تجربه یک ایرانی با آیاهواسکا در پرو (1)

http://www.ecuadmc.com/gallery/shamanism.jpg
در طول زمانی که این وبلاگ را داشته ام با فردی ایرانی که ساکن خارج از کشور است اشنا شدم و در یک تماس با ایشان  او خاطرات خود  را از سفر به امریکایی لاتین و زندگی با شمن ها را برای من شرح داد .
این فرد که می توان اقرار کرد استاد من در زمینه مواد مخدر و توهم زا است فردی با دانش کافی در مورد شناحت و  فیزیولوژی مواد مخدر توهم زا  می باشد .
در همین جا من از ایشان به عنوان یک ایرانی که تجربیات خود را در مورد ایاهواسکا در اختیار من قرار دادند تشکر می کنم و از ایشان بابت اینکه موفق به گرفتن اجازه برای نشر ان بعلت قطع تماس نشدم  پوزش می خواهم .
لازم به ذکر است که متاسفانه در ایران فلسفه شمن ایسم  به خوبی شناخته شده نیست و کنجکاوی ایرانی ها فقط درباره ماده مخدر توهم زای ایاهواسکا است بدون انکه واقعا بتوانند درک صحیعی از فلسفه  استفاده از این ماده  در بین شمن ها داشته باشند
جادوی ایاهواسکا
سه نوع شربت ایاهواسکا در امریکایی جنوبی وجود دارد که هر کدام از گیاهان مختلف ساخته می شود .
ایا هواسکای قرمز
این شربت محضوص مداواگر یا شمن است .ایاهواسکای قرمز بسیار قوی است . و ماده ساخت ان از مواد گیاهی است که با بفیه انواع دیگر ایاهواسکا فرق دارد .
 شروع اثر ان کند است برای همین شمن انرا زودتر میل می کنند .
فرق انواع ان در میزان و انواع گیاهان است که در بعضی از انها میزان هرمین و دی میتل تریپتامین و  ریشه های درخت میموزا و ویولا و مواد دیگر فرق می کند .
ایاهواسکای زرد
این شربت محضوص بیمار است و شمن  برای معالجه به بیماران به او  شربت زرد ایاهواسکا می دهد
 آیاهواسکاسفید
این ایاهواسکا در مراسم های خاصی استفاده می شود
خاطرات یک ایرانی
به شمن گفتم که می خواهیم در مراسم جادو گری او شرکت کنیم
شمن یک پیر مرد لاغر و مردنی بود  .قرار شد فردا شب در جنگل همه ما شاهد جادوگری او باشیم
فردا شب من با همراه و چند نفر دیگر بدنبال شمن به داخل جنگل رفتیم .
همگی بدور یک اتش حلفه زدیم .
ابتدا شمن به هر کدام از ما شربتی از ایاهواسکا داد و بعد شروع به رقص و زدن با چوب بر روی جسمی که در دست داشت کرد همانطور که او به دور اتش می چرخید و  ما  ناظر رقص او بودیم
دیدم که از داخل کیسه همراه خود یک سنگ در اورد و انرا بر روی زمین انداخت .
ناگهان مار بزرگی ظاهر شد بزرگی مار در حد یک ساختمان چند طبقه بود .
من از ترس کپ کرده بودم مار یا بهتر بگویم اژدها به سمت من امد و گفت .
پایان قسمت اول
تجربه یک ایرانی با ایاهواسکا در پرو (قسمت  دوم  )
http://anamspirit.com/4knock1.jpg

هیچ نظری موجود نیست: