کاوا کاوا یا فلفل استرالیایی





کاوا  کاوا یا فلفل استرالیایی  
مخدر KAVAکاوا که به نام فلفل استرالیایی مشهور است یکی از بهترین مواد شادی اور و انرژی زا در دنیا است .زادگاه اصلی کاوا جزایر اقیانوس آرام،   است .
 بومیان استرالیا و جزایر اقیانوس ارام هزاران سال است که  از این گیاه استفاده می  کردند.
 اولین دانش و آگاهی غرب از این گیاه به یکی از سفرهای دریایی کاپیتان جیمز کوک بر می گردد که در دهه های 1700 صورت گرفت.
بومیان این جزایر از این گیاه به عنوان بخشی از آداب و رسوم قبیلگی خود استفاده می کردند به طوری که گیاه مزبورمورد  توجه بسیاری از گردهماییهای اجتماعی محسوب شده است.نوشیدنی تهیه شده از ریشه های کاوا سبب کرخ شدن دهان میشود.
ماده مخدر در این گیاه ترکیبات پپریدین است . 
این گیاه در درمان اضطرابات بسیار موثر است .و خوردن نوشیدنی محتوی کاوا باعث افزایش نیروی بدنی و جنسی و رفع افسردگی و شادی می شود .
 در قرن بیستم گیاه مزبور به بسیاری از بازدید کنندگان جزایر اقیانوس آرام نیز داده شد. هیلاری ردام کلینتون و پاپ ژان پل دوم نیز در مراسم و ضیافتهای رسمی و خوشامدگویی همانند جانسون رئیس جمهور آمریکا و همسرش خانم لیندون بی جانسون در سال 1966 طعم این گیاه را چشیدند
ریشة این گیاه می تواند نگرانی متأثر از فشار روحی و همچنین اثرات اختلالات ناشی از نگرانی را کمتر کند. مصرف این گیاه در حد پایین سبب نشاط و بیداری میشود، و در حد مصرفی بالا، مواد شیمیایی موجود در ریشه سبب خواب آلودگی میشود.  
کاوا مادة مسکن خفیف است (برخلاف الکل و داروهای ضد اضطراب). پزشکان معالج آنرا برای درمان درد و سفتی عضلات بدن، نگرانی، کم خوابی، نگرانی ناشی از یائسگی، صرع کنترل نشده، و درد تجویز می کنند. امروزه انواع مختلف ان به صورت قرص کپسول و پودر و نوشابه موجود است .

نوشابه کاوا  
  
زنان بومی هاوایی مشغول اماده کردن گیاه کاوا(نقاشی از ویکی پدیا) 
 
ریشه های گیاه کاوا  
در ایران از کاوا برای درمان سنگ کلیوی استفاده می شود .  
فوبوس  
این مقاله قبلا در فوبوس منتشر شده است  
کسانی که دچار افسردگی و بی حالی هستند می توانند از عطاری ها فلفل استرالیایی را بگیرند و صبح یک قاشق داخل چای ریخته بخورند تا شب می ترکونند . 
این ماده درست مثل مخدر پتیدین عمل میکند و برای دوپینگ کردن هم بسیار عالی است  
قابل توجه دانشجویان و دانش اموزان این ماده جای ریتالین هم کار می کنه ؟ 

هیچ نظری موجود نیست: