ماده مخدر کروکودیل (دزومورفین ) در ایران سیاسی است ؟


 ماده مخدر کروکودیل (دزومورفین ) سالها است در ایران با اسامی مختلف  در مواد مخدر کراک و یا سه دودی و اشک خدا بفروش می رود.
  رسانه های ایران با استفاده از تیترهای گمراه کننده و عدم اطلاع رسانی  درست سعی در ایجاد اشتباه و انحراف افکار عمومی دارند.
 ما به درستی نمی دانیم این دو گانگی در برخورد با اطلاع رسانی درباره مواد مخدر جدید  چیست که از یک طرف پزشکان متخصص در امر مواد مخدر وجود یک ماده مخدرجدید را  در بازار مواد مخدر ایران تائید ولی مسئولین انتظامی وبهداشتی  مبارزه با مواد مخدر انرا انکار می کنند  
در شوراي بهداشت شهرستان عنوان شد:
مصرف کريستال جايگزين هروئين در مشهد شده است
خراسان رضوي - مورخ پنج‌شنبه 1390/10/22 شماره انتشار 18030
نويسنده: محمد علي علي نژاد

تصويب راه اندازي مرکز تحقيقات جسمي اعتياد در مشهد
شوراي بهداشت شهرستان مشهد که با گزارشي از جايگزيني ترکيب جديدي از مواد مخدر به جاي هروئين در مشهد آغاز شد پس از بررسي چند دستور کار به پيشنهاد يکي از اعضا راه اندازي مرکز تحقيقات جسمي اعتياد در مشهد را تا پايان سال جاري تصويب کرد.به گزارش خراسان در جلسه روز گذشته شوراي بهداشت مشهد دکتر رضا افشاري رئيس بخش مسموميت هاي بيمارستان امام رضا(ع) و مشاور رئيس بهداشت جهاني در زمينه مسموميت شيميايي که گزارشي درباره اعتياد و مواد مخدر ارائه مي کرد با طرح يک سوال درباره مصرف هروئين در مشهد گفت: از شمامسئولان سوال مي کنم آيا روزي اتفاق خواهد افتاد که اگر يک ميليون تومان بدهيم يک گرم هروئين در مشهد پيدا نشود؟
در ادامه اين جلسه در حالي که ترديد در چهره مديران به وضوح ديده مي شد و حتي ۲مدير پاسخ دادند: «هيچ وقت»دکتر افشاري خودش پاسخ سوالش را داد و گفت: «اين اتفاق افتاده است.»وي افزود: مسئولان خبر ندارند که اکنون هروئين در بازار مشهد نيست.دکتر افشاري تصريح کرد: آخرين بار که بيمار مسموم به مواد مخدر به بيمارستان امام رضا(ع) مراجعه کرد سال ۸۵ بوده است.وي تاکيد کرد: اين بدان معني است که ماده اي با ترکيب جديدي جايگزين هروئين شده است.

آیا واقعا محتوای خبر با تیتر ان همخوانی دارد و کریستال که اسم رایج ماده مخدر متامفتامین در ایران است در مشهد جایگزین مخدر هروئین شده است و یا کریستال هروئین مانندی جایگزین هروئین شده است ؟
سخنان دکتر افشاری سال پیش نشان دهنده وجود ماده مخدری مشابه با هروئین در مشهد بوده است که فقط می تواند ماده مخدر کروکودیل (دزومورفین ) باشد  اما دیروز مطبوعات نوشته اند


صفاتیان: هیچ گزارش مستندی در این زمینه به دستم نرسیده است. کروکودیل که در روسیه باب شده، خوشبختانه هنوز به ایران نیامده است و من گزارشی در مراکز در این باره ندیدم. این موضوع به آینده افغانستان وابسته است که قصد دارد تولید تریاک را کاهش دهند. اگر تولید مخدر پایین آید زنگ خطری برای ما خواهد بود. چون مواد مخدر کم می شود و همه صنعتی می شود. نیاز جامعه و تولید مواد مخدر صنعتی در کشور هم مهم است. ممکن است مواد مخدر جدید با نام جدید داشته باشیم، اما برنامه پیشگیری از الان باید عمل کند که اینگونه نیست. ما پژوهش و تحقیقاتی در این زمینه نداریم در حالیکه سازمان ها باید آموزش بدانند و آگاه باشند.
دیلمی زاده: سال 1370 اشک خدا به بازار آمد،بعد کراک آمد
نویسنده
سوال این جا است پس این ماده مخدری که مشابه با هروئین عمل می کند و در ایران هم وجود دارد و هروئین هم نیست پس چیست ؟
opium.site: مسئولین ورود ماده مخدر جدید قره قورت و اشک خدا را تکذیب ...

هیچ نظری موجود نیست: