الکل طبی هم نخورید تقلبی است ؟fake alcohol

الکل طبی هم نخورید تقلبی است ؟
متاسفانه چند روز پیش خبری راجبع مرگ و مسمومیت با الکل چوب  (متانول ) در روزنامه ها و اینترنت اعلام شد .
مسله این جا است که هیچ کس  اگاهانه اقدام به خوردن الکل چوب (متانول ) نمی کند  زیرا همه می دانند که مصرف 10 سی سی الکل چوب مسمومیت و کوری می دهد
 بیشتر این افراد مسموم الکل طبی را از داروخانه ها خریده و فکر می کنند این الکل ها طبی و و خالص و دارای ماده  الکل اتیلیک (اتانول) هستند
متاسفانه در ایران الکل های طبی هم تقلبی هستند و دارای مقدار زیاد متانول (الکل چوب ) هستند .
و گروهی هم الکل های طبی را بر می دارند و انرا با متانول رقیق می کنند و در داروخانه ها می فروشند البته موقع فروش هم  به خریدار می گویند که این الکل با اینکه روش نوشته است الکل اتیلیک  قابل خوردن نیست ؟؟



اطلاعيه در خصوص اتانول تقلبی(24/12/1388)
به اطلا ع می رساند با توجه به گزارش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز مبنی بر توزیع اتانول تقبلی با نشان شرکت فجر جهرم که به علت دارا بودن متانل با غلظت بالا منجر به ضایعات شدید و فوت شده است، مقتضی است فرآورده های با نشان فوق و هر گونه محصول با عنوان الکل طبی که از طریق شرکت های پخش غیر مجاز توزیع شده است سریعا از کلیه داروخانه های تحت پوشش آن معاونت جمع آوری و معدوم گردد.
رییس اداره مواد و داروهای تحت کنترل وزارت بهداشت با اشاره به توزیع نوع تقلبی محصولات الکلی با اسامی مختلفی چون الکل گندم و خرما در کارخانجات متعدد گفت: بعضا این کارخانجات حتی وجود خارجی هم ندارند.
به گزارش ایسنا، دکتر نوید صفوی با بیان این که کارخانجات تولید کننده الکل نظیر کارخانجات تولید دارو نیازمند اخذ مجوز و پروانه ساخت از وزارت بهداشت هستند، اظهار کرد: کارخانجات تولید کننده محصولات تقلبی کالاهای خود را نه از طریق شرکت های پخش دارویی مجاز بلکه از طریق شرکت های توزیع غیر قانونی و بعضا واحدهای عرضه تجهیزات پزشکی، سوپرمارکت ها، اغذیه و خواروبار فروشی ها توزیع می کنند.
وی، با بیان این که پروانه محصولات شرکت های متخلف لغو شده است، گفت: طی بخشنامه ای نیز به داروخانه های سراسر کشور اعلام شد تا الکل طبی را از طریق چرخه غیر قانونی توزیع خریداری نکنند.
رییس اداره مواد و داروهای تحت کنترل وزارت بهداشت، با بیان این که داروخانه ها فقط مجاز به تهیه این محصول از شرکت های مجاز به توزیع سراسری دارو هستند، گفت: امکان تشخیص نمونه های سالم الکل از غیر سالم آن بدون استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی وجود ندارد.
دکتر صفوی، در ادامه یادآور شد: در انواع تقلبی الکل علاوه بر وجود مواد مضر برای سلامت انواع اسانس های خوراکی نظیر وانیل، موز و انوع میوه نیز اضافه می شود.

Cocaethylene کوکااتیلن (کوکائین با الکل )(Wine cocaine)

opium.site: علت Hangoverخماری ناشی از مصرف الکل و درمان خماری الکل

opium.site: عوارض مصرف الکل چوب (متانول )الکل متیلیک .Methanol

opium.site: الکل و مخدر نمک حمام در صدر مخربترین مواد اعتیاداور کشور ...

opium.site: کاهش روزانه مصرف الکل خطر مرگ را کاهش میدهد

opium.site: ریتالین تقلبی و داروهای تقلبی fake ritalin pills

opium.site: قرص فسفید آلومینیم ( فسفوتوکسین) اکستاسی تقلبی ...

opium.site: همه قرص های اکستاسی در کشور هلند تقلبی هستند

هیچ نظری موجود نیست: