دستگاه مجیک ماشروم یاب در ایران ساخته شد

magic mushrooms meter bulid in Iran(magic meter)
دستگاه تشخیص دهنده قارچ جادویی (مجیک ماشروم ) با نام  مجیک میتر  برای اولین بار در دنیا  در ایران طراحی و ساخته شد
این دستگاه که بسیار کوچک و قابل حمل نقل است برای اولین بار توسط یک ایرانی طراحی و ساخته و مورد ازمایش قرار گرفت
این دستگاه که بسیار کوچک است می تواند با تقریب 85 در صد قارچ های معمولی را از مجیک ماشروم متمایز کند
برروی این دستگاه یک میتر و یک محفظه قرار دارد و کافی است تکه ای از کلاهک هر قارج را در ان قرار داده و با فشار دادن یک دکمه و حرکت میتر مشخص شود ایا این قارچ جزو دسته مجیک ماشروم و حاوی ماده موثره پسیلوسبین است یا خیر .
در صحبتی که با مخترع این دستگاه انجام داده شد اقای دکتر یزدان نیاز این مسله را ذکر کردند که در ایران انواع مختلفی از قارچ های جادویی وجود دارد که به دلیل تنوع انواع ان و تشخیص مشکل ان از قارچ های سمی تا کنون کسی بدنبال استفاده از انها  در طبیعت کشور ایران نبوده است
ایشان دلیل ساخت این دستگاه را علاقه شخصی به طبیعت و کشف رازهای نهفته در ان ذکر کردند
نام دستگاه ابتکاری ایشان مجیک متر است .
اساس طراحی و ساخت این دستگاه بر پایه یک  detector امواج الکترومغناطیسی uv در باند فرکانسی خاص است magic mushrooms detector
دکتر یزدان نیاز اعلام کردند که علم اختصاصی و در انحصار شخص یا کشوری  نیست و بعضی از اعتقادات مذهبی ما مسلمانان نباید انها را در زمینه تحقیقات و فناوری در زمینه های دیگر  که به ظاهر با دین ما مغایرت دارد محدود کند.
ساخت  این دستگاه بسیار ساده و ارزان و کمتر از 10 هزار تومان هزینه دارد و هر علاقمندی با دانستن کمی اصول اولیه لحیم کاری قادر به ساخت ان است .
تحقیق علمی برای ساخت این دستگاه یک سال زمان برده  ولی ساخت ان در کمتر از یک هفته انجام شده است این دستگاه با یک باطری ۹ ولت مدتها کار می کند .

هیچ نظری موجود نیست: