مواد مخدر جدید در اروپا

مقامات اتحادیه اروپایی هشدار دادند:
سیل مواد مخدر جدید به سوی اروپا روان شده است

مه 2011 (www.euractiv.de.) –
خبرگزاری فرانسه به نقل قول از آژانس مواد مخدر اتحادیه اروپا (EMCDDA) اعلام کرد که مواد مخدر جدید در اتحادیه اروپایی رروند افزایش نگران کننده ای را طی می کند. در سال گذشته بیش از 41 نوع ماده مخدر جدید در کشورهای عضو این اتحادیه ثبت شده است.
در گزارش سالانه آژانس مواد مخدر اتحادیه اروپا (EMCDDA) آمده است که این تعداد از مواد مخدر بالاترین رقم مواد مخدر روانگردان را نشان می دهد که تاکنون در طی مدت یک سال در اتحادیه اروپایی ثبت شده است.
اتحادیه اروپایی و یوروپل در گزارش های خود اعلام کرده اند که شمار مواد روانگردان در سال 2009، حدود 24 نوع و در سال 2008 حدود 13 نوع بوده است.

140 مواد مخدر جدید از 1997
سیستم هشدار زودهنگام اتحادیه اروپایی نشان می دهد که از سال 1997 بالغ بر 140 نوع مواد مخدر جدید وارد بازار مصرف اروپا شده است.

شیوع مواد مخدر صناعی در اروپا
در گزارش دیگری در این رابطه آمده است که شمار زیادی از داروهای مصنوعی غیرقانونی جدید از طریق اینترنت به عنوان محصولات قانونی و مجاز به بازار مصرف راه می یابند.

در سالهای اخیر تولید مواد مخدر صنعتی همانند مواد نشئه آور، آمفتامین و سایر مواد تحرک زا از نوع آمفنامین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. هرچند، شمار آزمایشگاههای غیر قانونی کشف شده در اتحادیه اروپائی ثابت بوده است، مهارت فنی و ظرفیت تولید این اماکن نه تنها برای تولید مواد مخدر صنعتی بلکه در تولید مواد اولیه شیمیائی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست: