دیلاتاسیون و کورتاژ

 سلام دکتر =شماره 10 زنان و زایمان
س=من حامله هستم چه ماده غذایی بخورم تا بچه ام با هوشتر شود ؟
اسید فولیک.تحقیقات ثابت نموده است که ویتامین اسید فولیک در طی بارداری به خصوص در سه ماهه اول بارداری باعث تکامل بهتر سیستم عصبی جنین می شود و مادرانی که در طول بارداری از این ماده استفاده کرده اند دارای نوزادان باهوشتری نسبت به گروه مشابهه هستند .این ویتامین به دو صورت موجود است مصرف یک قرص 5 میلی گرمی روزانه آن در طول حاملگی کافی است .
س=از کجا بفهمم که جنین داخل رحم من دارای نقص خلقتی است ؟
شما باید تا زمان هفته 18 حاملگی صبر کنید و با یک آزمایش آمینو سنتز و سونوگرافی از وجود هر نوع نقص خلقتی می توانید مطلع شوید .
س=تا چند هفته بعد از حاملگی می توان کورتاژنمو د؟
طبق قانون پزشکی می توان تا هفته 20 حاملگی کورتاژنمد اما در این سن حاملگی خطر ایجاد ضایعات برای مادر بالا است
س=کورتاژچیست و چگونه انجام می شود ؟
دیلاتاسیون و کورتاژ که ما به آن
d&c می گویم عبارت است از باز کردن دهانه رحم به کمک یک میله فلزی به نام دیلاتور و پاک کردن جدار رحم بوسیله یک قاشقک فلزی که به ان کورت می گوییم .
س=ایا کورتاژدر دارد ؟
بله و نه در واقع فقط باز کردن دهانه رحم دردناک است ولی می توان با تزریق مواد بی حس کننده از درد آن جلوگیری کرد بیشتر درد در این عمل مربوط به حالت روحی خانمها است که چون بطور مدام معاینه نشده اند با جمع کردن خود احساس درد را بیشتر از مقدار واقعی تصور می کنند .
س= ایا کورتاژموجب نازایی بعدی می شود ؟
خیر در دستان یک پزشک حاذق احتمال این مسله اصلا وجود ندارد .و بیشتر در سقط های غیر قانونی و دستکاریهای غیر حرفه ای این مسله دیده می شود .
س= ایا کورتاژ از لحاظ اسلام گناه دارد ؟
در مذهب اسلام در صورتی که زن راضی  به این کار و مرد خواهان این کار باشد تا هفته 8 حاملگی مرد باید 8 مثقال و بنا به روایتی دیگر 10 مثقال طلا به بیت المال یا به فقیر بپردازد و اگر زن اول راضی بود ولی بعد از عمل و انجام این کار به زبان بگوید من ناراضی بودم طبق مذهب شیعه مرد باید به جای دادن دیه به بیت المال معادل آنرا به زن بپردازد و البته این پرداخت مثل مهریه است که بر ذمه مرد است و عندالمطلبه ولی با توافق زن می تواند آنرا به مرد  بخشد .

هیچ نظری موجود نیست: