکسی متیل تریپتامین -قرص قورباغه.
نی عصاییdonax Arundo - phobus
البته در برگ و گل نی عصایی مقدار فراوانی دی متیل تریپتامین وجود دارد که در دوز کم ارامبخش و در دوز بالا توهم زا است .

opium: بوفومارینوس و بوفوالوریوس قورباغه های توهم زا حاوی دی متیل ...

opium: خوردن پوست قورباغه باعث افزایش میل جنسی در خانمها می شود نه ...

ارلن ساکشن چیست

 
ارلن ساکش دارای شکل ارلن معمولی است که دارای ضخامت کلفتر می باشد و در کنار جدار ان یک مجرای خروجی قرار دارد که بوسیله ان و اتصال ان به یک دستگاه مکنده مثلا جاروی برقی در داخل ان خلا ایجاد می شود . 
ارلن ساکشن بیشتر برا ی فیلتر کردن سریع استفاده می شود و سرعت فیلتر کردن را چند برابر می کند. 
در با لای  ان یک قیف قرار می دهند و نیروی مکش مایع را به سرعت خارج می کند . 
مجرای خروجی در کنار ارلن ساکشن طوری است که اب بداخل ان نمی رود . 
ارلن چیست .قیف چیست

کاغذ فیلتر چیست

کاغذ فیلتر
در کارهای شیمیایی برای جدا کردن یک ماده غیر محلول از کاغذ فیلتر استفاده می شود . 
این کاغذها به دو نوع فروخته می شوند . 
۱-به صورت ورقه های بزرگ که استفاده کننده می تواند از ان به هر شکل و اندازه ای که بخواهد ببرد  
۲-انواع مدور و اماده  
در بعضی از کارهای خانگی می توان از کاغذ فیلتر قهره هم استفاده کرد . در کارهای کوچک می توان از کاغذ رولی توالت هم برای فیلتر کردن استفاده کرد .

ارلن مایر چیست -قیف چیست.

قیف چیست

قیف برای سهولت در جابجایی محلو ل  ها و یا فیلتر کردن مواد استفاده می شود .در کارهای ازمایشگاهی می توان از انواع شیشه ای ان استفاده کرد و لی امروز بیشتر  قیف های ازمایشگاهی از پلاستیک ساخته شده اند .

بازار اشفته افدرون و مت امفتامین

بازار اشفته افدرون و مت امفتامین  
نصف ملت ایران در حال ساختن مواد مخدر شیشه هستند و توی این هیرو ویر  انهایی که وارد ترند از فسفر قرمز استفاده می کنند و واقعا مت امفتامین می سازند و انهایی که تازه افتادند توی دور از پرمنگنات و دارن افدرون می سازند .اما واقعا تفاوت افدرون و مت امفتامین چیست .
تفاوت ساختمانی انها  بر سر یک اکسیژن و هیدروژن است .و هر دو از ماده اولیه پسودو افدرین سنتز می شوند.
در نوع نئشگی هیچ فرقی بین افدرون و مت امفتامین نیست و انهایی که از هر دو دانسته استفاده کردند  می گویند  نئشگی افدرون  بیشتر از مت امفتامین است .
اما مشکل سر عوارض جانبی هر دو مواد مخدر و روانگردان است زیرا اختلا لات کمبود کلسیم و پوکی استخوان و از بین رفتن در افدرون و مت امفتامین یکی است اما عوارض مغزی افدرون ناخالص بیشتر است .
اصلا کلا  نوع عوارض استفاده از شیشه چه از مت امفتامین باشد یا از افدرون در ایران شدید تر از اونی هست که ما در گزارشات خارج از کشور می خوانیم .چرا .
متاسفانه این زکریا های رازی تازه به دوران رسیده یک مسله را که ما به اون فن کوزه گری می گوییم را فراموش کردند و اون تصفیه است .
هم مت امفنامین و هم افدرون در ایران به علت خوب تصفیه نشدن املاحی را همراه دارد که باعث ایجاد عوارض استخوانی و مغری شدید می شود .
در مت امفتامین باقی ماندن املاخ فسفر که نوروتوکسیک است و سلول های مغزی را می کشد و در افدرون باقی ماندن املاح پرمنگنات است .
در هر صورت مصرف جنس نا مرغوب از هر نوعش باعث صدمات شدید مغزی و استخوانی می شود که قابل باز گشت و بهبودی نیست

قیف بوخنر و ارلن ساکشن

قیف بوخنر
 قیفی است که داخل آن دارای یک سطح با تعداد زیادی سوراخ کوچک میباشدو از جنس چینی یا شیشه و یا پلی پروپیلن ساخته شده است و برای صاف کردن سریع و همچنین خشک کردن سریع همراه با یک صافی کاغذی و ارلن خلاء به کار میرود.  
2- ارلن خلاء
یک نوع ارلن است که دارای یک لوله در کنار و نزدیک به نوک آن میباشد که برای خروج هوا (به کمک پمپ مکنده) به کار میرود.  

روش کار با قیف بوخنر و ارلن خلاء :
دستگاهی مشابه زیر سوار کنید.  

دنباله یک قیف بوخنر (1) را داخل یک چوب پنبه سورخ دار (4) کنید و چوب پنبه را داخل دهانه ارلن (1) نمایید به طوری که از کنار چوب پنبه و دیواره ارلن و یا دیواره دنباله قیف بوخنر و چوب پنبه هیچ گونه هوایی عبور نکند.  
پس از آن یک شیلنگ را که از یک سر به پمپ مکنده هوا وصل است به خروجی ارلن خلا وصل نمایید (3). 
 سپس یک کاغذ صافی را که کاملا به اندازه کفی دهانه قیف بوخنر بریده اید و توسط ترازوی آزمایشگاه وزن نموده اید داخل قیف نمایید به طوری که به راحتی کف آن قرار گیرد و نه آنقدر بزرگتر از دهانه باشد که لبه های کاغذ از کنار دیواره قیف بالا بایستد و نه آنقدر کوچک باشد که نتواند کف قیف را به گونه ای بپوشاند که تمام سوراخها در زیر کاغذ صافی قرار گیرد.  
حال اندکی از حلال مناسب (یا مقدار بسیار کمی از محلول شامل رسوب که میخوایید صاف نمایید را روی صافی بریزید تا کاملا به کف قیف بچسبد) و هم اکنون پمپ را روشن کنید و محلول شامل رسوب را به کمک یک همزن شیشه ای به گونه ای داخل قیف بریزید که در یک نقطه در وسط صافی جمع شود. 
 بعد از آن که تمام محلول از زیر قیف خارج شد، میتوانید تپه کوچکی که از رسوبات حاصل شده را با مقدار بسیار کمی از حلال مناسب (که رسوب را تا حد ممکن حل نکند و برعکس ناخالصی ها را حل نماید) بشویید و حال میتواند بسته به میزان لزوم صبر کنید تا بر اثر عبور شدید هوا از داخل رسوبات جمع آوری شده، آن رسوبات به سرعت خشک شود. حال کاغذ صافی را با احتیاط خارج کنید و کاغذ صافی و رسوب روی آنرا وزن کنید و وزن کاغذ صافی خشک که قبلا توزین نموده بودید را از از وزن جدید کم کنید تا وزن رسوب به دست آید.   
منبع -کیمیاگران


  • تاریخچه حشیش

    تاریخچه حشیش
    حشیش که از 4000 سال پیش در چین و آسیا شناخته شده بود از گیاه شاهدانه (‏Cannabis ‎sativa‏ ) به‌ دست می‌آید. ماده مؤثر همه مواد معروف به حشیش، ماری جوآنا، گراس، بنگ و … ‏دلتا، 9- تتراهیدرو کانابینول ( ‏‎∆9 –THC‏ ) است که به همراه بیش از 60 ماده مشابه دیگر در ‏گیاه وجود دارد.‏
    ماری جوآنا (علف یا گراس) از سرشاخه‌ها و گل‌های گیاه و حشیش از رزین استخراج شده ‏از برگ‌های گیاه تهیه می‌شود.‏
    این ماده به اسامی مختلفی در کشورهای مختلف شناخته می‌شود از جمله: ‏ در اروپا ‏Sinsemile. Gress.Mary.tea. Weed. Pot ‏ در آسیا ‏dagga. Ganja.chasra. hemp. Cigar. Bhang
    مقدار تتراهیدروکانابینول موجود در این مواد بر اساس طرز تهیه زیر گروه گیاه و محل کاشت ‏آن فرق می‌کند لازم به‌ذکر است در سال‌های دهه 1970مقدار متوسط ‏THC‏ در یک سیگاری ‏حشیش 10 میلی گرم بود ولی اکنون یک ‏jointh‏ از 150 میلی گرم تا 300 میلی گرم ( در ‏صورتی که به روغن حشیش آغشته شده باشد) ماده مؤثر را دارا است و با توجه به اینکه ‏بیشتر اثراث سوء حشیش وابسته به مقدار است خطر مصرف مواد اخیر بارها بیشتر از ‏چیزیست که گذشتگان تجربه کرده‌اند.‏
    سیر صعودی مصرف ماری جوآنا که طی نیم قرن گذشته، رایج‌ترین ماده مصرفی به صورت ‏قاچاق بوده، طی 5 سال گذشته متوقف شده است. ‏
    با افزایش سن و بالا رفتن سطح تحصیلات در آمریکا، مصرف حشیش کاهش می‌یابد.‏
    با توجه به تاثیر فیزیولوژیک حشیش در مغز، متخصصین ذکر می‌کنند مصرف آن ‏باعث تحرک و تشویق فرد برای مصرف دیگر مواد از جمله تریاک و هروئین می‌گردد. ‏مشخص شده است مصرف مواد دیگر ( الکل، سیگار، تریاک، هروئین و…) در کسانی که ‏طی ماه گذشته حشیش مصرف کرده‌اند به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.‏  
    حشیش که از راه تدخین به سرعث جذب می شود ولی به‌علت حل شدن در چربی بدن، مدتها در ‏بدن می ماند و بیشترین غلظت آن در مغز در مرکز کنترل و مرکز هماهنگی حرکات ظریف بدن ‏ایجاد می شود و اثرات منفی روانی و جسمانی متعددی دارد. ‏‏این ماده که به ایجاد چشمان قرمز و اشتهای گاوی ( اشتهای کاذب و غیر قابل کنترل ) و ‏نشئگی شهرت دارد، باعث آسیب و ضعف حافظه کوتاه مدت، کاهش توانایی تمرکز در درک ‏موضوعات، از بین رفتن هماهنگی بدن، حواس و فعالیت‌های بدنی و احساس کند شدن گذر زمان ‏می‌گردد. 
    طبق امار سازمان ملل متحده بیشترین ماده ای که یکبار در جهان توسط جوانان تست شده است حشیش است .

    opium.site: تاریخچه خرید و فروش حشیش در تهران قدیم

    حسن صباح Hassan-i-Sabah و فرقه حشاشین درمانگر رگزایی قرنیه با ماده مخدرjwh-133 ؟

    opium.site: ماده مخدر UH-210 اسپایس توسط اسرائیل ساخته شده است

    opium.site: علائم مصرف اسپایس spice (ماریجوانای صنعتی )چیست ؟

    opium.site: مخدر روانگردان جدید روز قیامت( آرماگدون) (Armageddon )چهار ...

    opium.site: ماده مخدر اسپایس (k2) چیست

    opium.site: عوارض ماده مخدر اسپایس (spice)خطرناکتر از متامفتامین است

    opium.site: ماده مخدر اسپایس (ماری جوانا صنعتی )به تهران رسید

    opium.site: ماده مخدر روانگردان اسپایس اسرائیل uh-210 می تواند ...

    opium.site: ماده روانگردان صنعتی کانابینوئید UR-144 چیست

    opium.site: مخدر روانگردان کانابیس صنعتی jwh-122 قویتر و سکسی ...

    دکتر جان ویلیام هافمن jwhاولین کاشف کانابینوئید مصنوعی - opium.site