عوارض مصرف الکل چوب (متانول )الکل متیلیک .Methanol

عوارض مصرف الکل چوب (متانول )الکل متیلیک
در يكي از شهرهاي شمالي كشور دراثر سوء‌مصرف متانول كه به الكل‌ چوب شهرت دارد، از 10 خردادماه تا 21 خردادماه 24 نفر دچار مسموميت شدند.
در اثر مصرف اين الكل صنعتي كه به «الكل‌چوب» شهرت دارد از ميان مصدومان تاكنون هفت نفر جان خود را از دست داده و حال عمومي سه مصدوم نيز وخيم گزارش شده است كه در حال حاضر در بيمارستان‌هاي يكي از شهرهاي شمالي كشور بستري هستند.
خوردن 10 سی سی متانول (الکل چوب ) کور می کند و خوردن 30 سی سی انسان را  می کشد ؟
چرا الکل چوب (متانول ) الکل متیلیک کور می کند ولی الکل اتانول (اتیلیک  )کور نمی کند ؟
                                              فرمول متانول
فرمول الکل چوب (متانول ) دارای یک اتم کربن است و وقتی کسی انرا بخورد در کبد انسان تبدیل به ماده ای به نام اسید فرمیک (جوهر مورچه )  و فرمالدئید می شود .
اسید فرمیک در حالت طبیعی در نیش زنبور و مورچه وجود دارد و ماده ای بسیار  سمی است که به سرعت روی اعصاب بینایی  انسان اثر کرده و ان را از بین می برد
اسید فرمیک و فرمالدئید ها در روی سلول های کلیه هم اثر کرده و انها را از بین برده و مسمومیت با متانول موجب از کار افتادن کلیه ها می شود .
اگر میزان خوردن الکل چوب بیش از 30 سی سی باشد اثرات سمی اسید فرمیک و فرمالدئید ها روی تمامی سیستم عصبی انسان اثر کرده و مغز کلیه و کبد را از کار می اندازند .
الکل اتیلیک Ethanolفرمولش دارای دو کربن است به ان الکل میوه هم می گویند
متابولیت اتانول اسید فرمیک نیست و مواد دیگری است که  زیاد سمی نیست و به این علت اثرات مسمومیت و کشندگی بسیار کمتری دارد 
زیر نویس  
Methanol


 متانول ماده‌اي سمي است و نوشيدن آن موجب نابينايي و حتي مرگ مي‌شود و براي استفاده از اين ماده كه توليدشده از چوب و ساير تركيبات آلي است توصيه مي‌شود كه بايد از ماسك و دستكش استفاده شود. چرا كه از طريق پوست، تنفس و آشاميدن نيز جذب مي‌شود و از متانول به عنوان ضد يخ، حلال و سوخت استفاده مي‌شود.
opium.site: خانه فرد معتاد به مشروبات الکلی چه شکلی است (الکلیسم ...

Cocaethylene کوکااتیلن (کوکائین با الکل )(Wine cocaine)


زیر نویس
Methanol, also known as methyl alcohol, wood alcohol, wood naphtha or wood
spirits, is a chemical with the formula CH3OH

هیچ نظری موجود نیست: