دولت ایران هیچ برنامه مدون و اساسی برای کنترل اعتیاد در ایران ندارد .

   
دولت ایران هیچ برنامه مدون و اساسی برای کنترل اعتیاد در ایران ندارد . 
برنامه های دولت ایران در رابطه با مسله اعتیاد و معتادان همیشه به صورت کوتاه مدت و ناقص بوده است . 
کشوری که با داشتن بیشترین معتادان در جهان و اولین کشور مصرف کننده مواد مخدر تریاک  جهان است هیچ برنامه طویل مدت و اساسی ندارد . 
برای ترک معتادان در ایران هیچ پروتکل جامع و کار امدی وجود ندارد و امید بستن مسئولین به شربت تریاک یک امید واهی و غیر عقلایی است . 
امروزه در همه کشورهای جهان چه ارگانهای وابسته به دولت و چه کارخانجات خصوصی بیشترین تحقیقات خود را بر روی پژو هش برای یافتن داروهای خاص و اختصاصی برای ترک انواع مواد مخدر اختصاص دادند .این در شرایطی است که در ایران برای ترک اعتیاد همه انواع مواد مخدر بیشتر از دو یا سه دارو در دسترس نیست .  
موادی همچون ایبوگین که در ۵ قاره جهان امروز ه برای ترک استفاده می شود حتی در ایران نام اشنایی برای پزشکان و مراکز ترک نیست .  
عدم همکاری رسانه ها در امرشناساندن مواد مخدر جدید و مضرات اجتماعی و طبی مواد مخدر باعث شده است که مسله ترک در ایران همچون یک بشکه  اب باشد که با خروج معتادان و ترک انها از پایین این بشکه و شیر ان هزاران لیتر یا معتاد دیگر به داخل این بشکه وارد می شوند و هر روز بر تعداد معتادان به خصوص طبقه جوان به خیل عظیم جمعیت معتادان ایران افزوده می شود . 

هیچ نظری موجود نیست: