بالاترین نرخ تشخیص اچ‌آی‌وی در مردان همجنس‌گرا

اچ‌آی‌وی سیستم ایمنی بدن را هدف حمله قرار می‌دهد
بر اساس اعلام آژانس حفاظت از بهداشت بریتانیا (HPA)، در سال ۲۰۱۱ میزان موارد تشخیص اچ‌آی‌وی در مردان دوجنس‌گرا (bisexual) و همجنس‌گرا در این کشور به بالاترین میزان خود رسید.
به گفته آن آژانس، از سال ۲۰۰۷ تعداد موارد ابتلا به این ویروس به گونه‌ای نگران‌کننده روند افرایشی داشته‌‎است.
 
نزدیک به نیمی از ۶ هزار ۲۸۰ نفری که سال گذشته در آنان ابتلا به اچ‌آی‌وی تشخیص داده شد، مردان همجنس‌گرا بودند.
در کل، از هر ۲۰ مرد همجنس‌گرا، یک نفر اچ‌آی‌وی مثبت است.
نزدیک به دو سوم از کسانی که در سال ۲۰۱۱ شناسایی شدند، در طول سه سال پیش از تشخیص، هیچگونه مراجعه‌ای به کلینیکهای ویژه سلامتی جنسی نداشتند.

HIV

HIV مخفف Human Immuodeficieny Virus است و خود به تنهایی سبب مرگ نمی‌شود.
این ویروس تنها با آلوده کردن و نابودی سیستم ایمنی بدن می‌تواند ادامه حیات داشته باشد.
حملات مداوم به سیستم ایمنی بدن، آن را ضعیفتر و ضعیفتر می‌کند تا زمانی که دیگر قادر به مقابله با عفونتها نباشد.
اگر ایدز مورد تشخیص و مداوا قرار نگیرد، حدود ۱۰ سال از لحظه شروع آلودگی طول می کشد تا کاملا در بدن گسترش پیدا کند.
پس از آن است که "عفونتهای فرصت طلب" که سیستم ایمنی بدن - در صورت سالم بودن - قادر به مقابله با آنان بود، تبدیل به عفونتهایی مرگبار می‌شوند.
افراد مبتلا ممکن است در نهایت از ذات‌الریه، عفونتهای مغزی و گوارشی و یا سرطان لنفوم بمیرند.
به گفته HPA، این ارقام نشان دادند که امر آزمایش و تشخیص در افراد متعلق به گروه‌های 'تحت خطر' نیازمند اصلاح است.
دکتر والری دِلپک، رئیس سازمان نظارت بر اچ‌آی‌وی، به بی‌بی‌سی گفت: "واضح است که ایدز یک بیماری جدی است و این نگران کننده است که هنوز شاهد موارد بالای ابتلای مردان همجنس گرا به این بیماری هستیم."
"بیشترین مورد سرایت این بیماری در بریتانیا، از طریق ارتباط جنسی صورت می‌گیرد. بهترین راه جلوگیری از ابتلا به اچ‌آی‌وی، برقراری رابطه جنسی حفاظت‌شده (با استفاده از کاندوم) است."

افزایش مبتلایان

تعداد کل مبتلایان اچ‌آی‌وی ساکن بریتانیا، از ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته به ۹۶ هزار نفر رسید. بیشترین موارد ابتلا نیز در لندن بوده‌ است.
با توجه به پیشرفت در زمینه مداوای این بیماری، ابتلا به اچ‌آی‌وی دیگر نباید امید به زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
اما یافته‌های اخیر حاکی از آن است که از هر چهار فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی، یک نفر از ابتلای خود بی‌خبر است. معنایش این است که آن افراد امکان دریافت معالجات دارویی را پیدا نمی‌کنند و ممکن است که هنوز ناقل ویروس باشند.
دبورا جک، مدیر عامل National Aids Trust گفت: "اهمیت حیاتی دارد که مردان همجنس‌گرا، حداقل سالی یکبار، تست اچ‌آی‌وی و دیگر بیماریهای مقاربتی را انجام دهند. و در صورت برقراری ارتباط جنسی حفاظت‌نشده (بدون کاندوم) یا تعدد در شرکای جنسی، هر سه ماه یکبار اقدام به تست کنند."
"مردان همجنس گرایی که نتیجه تست اچ‌آی‌وی در آنها منفی بوده اما نوع دیگری از بیماریهای مقاربتی در آنها تشخیص داده شده، باید آن را به منزله یک هشدار تلقی کنند. شما در معرض خطر جدی ابتلا به اچ‌آی‌وی در آینده نزدیک هستید و لازم است قدمهایی برای جلوگیری از وقوع آن بردارید؛ از جمله استقاده همیشگی از کاندوم و کاهش تعدد شرکای جنسی."
سر نیک پارتریج، مدیر ارشد Terrence Higgins Trust گفت: "ابتلا به اچ‌آی‌وی امری تماما قابل پیشگیری است. اما هرسال شاهد اضافه شدن هزاران نفر به فهرست افرادی هستیم که در آنان ابتلا به اچ‌آی‎وی تشخیص داده می شود. از همین رو، تشویق مداوم افراد متعلق به گروه‌های 'تحت خطر' به تست آزمایشگاهی دادن، یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم جلوی گسترش این بیماری را بگیریم."
بیست و هشت درصد دانش‌آموزان دختر آفریقای جنوبی اچ آی وی مثبت هستند

هیچ نظری موجود نیست: