کشف ماده مخدر جدید سه دودی به همت دکتر رضا افشاری استاد سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کشف ماده مخدر جدید سه دودی به همت دکتر رضا افشاری

مهم نیست چه کسی چه ماده مخدری را در ایران کشف می کند مهم ان است که بعد از ان  حقایق به درستی  و روشنی بیان شود تا بتوان از ان به  نفع مردم  و برای نگهدارندی سلامت انها استفاده  کرد  هر کاری اگر در راه رضای خدا و خلق خدا انجام شود پاداشش در نزد پروردگار محفوظ است

 من شخصا به دکتر رضا افشاری بابت کشف ماده مخدر سه دودی تبریک می گویم  و موفقیت این استاد بزرگ را  در تمامی شئون زندگی از خدا خواستارم

دکتر یزدان نیاز  عضو کوچکی  از جامعه پزشکی

مخدر سه دودی دزومورفین است

نوشته شده در سه شنبه 16 ابان ماه سال 1391 دکتر یزدان نیاز
۶ نوامبر ۲۰۱۲ – برابر با  سه‌شنبه 16 آبان 1391مخدر سه دودی دزومورفین است, تنها وب سایت تخصصی درباره مواد مخدر روانگردان جدید صنعتی در ایران , مواد مخدر روانگردان جدید صنعتی .پزشکی .علمی.


نوشته شده توسط IRIBNews RSS AllNews
يكشنبه ، 29 بهمن 1391 ، 12:58 برابر با یک‌ شنبه 17 فوریه (2) 2013Sunday, February 17, 2013
گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده ارائه خدمات پزشکی به موسسات سم شناسی خاورمیانه است .پدر علم سم شناسی ایران امروز درگفتگو با خبر نگار ما گفت :‌گروه سم شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها گروه در خاورمیانه است که به همه امکانات از جمله اورژانس مسمومین، بخش مسمومین و ای سی یو مسمومین و بخش مسمومین اطفال مجهز است.
دکتر مهدی بلالی مود افزود : ‌آزمایشگاه سم شناسی بالینی گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از مراکز منحصر به فردی است که از تجهیزاتی مدرن از جمله دستگاه جذب اتمی ، بررسی میزان غلظت فلزات سنگین و شبه فلزات و دستگاههای گاز موتوگراف وکروماتوگراف به صورت 24 ساعته نمونه های خون ، ادرار ،بافتهای عضوی از جمله کبد ، قلب و کلیه ،و مایعات بیولوژیک بر خوردار است.
عضو انجمن سم شناسی بالینی آسیاواقیانوسیه گفت این آزمایشگاه به دیگر دانشگاههای سطح کشور همچون تهران ، شیراز و اصفهان خدمات ارائه می دهد.
او با بیان این که ‌توانمندی علمی وپژوهشی اعضاء هیئت علمی گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح خاورمیانه و آسیا نیز بی نظیر است افزود :‌ هم اکنون این گروه آمادگی راه اندازی دوره های فوق تخصصی و تخصصی برای آموزش دانشجویان داخلی و خارجی را داراست و برنامه ریزی برای راه اندازی این دوره ها در دست بررسی است.
رئیس مرکز تحقیقات سم شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آزمایشگاه سم شناسی بالینی پژوهشی نیز با هدف انجام طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط در مرکز تحقیقات سم شناسی بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه فعالیت می کند .
دکتر مهدی بلالی با اشاره به اینکه نخستین بار در سطح کشور و آسیا ، ‌فلوشیب سم شناسی در 4 سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده است گفت : این گروه هم اکنون با دارا بودن 7عضو هیئت علمی آموزشی درمراتب استادی ،دانشیاری و استادیاری و ‌سه عضو هیئت علمی پژوهشی از گروههای علمی و پژوهشی موفق در سطح دانشگاه و کشور به شمار می رود.
گروه سم شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهدعضوسازمان بهداشت جهانی در زمینه سم شناسی ، عضو سازمان منع سلاحهای شیمیایی ، عضو جامعه سم شناسی آسیا
و اقیانوسیه و عضو اکادمی علمی جهان در حال توسعه هستند که در زمینه سم شناسی بالینی تحقیقات بین المللی انجام می دهد.
تولید 37 مقاله در زمینه دارو شناسی و سم شناسی زعفران مرتبط با علوم پزشکی و کسب رتبه نخست جهان به این تحقیقات به همت دکتر حسین زاده استاد گروه فارماکودینامی و سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، و کشف ماده مخدر جدید سه دودی به همت دکتر رضا افشاری از فعالیتهای این گروه است.
بررسی زعفران و سافرانال در درمان دردهای عصبی ، بررسی اثر زعفران و کروسن در کاهش تمایل به مورفین، بررسی آثار محافظتی و کروسین در سمیت آکریل امید به روش کشت سلولی و بر روی موش، بررسی آثار محافظتی زعفران و مواد موثره آن در سمیت ناشی از دیازینون (سم آفات نباتی)، بررسی اثر قرص جوشان عصاره آبی زعفران بر روی التهاب لثه نیز از جمله تحقیقات ا خیر دکتر حسین حسین زاده استاد گروه فارماکولوژی و زهرشناسی و عضو گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
دکتر حسین زاده تاکنون در سه دوره متوالی در جمع دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: